Skip to main content
Hits: 720
02 Νοεμβρίου 2013
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

Η μουσική είναι ζωτικής σημασίας για την διανοητική και πνευματική ανάπτυξη του ανθρώπου. 

 

Η μουσική είναι ένα πολύ ευαίσθητο και αποτελεσματικό μέσον για την προσέγγιση του ανθρώπινου ψυχισμού. Από την παιδική ηλικία κιόλας συμβάλλει στην καλή υγεία και προσφέρει ηρεμία και χαλάρωση στο παιδί κοινωνικοποιώντας το, καλλιεργώντας την ευαισθησία του και διαπλάθοντας τον χαρακτήρα του. Η σχέση του παιδιού με τη μουσική βελτιώνει την ικανότητα του στην ανάγνωση, τη λεκτικής έκφραση και τη μαθηματική του σκέψη καθώς απαιτεί δεξιότητες όπως πειθαρχία, μνήμη, προσοχή, συντονισμό, συνεργασία και συγκέντρωση. Τα παιδιά μαθαίνουν από μικρή ηλικία να τοποθετούν σε μια σειρά τα δεδομένα και τις εικόνες όπως στο πεντάγραμμο, να διαβάζουν κώδικες όπως οι νότες και να εξετάζουν προβλήματα σε διαφορετικό επίπεδο όπως οι μουσικές συνθέσεις.

music-kaytanaΟ ρυθμός συνδέεται με την θέληση του ατόμου, η μελωδία με την ανάπτυξη της σκέψης του, αλλά και η αρμονία με το συναίσθημα.

 Η μουσική εκπαίδευση αναπτύσσοντας όχι μόνο τις ικανότητες του εγκεφάλου αλλά και ολόκληρου του νευρομυϊκού συστήματος συνεισφέρει στην γρηγορότερη ανάπτυξη των φυσικών, πνευματικών , συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού. Αυτό συμβαίνει διότι μέσα από τη σχέση με τη μουσική αυξάνεται η συνεργατικότητα , η αυτοσυγκέντρωση, το μνημονικό όπως και η ικανότητα ομιλίας, όρασης και ακοής. Ακόμα το παιδί αποκτά αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, σεβασμό και κατανόηση. Κυρίως όμως η μουσική αποτελεί μέσο έκφρασης τόσο των θετικών όσο και των αρνητικών συναισθημάτων, διοχετεύοντας κατά αυτόν τον τρόπο την ευαισθησία προς τα έξω και συμβάλλοντας στην κατάκτηση της πειθαρχίας, της αντοχής, της ωριμότητας και της ψυχικής ανάτασης. Έτσι αναπτύσσεται η δημιουργικότητα και η φαντασία συντελώντας στην καλύτερη έκφραση, πλουτίζοντας παράλληλα τη ζωή μας, με αποτέλεσμα την ισόρροπη ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου.

Τα παιδιά μπορούνε να ξεκινήσουν την μουσική τους εκπαίδευση από την ηλικία των 5-6 ετών, ώστε να μπορούνε να αντιλαμβάνονται τη μαθηματική χρονική αξία της κάθε νότας και το υπόλοιπο θεωρητικό υπόβαθρο που είναι απαραίτητο για την εκμάθηση κάποιου μουσικού οργάνου. Παρόλα αυτά η επαφή με τη μουσική στην προσχολική ακόμα ηλικία συνεισφέρει στην εκμάθηση της έκφρασης των συναισθημάτων και των αναγκών του, μέσω του συμβολικού παιχνιδιού, ακόμα κι όταν ακόμα δεν έχει αναπτύξει πλήρως την ικανότητα έκφρασης μέσω λέξεων. Επιπλέον αυτή του η επαφή από τόσο νωρίς βοηθάει στην κατανόηση απλών μαθηματικών εννοιών, εξασκώντας τις αισθήσεις του και οξύνοντας τις αντιλήψεις του, δίνοντάς του την ευκαιρία να εκφραστεί με έναν διαφορετικό και ίσως πιο εύκολο για αυτό τρόπο. Από την προσχολική λοιπόν κιόλας ηλικία συνίσταται η επαφή του παιδιού με τη μουσική μέσω μουσικών παιχνιδιών, τραγουδιού και χορού.

Η επιλογή μουσικού οργάνου είναι συνήθως κάτι το οποίο προβληματίζει τους γονείς, όμως τα πράγματα είναι πιο απλά από όσο νομίζουμε. Ακούστε και παρατηρείστε τη συμπεριφορά του παιδιού σας, τα μικρότερα παιδιά τείνουν να μιμούνται τους ήχους που προτιμούν. Φτιάξτε μαζί του μουσικά παιχνίδια και βάλτε το εν τέλει να δοκιμάσει κάποιο μουσικό όργανο.

Θα πρέπει να θυμόμαστε άλλωστε πως οι μουσικές γνώσεις εκπαιδεύουν τον παιδικό εγκέφαλο και αποτελούν βάση για την εκμάθηση οποιουδήποτε μουσικού οργάνου.

 

Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Κάτω άκρα

Οι παθήσεις των τενόντων στην περιοχή τού ισχίου συχνά οδηγούν σε πόνο και λειτουργικό περιορισμό.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΡΟΥ – ΗΜΙΚΡΑΝΙΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η συστηματική πρόσληψη νερού συνδέεται με τη μείωση των επεισοδίων της ημικρανίας.

ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Μυοσκελετικού Συστήματος

Οι μυοσκελετικές παθήσεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής τών ασθενών. Πώς θα εξελιχθούν οι μυοσκελετικές διαταραχές έως το 2050;

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Η διαταραχή τής στάσης μπορεί να θεωρηθεί ως θέμα των ιστών εξαιτίας τάσης, τραύματος, ή συνδρόμου καταπόνησης, αλλά, τελικά, είναι ενδεικτικό ανεπάρκειας στο λογισμικό -software- τού εγκεφάλου.

ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Η αντιμετώπιση της ημικρανίας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τους ασθενείς, όσο και τους επιστήμονες υγείας.

ΟΣΤΕΟΡΘΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Οστεοαρθρίτιδα

Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μια σύνθεση βιολογικών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η εμβάθυνση στην επιστημονική κατανόηση της νόσου είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

ΠΡΩΙΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Στην οσφυαλγία και την ισχιαλγία, η πρώιμη έναρξη φυσικοθεραπευτικού προγράμματος αποκατάστασης είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ - Ανασκόπηση
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σύνδρομο Θωρακικής εξόδου

Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κλινικές καταστάσεις στην ιατρική. 

Η ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

Οι επιπτώσεις από την δύναμη της βαρύτητας είναι συνδεδεμένες με τις αλλαγές στην ευθυγράμμιση του σκελετού και την εμφάνιση του πόνου. Η σωστή λειτουργία τού εγκεφάλου μάς προφυλάσσει, για άλλη μια φορά!

ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πληροφορίες για τον Εγκέφαλο

Η γνώση είναι ζωτικής σημασίας για τη σύγχρονη κοινωνία. Σε αντίθεση με τους προγόνους μας, ο κόσμος μας εκτιμά τη διανοητική ικανότητα πολύ περισσότερο από τη σωματική ικανότητα και έτσι η ανάγκη απόκτησης γνώσεων είναι πλέον ύψιστης σημασίας.