ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Πώς να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο. Στην εποχή μας το διαδίκτυο (internet) έχει μπει για τα καλά τόσο στην ζωή των ενηλίκων, όσο και των παιδιών. Το όριο ηλικίας που τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το διαδίκτυο και αρχίζουν να το χρησιμοποιούν, μειώνεται συνεχώς.
Το διαδίκτυο δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να ακούσουν μουσική, να παίξουν και να «φορτώσουν» παιχνίδια ή βιντεοπαιχνίδια, να μιλήσουν με άλλους χρήστες και να ανταλλάξουν μηνύματα μεταξύ τους. Όσο παράξενο και αν ακούγεται, ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος τομέας χρηστών του Διαδικτύου είναι εκείνος που αφορά παιδιά προσχολικής ηλικίας. Πολλά παιδιά αρχίζουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στο σχολείο σε ηλικία 6 ετών, οπότε είναι πολύ πιθανό να θελήσουν να το χρησιμοποιούν και στο σπίτι. Ωστόσο, τα παιδιά ηλικίας κάτω των 10 ετών χρειάζονται την βοήθεια των μεγάλων για να «σερφάρουν».
Η κατάσταση, όμως, γίνεται πιο περίπλοκη καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και μπαίνουν στην εφηβεία. Το διαδίκτυο για τους εφήβους γίνεται πλέον απαραίτητο εργαλείο για την καθημερινότητά τους! Τους παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται είτε για κάποια εργασία για το σχολείο, είτε -συχνότερα- ως τρόπος επικοινωνίας (facebook, viber, twitter, instagram κ.ά.), αλλά και ψυχαγωγίας -ως χώρος online παιχνιδιού με φίλους ή και με άτομα που δεν γνωρίζουν. Ο έφηβος «μπαίνει» στο διαδίκτυο για να «κατεβάσει» μουσική, ταινίες, παιχνίδια, προγράμματα και ό,τι άλλο επιθυμεί και αυτό του προσφέρεται άμεσα και εξαιρετικά γρήγορα.
Τι συμβαίνει, όμως, όταν αυτό το κατά τα άλλα πολύτιμο και διασκεδαστικό εργαλείο, φέρνει το παιδί αντιμέτωπο με σοβαρούς κινδύνους; Ας μην ξεχνάμε πως η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι κάποιες φορές ζητούμενο ακόμα και για τους ενηλίκους…
Εκτός από την πολύ καλή πληροφόρηση σχετικά με τον τρόπο χρήσης του διαδικτύου και τους κινδύνους που μπορεί να κρύβει τόσο για τα παιδιά, όσο και για τους ενήλικες, οι γονείς καλό είναι να:
- Ενθαρρύνετε τα παιδιά να μοιράζονται τις εμπειρίες τους στο Internet μαζί σας.
- Απολαύστε το Internet μαζί με τα παιδιά σας.
- Μάθετε στα παιδιά να εμπιστεύονται το ένστικτό τους. Εάν νοιώθουν άβολα με οτιδήποτε στο internet, θα πρέπει να σας το πουν.
- Εάν το παιδί επισκέπτεται δωμάτια συνομιλίας, χρησιμοποιεί προγράμματα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων (IM), διαδικτυακά παιχνίδια, ή γενικότερα έχει στο διαδίκτυο δραστηριότητες που απαιτούν όνομα σύνδεσης για την αναγνώρισή του, βοηθήστε το να επιλέξει το όνομα σύνδεσης (username, ή password) και βεβαιωθείτε ότι δεν θα περιέχει προσωπικά του δεδομένα.
- Επιμείνετε ώστε τα παιδιά να μην παρέχουν μέσω του διαδικτύου στοιχεία που αφορούν στην διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, ή άλλες προσωπικές πληροφορίες, όπως σε ποιο σχολείο πηγαίνουν, ή πού τους αρέσει να παίζουν.
- Μάθετε στα παιδιά σας πως η διαφορά μεταξύ καλού και κακού στο internet είναι η ίδια όπως και στον πραγματικό κόσμο.
- Δείξτε στα παιδιά πώς να σέβονται τους υπόλοιπους χρήστες του internet. Φροντίστε να κατανοήσουν πως οι κανόνες καλής συμπεριφοράς δεν αλλάζουν μόνο και μόνο επειδή για την επικοινωνία τους με άλλους ανθρώπους μεσολαβεί ο υπολογιστής.
- Εξηγήστε τους ότι δεν θα πρέπει να συναντούν διαδικτυακούς φίλους κατά πρόσωπο, γιατί οι διαδικτυακοί φίλοι μπορεί να μην είναι αυτό που υποστηρίζουν πως είναι.
- Μάθετε στα παιδιά πως ό,τι διαβάζουν ή βλέπουν στο internet δεν είναι πάντοτε αλήθεια και ενθαρρύνετέ τα να σας ρωτούν εάν έχουν αμφιβολίες.
- Ελέγξτε την δραστηριότητα του παιδιού σας στο internet, χρησιμοποιώντας προηγμένο λογισμικό γι’ αυτόν τον σκοπό. Ο γονικός έλεγχος βοηθά στο να φιλτράρετε το επικίνδυνο περιεχόμενο, να καταγράφετε τις τοποθεσίες που επισκέπτεται το παιδί και να είστε ενήμεροι για τις δραστηριότητές του στο διαδίκτυο.
Είναι πολύ σημαντικό ο γονιός να έχει χτίσει από νωρίς μια καλή επαφή/ επικοινωνία με το παιδί του. Αυτό θα βοηθήσει ώστε αργότερα, κυρίως κατά την περίοδο της εφηβείας, το ίδιο το παιδί να μπορεί να εμπιστεύεται στον γονιό ό,τι το απασχολεί. Φυσικά, από νωρίς θα πρέπει να θέσουμε και όρια στο παιδί σχετικά με το πόσες ώρες μπορεί να περνά «παρέα» με τον υπολογιστή. Έτσι θα αποφύγουμε και άλλου είδους κινδύνους που ενέχει το διαδίκτυο, όπως είναι η εξάρτηση που μπορεί να επιφέρει η υπερβολική χρήση του.
Τελευταία άρθρα
ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ
Οι παθήσεις των τενόντων στην περιοχή τού ισχίου συχνά οδηγούν σε πόνο και λειτουργικό περιορισμό.
Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΡΟΥ – ΗΜΙΚΡΑΝΙΑΣ
Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η συστηματική πρόσληψη νερού συνδέεται με τη μείωση των επεισοδίων της ημικρανίας.
ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050
Οι μυοσκελετικές παθήσεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής τών ασθενών. Πώς θα εξελιχθούν οι μυοσκελετικές διαταραχές έως το 2050;
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Η διαταραχή τής στάσης μπορεί να θεωρηθεί ως θέμα των ιστών εξαιτίας τάσης, τραύματος, ή συνδρόμου καταπόνησης, αλλά, τελικά, είναι ενδεικτικό ανεπάρκειας στο λογισμικό -software- τού εγκεφάλου.
ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)
Η αντιμετώπιση της ημικρανίας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τους ασθενείς, όσο και τους επιστήμονες υγείας.
ΟΣΤΕΟΡΘΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μια σύνθεση βιολογικών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η εμβάθυνση στην επιστημονική κατανόηση της νόσου είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.
ΠΡΩΙΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ
Στην οσφυαλγία και την ισχιαλγία, η πρώιμη έναρξη φυσικοθεραπευτικού προγράμματος αποκατάστασης είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.
ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ - Ανασκόπηση
Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κλινικές καταστάσεις στην ιατρική.
Η ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ
Οι επιπτώσεις από την δύναμη της βαρύτητας είναι συνδεδεμένες με τις αλλαγές στην ευθυγράμμιση του σκελετού και την εμφάνιση του πόνου. Η σωστή λειτουργία τού εγκεφάλου μάς προφυλάσσει, για άλλη μια φορά!
ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Η γνώση είναι ζωτικής σημασίας για τη σύγχρονη κοινωνία. Σε αντίθεση με τους προγόνους μας, ο κόσμος μας εκτιμά τη διανοητική ικανότητα πολύ περισσότερο από τη σωματική ικανότητα και έτσι η ανάγκη απόκτησης γνώσεων είναι πλέον ύψιστης σημασίας.