Skip to main content
Hits: 781
12 Ιανουαρίου 2008
Κατηγορία
Άσκηση
# Topics
Follow Us
Social sharing

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΑΣΚΗΘΕΙΤΕ

Στη καθημερινότητα το σώμα μας δεν χρειάζεται να «εργάζεται» εντατικά. Τις περισσότερες φορές του αρκεί μια μέτριας έντασης επιβάρυνση, ώστε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Τι γίνεται όμως με τους «αθλητές του σαββατοκύριακου»; Σε αυτή τη κατηγορία των ανθρώπων είναι πολύ συχνοί οι μυοσκελετικοί τραυματισμοί, που οφείλονται στην ελλιπή προετοιμασία του σώματος να ανταποκριθεί σε έντονες και οριακές δραστηριότητες.

Από την άλλη πλευρά πάλι, αυτοί οι άνθρωποι πιθανόν να μη μπορούν να διαθέσουν τον χρόνο που απαιτείται σε κάποιο γυμναστήριο. Μήπως τότε πρέπει να αποσυρθούν από το άθλημα – χόμπι που τους ευχαριστεί; 

Η απάντηση είναι φυσικά όχι. Θα πρέπει να επιλέξουν έναν «έξυπνο» τρόπο προετοιμασίας του σώματος, μέσα στη καθημερινότητα τους, σε συνδυασμό με τη απαραίτητη προθέρμανση και αποθεραπεία μετά από την αθλητική δραστηριότητα.

Σκοπός της προετοιμασίας θα είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη λειτουργικότητα του σώματος. Δηλαδή η αρμονία των κινήσεων ή αν προτιμάτε πόσο εύκολα κινείται ένα μέρος του σώματος σε σχέση με τα υπόλοιπα. Με τον τρόπο αυτόν τα μηχανικά φορτία μοιράζονται σε μεγαλύτερη επιφάνεια, άρα υπάρχει μικρότερη επιβάρυνση, και μεγαλύτερη ανοχή σε πιθανό τραυματισμό. 

Παρακάτω περιγράφετε ένα πρόγραμμα ασκήσεων, που ανταποκρίνεται στα προηγούμενα:

-  Δοκιμάστε και τις έξι στάσεις. Επιλέξτε μόνον εκείνες που σας είναι βολικές (πιθανόν τις τρεις από τις έξι). Εκτελέστε τις ασκήσεις σύμφωνα με τις οδηγίες για δύο λεπτά / μία ή δύο φορές την ημέρα για δύο εβδομάδες. Η κάθε άσκηση εκτελείτε με αργό ρυθμό.
-  Μετά το τέλος των δύο εβδομάδων, δοκιμάστε ξανά τις έξι στάσεις. Επιλέξτε πάλι μόνον εκείνες που είναι βολικές (τώρα μπορεί να είναι οι πέντε από τις έξι).

Εκτελέστε το πρόγραμμα σύμφωνα με τις παραπάνω οδηγίες.

- Μετά το τέλος άλλων δύο ακόμα εβδομάδων, δοκιμάστε ξανά τις έξι στάσεις, και επαναλαμβάνεται η παραπάνω διαδικασία.
-  Όταν κατορθώσετε να επιτύχετε και τις έξι στάσεις, εκτελέστε το πρόγραμμα σύμφωνα με τις οδηγίες για δύο ακόμα εβδομάδες.
- Στη συνέχεια μπαίνετε στο πρόγραμμα συντήρησης. Εκτελείτε όλες τις στάσεις αρκετές φορές την εβδομάδα.
- Αυτή η σειρά μπορεί να επαναληφθεί οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί. Αν κάποια στάση πάψει να είναι βολική, την εξαιρούμε και επανερχόμαστε στο πρόγραμμα των δύο λεπτών / μία ή δύο φορές την ημέρα για δύο εβδομάδες, μέχρι να γίνει ξανά άνετη.


ΣΤΑΣΗ 1 και 2

hip-crossoveraskiseis-gumnastikis

 

 

Αρχική θέση ύπτια. Τα χέρια έρχονται πάνω από το κεφάλι. Τα ισχία κάμπτονται αλλά όχι τα γόνατα. Πλάγια κάμψη όλου του σώματος προς την μία πλευρά. ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ ΛΕΠΤΑ. Αργά αφήνουμε αυτή τη στάση. Επανάληψη της άσκησης από την αντίθετη πλευρά. ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΝΕΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ (2) ΛΕΠΤΑ.

ΣΤΑΣΗ 3 και 4

diatasi-platis

Ξαπλώστε στο πλάι. Λυγίστε το επάνω πόδι, ενώ συγκρατείτε το κάτω σε ευθεία. Στροφή του κορμού προς την αντίθετη πλευρά, ενώ ταυτόχρονα το δεξί χέρι πιέζει ελαφρά το αντίθετο λυγισμένο γόνατο.
ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ ( 2 ) ΛΕΠΤΑ. 
Επανάληψη της άσκησης από την αντίθετη πλευρά.
ΔΙΑΤΗΡΗΣΤΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ ( 2 ) ΛΕΠΤΑ

ΣΤΑΣΗ 5

exercise2

Αρχική θέση ύπτια. Λυγίζουμε και τα δύο κάτω άκρα ταυτόχρονα προς το στήθος, ενώ προσπαθούμε να φέρουμε το πηγούνι ανάμεσα στα πόδια.
ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ ( 2 ) ΛΕΠΤΑ

ΣΤΑΣΗ 6

Ξαπλώστε στο ένα πλάι.Τα χέρια πάνω από το κεφάλι και τα πόδια τεντωμένα. Κλίση ολόκληρου του σώματος προς τα πίσω σαν τόξο. ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ (2) ΛΕΠΤΑ.
Επανάληψη από το άλλο πλάι .
ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΤΗ ΝΕΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΥΟ (2) ΛΕΠΤΑ

Τελευταία άρθρα

ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Κάτω άκρα

Οι παθήσεις των τενόντων στην περιοχή τού ισχίου συχνά οδηγούν σε πόνο και λειτουργικό περιορισμό.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΡΟΥ – ΗΜΙΚΡΑΝΙΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η συστηματική πρόσληψη νερού συνδέεται με τη μείωση των επεισοδίων της ημικρανίας.

ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Μυοσκελετικού Συστήματος

Οι μυοσκελετικές παθήσεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής τών ασθενών. Πώς θα εξελιχθούν οι μυοσκελετικές διαταραχές έως το 2050;

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Η διαταραχή τής στάσης μπορεί να θεωρηθεί ως θέμα των ιστών εξαιτίας τάσης, τραύματος, ή συνδρόμου καταπόνησης, αλλά, τελικά, είναι ενδεικτικό ανεπάρκειας στο λογισμικό -software- τού εγκεφάλου.

ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Η αντιμετώπιση της ημικρανίας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τους ασθενείς, όσο και τους επιστήμονες υγείας.

ΟΣΤΕΟΡΘΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Οστεοαρθρίτιδα

Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μια σύνθεση βιολογικών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η εμβάθυνση στην επιστημονική κατανόηση της νόσου είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

ΠΡΩΙΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Στην οσφυαλγία και την ισχιαλγία, η πρώιμη έναρξη φυσικοθεραπευτικού προγράμματος αποκατάστασης είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ - Ανασκόπηση
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σύνδρομο Θωρακικής εξόδου

Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κλινικές καταστάσεις στην ιατρική. 

Η ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

Οι επιπτώσεις από την δύναμη της βαρύτητας είναι συνδεδεμένες με τις αλλαγές στην ευθυγράμμιση του σκελετού και την εμφάνιση του πόνου. Η σωστή λειτουργία τού εγκεφάλου μάς προφυλάσσει, για άλλη μια φορά!

ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πληροφορίες για τον Εγκέφαλο

Η γνώση είναι ζωτικής σημασίας για τη σύγχρονη κοινωνία. Σε αντίθεση με τους προγόνους μας, ο κόσμος μας εκτιμά τη διανοητική ικανότητα πολύ περισσότερο από τη σωματική ικανότητα και έτσι η ανάγκη απόκτησης γνώσεων είναι πλέον ύψιστης σημασίας.