ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)

Επίδραση της Κρανιοϊερής Θεραπείας στο άγχος, στην κατάθλιψη και στην ποιότητα ζωής ασθενών με ινομυαλγία.

reserchCST

Η ινομυαλγία θεωρείται ως ο συνδυασμός σωματικής, ψυχολογικής και κοινωνικής ανεπάρκειας. Ο υποκείμενος παθολογικός μηχανισμός πίσω από την ινομυαλγία είναι άγνωστος, εντούτοις η ινομυαλγία μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της ποιότητας ζωής του ασθενή. Οι ερευνητές Guillermo A Matarán-Peñarrocha, Adelaida María Castro-Sánchez, Gloria Carballo García, Carmen Moreno-Lorenzo, Tesifón Parrón Carreño, María Dolores Onieva Zafra σχεδίασαν με μελέτη με θέμα: «Influence of craniosacral therapy on anxiety, depression and quality of life in patients with fibromyalgia». Ο στόχος αυτής της μελέτης ήταν να αναλύσει πώς επιδρά η Κρανιοϊερή Θεραπεία σε καταστάσεις κατάθλιψης, άγχους, και στην ποιότητα ζωής των ασθενών που παρουσιάζουν επώδυνα συμπτώματα ινομυαλγίας.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Για τον σκοπό αυτό σχεδιάστηκε μια διπλά - τυφλή ερευνητική μελέτη. Ογδόντα τέσσερις (84) ασθενείς διαγνωσμένοι με ινομυαλγία χωρίστηκαν τυχαία σε μια ομάδα παρέμβασης (Κρανιοϊερή Θεραπεία) και μια  ομάδα ελέγχου -placebo-  (θεραπεία με αποσυνδεδεμένο υπέρηχο). Η περίοδος της θεραπευτικής αγωγής ήταν 25 εβδομάδες. Άγχος, πόνος, ποιότητα του ύπνου, κατάθλιψη και ποιότητα ζωής αξιολογούνταν κατά την έναρξη, 10 λεπτά, 6 μήνες και 1 έτος μετά τη θεραπεία.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

cstimage12

Η κατάσταση και τα χαρακτηριστικά του άγχους, του πόνου, της ποιότητας ζωής και ο δείκτης Pittsburgh για την ποιότητα του ύπνου ήταν σημαντικά καλύτερη στην ομάδα παρέμβασης, έναντι της ομάδα placebo 10 λεπτά μετά την θεραπευτική συνεδρία και κατά την 6άμηνη παρακολούθηση. Ωστόσο, μετά την πάροδο του 1 έτους από την θεραπευτική συνεδρία, οι ομάδες διέφεραν μόνο στον δείκτη Pittsburgh της ποιότητας του ύπνου.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Επιλέγοντας να εντάξουμε στην πολυδιάστατη αντιμετώπιση της ινομυαλγίας την Κρανιοϊερή Θεραπεία, συμβάλλουμε στον έλεγχο του πόνου, στην μείωση του επίπεδου άγχους, στην βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και τελικά στην βελτίωση της ποιότητας του επιπέδου ζωής των ασθενών.

ΠΗΓΗ

1. Influence of Craniosacral Therapy on Anxiety, Depression and Quality of Life in Patients with Fibromyalgia
    Guillermo A.Matar´an-Pe˜narrocha,1 Adelaida Mar´ıa Castro-S´anchez,2
    Gloria Carballo Garc´ıa,3 CarmenMoreno-Lorenzo,1