Νευροφυσιολογικές και κλινικές επιδράσεις της 'στεγνής βελόνας'

dryneedling 01

Από τη δεκαετία του '80, οι Αμερικανοί γιατροί J. Travel και D.G. Simons με επιστημονικές έρευνες τεκμηρίωσαν ότι ο πόνος μπορεί να οφείλεται σε μικροτραυματισμούς στις ίνες των σκελετικών μυών, με αποτέλεσμα κάποιοι από αυτούς να συσπώνται, να «σκληραίνουν», να «κονταίνουν» και να χάνουν την ελαστικότητά τους, πυροδοτώντας πόνο στον ασθενή, ακόμα και σε απομακρυσμένες περιοχές. Τα επώδυνα αυτά σημεία των μυών είναι γνωστά ως Μυοπεριτονιακά Σημεία Πυροδότησης Πόνου - trigger points -.

dry-needling

Η τεχνική της 'στεγνής ή ξηράς βελόνας' χρησιμοποιείται ευρέως στην αντιμετώπιση και θεραπεία των μυοπεριτονιακών σημείων πυροδότησης πόνου (ΜΣΠΠ). Ερευνητές σχεδίασαν μελέτη για να αξιολογήσουν τις νευροφυσιολογικές και κλινικές επιδράσεις σε ασθενείς με ΜΣΠΠ, πριν και μετά από την εφαρμογή της.

ΜΕΘΟΔΟΣ

dryneedling 02

Δείγμα 20 ασθενών (3 άνδρες, 17 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας 31.7), με Μυοπεριτονιακό Σημείο Πυροδότησης Πόνου στην άνω μοίρα του τραπεζοειδή μυ, έλαβε μια συνεδρία με εν τω βάθει στεγνή βελόνα. Τα αποτελέσματα της απόκρισης στη νευρομυϊκή σύναψη (NMJR), στην αλλαγή του ηλεκτρικού δυναμικού του δέρματος (SSR), στην ένταση του πόνου (PI), και στην ουδό του πόνου σε πιεστικό ερέθισμα (PPT), μετρήθηκαν πριν και αμέσως μετά την εφαρμογή της στεγνής βελόνας.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μετά την εφαρμογή της τεχνική της στεγνής βελόνας:

• Υπήρξε σημαντική βελτίωση στη αλλαγή του ηλεκτρικού δυναμικού του δέρματος, τόσο στη περίοδο της λανθάνουσας κατάστασης (διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ ερεθίσματος και αντίδρασης), όσο και στο εύρος
• Μείωση του πόνου
• Βελτίωση στην ουδό του πόνου σε πιεστικό ερέθισμα για πρόκληση πόνου.
• Η νευρομυϊκή σύναψη που ήταν μειωμένη πριν τη συνεδρία, επέστρεψε σε φυσιολογικά επίπεδα μετά την εφαρμογή της τεχνικής.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Μια συνεδρία με εφαρμογή της τεχνικής της στεγνής βελόνας, σε μυοπεριτονιακά σημεία πυροδότησης πόνου στην άνω μοίρα του τραπεζοειδή μυ, αποδείχτηκε αποτελεσματική για την βελτίωση του πόνου του ασθενή. Φυσικά απαιτείται περαιτέρω έρευνα.

ΠΗΓΗ

«Neurophysiological and clinical effects of dry needling in patients with upper trapezius myofascial trigger points»

Maryam Abbaszadeh-Amirdehi, PhD, PT a,*,
Noureddin Nakhostin Ansari, PhD, PT b,