Ψυχολογία
Η Ψυχολογία έχει ως άμεσο στόχο την κατανόηση της συμπεριφοράς των ανθρώπων ως άτομα, ως ομάδες και ως μέλη συστημάτων, προσπαθώντας και να εξάγει γενικές αρχές αλλά και να ερμηνεύσει ειδικές περιπτώσεις, με τελικό στόχο να ωφελήσει την ζωή του ανθρώπου στο σύνολό της, και κατ' επέκταση την κοινωνία.
Έλλη Τιγγινάγκα, MSc Ψυχολόγος
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο. Στην εποχή μας το διαδίκτυο (internet) έχει μπει για τα καλά τόσο στην ζωή των ενηλίκων, όσο και των παιδιών. Το όριο ηλικίας που τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το διαδίκτυο και αρχίζουν να το χρησιμοποιούν, μειώνεται συνεχώς.
ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΥ ΑΓΧΟΥΣ
Πώς απαντάμε στην φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού μας σε ό,τι τον πνίγει;
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Η ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην μάθηση ή στην ανάπτυξη ορισμένων δεξιοτήτων του ατόμου, το οποίο απαιτείται να λάβει την ενδεδειγμένη βοήθεια. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν σημαίνουν πρόβλημα νοημοσύνης.
ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ
Πολλές είναι οι φορές που νιώθουμε έναν κόμπο στο λαιμό, όταν δεν μπορούμε να εκφράσουμε κάτι που μας απασχολεί έντονα... Tο σώμα μας επηρεάζεται από το τι νιώθουμε και σκεφτόμαστε και όταν η ψυχή πονά, αλλά το στόμα σιωπά, το σώμα μας αναλαμβάνει να μας δείξει ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά...
ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΕΝΑ ΔΙΑΖΥΓΙΟ ΤΟΝ ΨΥΧΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Η επικοινωνία και ο διάλογος με το παιδί είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπίσει την τραυματική διαδικασία τού διαζυγίου των γονιών του.
ΕΠΙΛΟΧΕΙΟΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
Οι λόγοι για τους οποίους κάποιες νέες μαμάδες αναπτύσσουν κατάθλιψη μετά τον τοκετό δεν είναι τελείως άγνωστοι.«Γιατί νιώθω έτσι; Τι μου συμβαίνει;» Είναι η σκέψη που, πολύ συχνά, βασανίζει τη νέα μαμά, η οποία λίγες μέρες μετά τη γέννηση του μωρού της αρχίζει να έχει κακή διάθεση, να νιώθει έντονη θλίψη, να μην παίρνει χαρά ακόμα και από τις πιο ευχάριστες δραστηριότητες και να κλαίει με το παραμικρό.
ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΩ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΜΟΝΟΣ ΜΟΥ;
Το κάπνισμα είναι απλώς μια «κακή» συνήθεια, ή εξάρτηση;
Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Καθώς πλησιάζει η εποχή των εξετάσεων και ιδιαίτερα των πανελλαδικών, τόσο οι γονείς αλλά πολύ περισσότερο οι μαθητές νιώθουν το άγχος να τους κατακλύζει. Το μεγαλύτερο μέρος της ανησυχίας των γονέων εστιάζεται στο άγχος που καταλαμβάνει τα παιδιά τους και στο πώς εκείνοι μπορούν να τα βοηθήσουν σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.
ΥΙΟΘΕΣΙΑ, ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ;
Τα ερωτήματα και οι απορίες που εκφράζουν τα παιδιά, συχνά φέρνουν σε δύσκολη, αμήχανη, ή και δυσάρεστη θέση τους γονείς. Η αμηχανία των γονιών γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν θα πρέπει να μιλήσουν με τα παιδιά τους για πιο «προχωρημένα» ζητήματα, ή –ακόμη περισσότερο- όταν θα πρέπει να μιλήσουν,να αποκαλύψουν και να επικοινωνήσουν οικογενειακά μυστικά που αφορούν στην πραγματική ταυτότητα του παιδιού!
ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
Ως τη στιγμή που θα πάει το παιδί, για πρώτη φορά, σχολείο η οικογένειά του αποτελεί για αυτό την πρωταρχική κοινωνική ομάδα μέσα από την οποία έρχεται σε επαφή με άλλους ανθρώπους και μέσα στην οποία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και την ομάδα εκείνη μέσα στην οποία συντελείται η πρωτογενής κοινωνικοποίηση του.
Έλλη Τιγγινάγκα, MSc Ψυχολόγος
Είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολογίας (British Psychological Society). Απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση στην Εξελικτική και Σχολική Ψυχολογία. Μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Αγγλίας «University of East London, UK» με θέμα την Εφαρμοσμένη Ψυχολογία (Master of Science on Applied Psychology). Μετεκπαίδευση στην «Αξιολόγηση και Αποκατάσταση των Μαθησιακών Δυσκολιών», καθώς και στην «Συμβουλευτική για γονείς και παιδιά».
