Skip to main content
Hits: 798
13 Μαΐου 2015
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΥΙΟΘΕΣΙΑ, ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ;

Τα ερωτήματα και οι απορίες που εκφράζουν τα παιδιά, συχνά φέρνουν σε δύσκολη, αμήχανη, ή και δυσάρεστη θέση τους γονείς. Η αμηχανία των γονιών γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν θα πρέπει να μιλήσουν με τα παιδιά τους για πιο «προχωρημένα» ζητήματα, ή –ακόμη περισσότερο- όταν θα πρέπει να μιλήσουν,να αποκαλύψουν και να επικοινωνήσουν οικογενειακά μυστικά που αφορούν στην πραγματική ταυτότητα του παιδιού!

Τα ερωτήματα και οι απορίες που εκφράζουν τα παιδιά, συχνά φέρνουν σε δύσκολη, αμήχανη, ή και δυσάρεστη θέση τους γονείς. Η αμηχανία των γονιών γίνεται ακόμη μεγαλύτερη όταν θα πρέπει να μιλήσουν με τα παιδιά τους για πιο «προχωρημένα» ζητήματα, ή –ακόμη περισσότερο- όταν θα πρέπει να μιλήσουν, να αποκαλύψουν και να επικοινωνήσουν οικογενειακά μυστικά που αφορούν στην πραγματική ταυτότητα του παιδιού!

Είναι σαφώς δύσκολο για τους θετούς γονείς να βρουν τον καταλληλότερο χρόνο και τρόπο για να μιλήσουν στο παιδί τους για τις ρίζες του. Πολύ πιθανόν να τους διακατέχει φόβος για την αντίδρασή του, αλλά και τις συνέπειες μιας τέτοιας αποκάλυψης στον ψυχισμό του. Ίσως σκέφτονται ότι δεν θα πρέπει να του αποκαλύψουν ποτέ την αλήθεια, ή ίσως να πιστεύουν ότι δεν υπάρχει και λόγος να αναστατώσουν το παιδί με μια τέτοια αποκάλυψη. Από την άλλη, καθώς το παιδί μεγαλώνει, μέσα τους έχουν πάντα το φόβο ότι η αλήθεια θα έρθει στο προσκήνιο από κάποιο τρίτο πρόσωπο κι αυτό θα αποτελέσει τεράστιο σοκ στο παιδί, αλλά και ρήγμα στη σχέση του μαζί τους.

Κάθε γονιός πριν αποφασίσει να αποκαλύψει στο παιδί του την αλήθεια για την γέννησή του θα πρέπει να έχει υπόψη του τα ερωτήματα που θα γεννηθούν στο παιδί. Σκέψεις όπως «ποιοι με γέννησαν», «γιατί δεν με μεγάλωσαν οι βιολογικοί μου γονείς», «ποιος με πήγε στο ορφανοτροφείο», «εσείς πού με βρήκατε», «ποιος διάλεξε να μου δώσει το όνομά μου», «πού έμενα πριν με πάρετε εσείς», «ποιος με φρόντιζε πριν έρθω μαζί σας», «είχα σπίτι, δωμάτιο, πώς ήταν», «υπάρχουν παλιές μου φωτογραφίες», «έχω αδέρφια από τους βιολογικούς μου γονείς», «είναι εν ζωή οι βιολογικοί μου γονείς»;

Ποιος είναι, λοιπόν, ο καλύτερος χρόνος και τρόπος να μιλήσουν οι γονείς στο παιδί και για ποιο λόγο πρέπει να το κάνουν;

Παλιότερα η υιοθεσία ήταν συνυφασμένη με ντροπή και μυστήριο, περίπου όπως το διαζύγιο ή ο καρκίνος. Γύρω από το θέμα της υιοθεσίας υπήρχε μεγάλη μυστικοπάθεια. Οι γονείς κάτι ψιθύριζαν, αλλά το παιδί και τα παιδιά του κοινωνικού περίγυρου δεν καταλάβαιναν και πολλά πράγματα. Ή, πιο σωστά, καταλάβαιναν πως κάτι περίεργο – παράξενο συμβαίνει!

Adopted-Child b2Είναι γεγονός ότι ο γονιός δεν μπορεί να γνωρίζει την αντίδραση του παιδιού του. Μπορεί, όμως, από αρκετά νωρίς να το εξοικειώσει με το θέμα της υιοθεσίας ώστε αυτό μεγαλώνοντας να μην το αντιμετωπίζει ως κάτι κακό, ή ως ταμπού. Ακόμα και σε ένα πολύ μικρό παιδί, μέσα από παραμυθάκια ή ιστοριούλες, μπορούμε να παρουσιάσουμε την υιοθεσία με λόγια απλά, χωρίς πολλές λεπτομέρειες και με τρόπο κατανοητό. Μεγαλώνοντας το παιδί, στην ηλικία των 7 ετών -για παράδειγμα- θα αρχίσει να κάνει ερωτήσεις και ίσως φέρει σε δύσκολη το γονέα. Στα ερωτήματα που θα θέσει, σίγουρα, δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις, καθώς παράλληλα με τις απορίες αρχίζουν να του γεννιούνται επώδυνα συναισθήματα.

Ως γονείς βοηθήστε το παιδί σας να αντιμετωπίσει και να εκφράσει πρώτα απ' όλα την θλίψη, το κενό και την απώλεια που νιώθει. Μπορείτε να φτιάξετε μαζί του ένα άλμπουμ για τη ζωή του, παρακινήστε το να γράψει ένα γράμμα στους βιολογικούς του γονείς εκφράζοντάς τους όλα του τα συναισθήματα και ερωτήματα. Επιπλέον, εκφράστε του κι εσείς τα δικά σας συναισθήματα για το πόσο ευτυχισμένοι είστε που σας δόθηκε η ευκαιρία να γίνεται οι γονείς του. Τέλος, επιχειρήστε να εξοικειώσετε το παιδί με τις έννοιες «φυσικός πατέρας», «φυσική μητέρα» από νωρίς και φέρτε το σε επαφή και με άλλα υιοθετημένα παιδάκια, ώστε να μην νιώθει μόνο ή ντροπή γι' αυτό που του συμβαίνει.

Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Κάτω άκρα

Οι παθήσεις των τενόντων στην περιοχή τού ισχίου συχνά οδηγούν σε πόνο και λειτουργικό περιορισμό.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΡΟΥ – ΗΜΙΚΡΑΝΙΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η συστηματική πρόσληψη νερού συνδέεται με τη μείωση των επεισοδίων της ημικρανίας.

ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Μυοσκελετικού Συστήματος

Οι μυοσκελετικές παθήσεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής τών ασθενών. Πώς θα εξελιχθούν οι μυοσκελετικές διαταραχές έως το 2050;

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Η διαταραχή τής στάσης μπορεί να θεωρηθεί ως θέμα των ιστών εξαιτίας τάσης, τραύματος, ή συνδρόμου καταπόνησης, αλλά, τελικά, είναι ενδεικτικό ανεπάρκειας στο λογισμικό -software- τού εγκεφάλου.

ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Η αντιμετώπιση της ημικρανίας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τους ασθενείς, όσο και τους επιστήμονες υγείας.

ΟΣΤΕΟΡΘΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Οστεοαρθρίτιδα

Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μια σύνθεση βιολογικών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η εμβάθυνση στην επιστημονική κατανόηση της νόσου είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

ΠΡΩΙΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Στην οσφυαλγία και την ισχιαλγία, η πρώιμη έναρξη φυσικοθεραπευτικού προγράμματος αποκατάστασης είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ - Ανασκόπηση
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σύνδρομο Θωρακικής εξόδου

Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κλινικές καταστάσεις στην ιατρική. 

Η ΜΑΧΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

Οι επιπτώσεις από την δύναμη της βαρύτητας είναι συνδεδεμένες με τις αλλαγές στην ευθυγράμμιση του σκελετού και την εμφάνιση του πόνου. Η σωστή λειτουργία τού εγκεφάλου μάς προφυλάσσει, για άλλη μια φορά!

ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πληροφορίες για τον Εγκέφαλο

Η γνώση είναι ζωτικής σημασίας για τη σύγχρονη κοινωνία. Σε αντίθεση με τους προγόνους μας, ο κόσμος μας εκτιμά τη διανοητική ικανότητα πολύ περισσότερο από τη σωματική ικανότητα και έτσι η ανάγκη απόκτησης γνώσεων είναι πλέον ύψιστης σημασίας.