ΙΣΧΑΙΜΙΚΗ ΠΙΕΣΗ ΣΕ TRIGGER POINTS (ΕΡΕΥΝΑ)

Έρευνα: "Επίδραση της Ισχαιμικής Πίεσης επί των Μυοπεριτοναίκών Σημείων Πυροδότησης Πόνου (ΜΣΠΠ) στους μύες της περιοχής του Αυχένα και του Ώμου, σε υπαλλήλους γραφείου"

Έρευνα για την επίδραση της ισχαιμικής πίεσης επί των Μυοπεριτονιακών Σημείων Πυροδότησης Πόνου (ΜΣΠΠ) στους μύες της περιοχής του αυχένα και του ώμου πραγματοποίησαν οι Barbara Cagnie, Vincent Dewitte, Iris Coppieters, Jessica Van Oosterwijck, Ann Cools, Lieven Danneels σε υπαλλήλους γραφείου.

Post-it-man

Ο σκοπός της μελέτης ήταν να προσδιοριστούν οι βραχυπρόθεσμες επιδράσεις της ισχαιμικής πίεσης στα ΜΣΠΠ, όσο αφορά την μυϊκή δύναμη, την κινητικότητα, την ευαισθησία στον πόνο και το αίσθημα ανικανότητας σε υπαλλήλους γραφείου, καθώς και η επίδραση στο αίσθημα ανικανότητας και γενικά στον πόνο 6 μήνεςμετά την θεραπεία.

Δεκαεννέα υπάλληλοι γραφείου με ήπιο πόνο στον αυχένα και τον ώμο, δέχθηκαν 8 συνεδρίες με ισχαιμική πίεση στα 4 πιο επώδυνα ΜΣΠΠ, που προσδιορίστηκαν μετά από κλινική αξιολόγηση. Η αποτελεσματικότητα εκτιμήθηκε γενικά για τα συμπτώματα του αυχένα και του ώμου με την Αριθμητική Κλίμακα Διαβάθμισης (Numeric Rate Scale) και τον Δείκτη Αναπηρίας του Αυχένα (Neck Disability Index), η κινητικότητα του αυχένα εκτιμήθηκε με Κλισιόμετρο (Incliometer), η μυϊκή ισχύ με Δυναμόμετρο (Dynamometer), ενώ ο πόνος με την Αριθμητική Κλίμακα Διαβάθμισης και Αλγόμετρο. Στα άτομα που συμμετείχαν έγινε μια πρώτη εκτίμηση πριν τη θεραπεία και τα αποτελέσματά της χρησιμοποιήθηκαν ως βάση (precontrol) για την περαιτέρω έρευνα. Στη συνέχεια εκτιμήθηκαν μετά από πάροδο 4 εβδομάδων χωρίς θεραπεία (postcontrol), ενώ υπήρξε και τρίτη αξιολόγηση 4 εβδομάδες μετά από την θεραπευτική παρέμβαση (posttreatment). Τέλος, υπήρξε επανέλεγχος 6 μήνες μετά την θεραπεία για την αξιολόγηση του πόνου και της αναπηρίας.

Τα αποτελέσματα, συγκρινόμενα με την αρχική εκτίμηση και την περίοδο χωρίς θεραπεία, έδειξαν σημαντική μείωση του πόνου στον αυχένα και τους ώμους τόσο μετά τη θεραπεία, όσο και κατά τον επανέλεγχο 6 μήνες μετά. Επίσης, η μελέτη έδειξε ότι δεν υπήρξε σημαντική επίδραση στον Δείκτη Αναπηρίας του Αυχένα, η ουδός του πόνου αυξήθηκε μετά τη θεραπεία και στα 4 ΜΣΠΠ, ενώ υπήρξε σημαντική αύξηση στην κινητικότητα και στην μυϊκή δύναμη μετά τη θεραπεία.

ΕΡΕΥΝΑ:Effect of Ischemic Compression on Trigger Points in the Neck and Shoulder Muscles in Office Workers: A Cohort Study Barbara Cagnie, PT, PhD, Vincent Dewitte, PT, Iris Coppieters, PT, Jessica Van Oosterwijck, PhD, Ann Cools, PhD, LievenDanneels, PhD
Journal of Manipulative and Physiological Therapeutics
Volume 38, Issue 8, pages 482-489, October 2013