Skip to main content
Hits: 1268
05 Σεπτεμβρίου 2014
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Ως τη στιγμή που θα πάει το παιδί, για πρώτη φορά, σχολείο η οικογένειά του αποτελεί για αυτό την πρωταρχική κοινωνική ομάδα μέσα από την οποία έρχεται σε επαφή με άλλους ανθρώπους και μέσα στην οποία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και την ομάδα εκείνη μέσα στην οποία συντελείται η πρωτογενής κοινωνικοποίηση του.

Η έναρξη των σχολείων είναι ένα γεγονός σημαντικό για όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα για αυτούς που θα το επισκεφθούν για πρώτη φορα. Οι σύγχρονες οικογένειες είναι καθαρά παιδοκεντρικές όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το παιδι. Συνεπώς, για πολλά παιδιά, η είσοδός τους στο σχολείο είναι ένα γεγονός γεμάτο από δυσκολίες, γιατί αντιπροσωπεύει μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στον μέχρι τότε τρόπο ζωής τους. Άλλα παιδιά ξεκινούν τη σχολική τους ζωή χωρίς δισταγμούς. Για τα περισσότερα παιδιά, η φοίτησή τους στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο αποτελεί και την πρώτη τους εμπειρία παρατεταμένης απομάκρυνσης από το σπίτι και από τις καθημερινές τους συνήθειες και τον τρόπο ζωής, που μέχρι τώρα είχαν υιοθετήσει. Με την είσοδό του το παιδί στο σχολείο μπαίνει σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Ξαφνικά, παύει να είναι το επίκεντρο, γύρω από το οποίο στρεφόταν η προσοχή όλων, γιατί εκεί υπάρχουν και άλλα παιδιά και όλα μαζί μοιράζονται την προσοχή και την φροντίδα της δασκάλας τους. Τα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν συναίσθηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων, που απορρέουν από τη φοίτησή τους στο σχολείο, να προσαρμοστούν σε νέους κανόνες, να ασκήσουν την ικανότητα της αυτοσυγκέντρωσης, της αυτοπειθαρχίας και της προσοχής. Όλα αυτά δεν είναι εύκολα για ένα μικρό παιδάκι.

Το θέμα, λοιπόν, είναι το πώς μπορεί ένα παιδί να προετοιμαστεί κατάλληλα για την πρώτη του επίσκεψη στην σχολική κοινότητα. Πρώτο και κύριο μέλημα σας θα πρέπει να είναι το να μην του μεταδώσετε το δικό σας άγχος και τις ανησυχίες. Μπορεί να φοβάστε σχετικά με το τι πρόκειται να συναντήσει εκεί που θα πάει, αν θα τα καταφέρει με τις νέες του υποχρεώσεις ή ακόμη και να νοιώθετε τύψεις που το αποχωρίζεστε αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εκδηλώνετε ανοιχτά αυτούς τους προβληματισμούς.

Έπειτα, καλό θα είναι ο μικρός μαθητής να προετοιμάζεται για αρκετό χρονικό διάστημα για αυτή την τόσο σπουδαία αλλαγή στη ζωή του, Θα πρέπει να του δημιουργηθούν θετικά αισθήματα και προσδοκίες ως προς την φοίτηση του στο σχολείο. Να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί, για τους φίλους που πρόκειται να αποκτήσει, για τις κατασκευές που θα φτιάχνει για τις νέες γνώσεις και εμπειρίες που θα αποκτήσει ή ακόμη και για το πόσο καλή θα είναι η παιδαγωγός του. Αν χρειαστεί μπορεί να γίνει και μία επίσκεψη στον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών ή ακόμη και να πραγματοποιηθεί συνάντηση με την δασκάλα για μια πρώτη γνωριμία. Ακόμη, είναι πολύ βοηθητικό να επιλέξει και να αγοράσει ο ίδιος ο μαθητής τα απαραίτητα σχολικά είδη π.χ. την τσάντα, τα μολύβια και τα τετράδια που του αρέσουν, τα ρούχα που θα φοράει εκεί, σε μία προσπάθεια επιβράβευσης του για αυτή τη νέα του αρχή. Θα ήταν πολύ βοηθητικό να διηγηθείτε στο παιδί σας ιστορίες με τον αγαπημένο του  ήρωα  που έχουν να κάνουν με την πρώτη μέρα στο σχολείο. Προσπαθήστε η ιστορία σας να είναι ευχάριστη, να έχει αστεία, ο ήρωας να κάνει νέους φίλους στο σχολείο του, να μαθαίνει νέα πράγματα και να μπορεί να διαβάζει. Μπορείτε να του περιγράψετε πώς ήταν η δική σας πρώτη μέρα στο σχολείο (ή π.χ. του μεγαλύτερού του αδερφού), τι κάνατε εκεί, πώς γνωρίσατε τους καινούριους σας φίλους, πόσο χαρούμενοι ήσασταν για την πρώτη μέρα στο σχολείο.

Ωστόσο, παρά την προετοιμασία, η στιγμή της άφιξης στο σχολείο είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρα. Θα πρέπει να μιλήσετε στο παιδί σας με ειλικρίνεια, εξηγώντας του τους λόγους για τους οποίους πρέπει να πάει και δίνοντας του μια πλήρη αναφορά σχετικά με το πού θα βρίσκεστε την ώρα που αυτό θα είναι στο σχολείο και με τι θα ασχολείστε, π.χ. αν θα εργάζεστε ή αν θα είστε σπίτι με ένα μικρότερο αδερφάκι. Αν παρ’ όλα αυτά ξεσπάσει σε κλάματα καθησυχάστε το και μείνετε μαζί του για λίγη ώρα μέχρι να ηρεμήσει. Αν δείτε ότι τα κλάματα συνεχίζουν ή ακόμη γίνονται πιο έντονα αποχωρίστε διακριτικά δίνοντας του την υπόσχεση ότι θα το πάρετε μία συγκεκριμένη ώρα (στην οποία θα πρέπει να είστε απόλυτα συνεπείς).

Γενικά, επειδή όλη αυτή η διαδικασία της προσαρμογής είναι αρκετά επίπονη, όχι μόνο για το παιδί αλλά και για όλη την οικογένεια , καλό θα ήταν να αποφευχθούν άλλες αλλαγές - κλειδιά, ιδιαίτερα για το πρώτο χρονικό διάστημα. Καλό είναι να του εξηγήσετε αναλυτικά και όσες φορές χρειαστεί ποιο θα είναι το πρόγραμμα του το φετινό χειμώνα και πως αυτή η διαδικασία είναι η ίδια που όλα τα παιδάκια του κόσμου ακολουθούν ώστε να μεγαλώσουνε σωστά και να μάθουνε τον κόσμο. Τέλος, θα πρέπει να θυμάστε ότι τα ψέματα και οι προσπάθειες παραπλάνησης δεν βοηθούν καθόλου. Αντίθετα, πληγώνουν το παιδί και του δημιουργούν ανασφάλειες και ανησυχίες.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους μικρούς μαθητές!!!


Άλλες πηγές :http://www.hamogelo.gr/140-1/812/Proth-fora-sto-sxoleio, www.karatziou.gr/texts/article1.doc,www.praxisth.gr/άρθρα/33-πρώτη-μέρα-στο-σχολείο.html

Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

ΕΞΑΡΘΡΩΣΗ ΚΝΗΜΟΠΕΡΟΝΙΑΙΑΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Κάτω άκρα

Η κνημοπερονιαία εξάρθρωση απαιτεί έγκαιρη διάγνωση και πρόγραμμα εξατομικευμένης αποκατάστασης για την λειτουργική επαναφορά τής άρθρωσης.

STRESS: Η ΣΙΩΠΗΛΗ ΕΠΙΔΗΜΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Άγχος - stress

Το στρες αναδεικνύεται σε πολύπλευρη απειλή που διαβρώνει υγεία, ισορροπία και ποιότητα ζωής του σύγχρονου ανθρώπου.

ΑΜΜΕΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Η άμεση πρόσβαση στη φυσικοθεραπεία μπορεί να προσφέρει ασφαλή και ιδιαίτερα αποτελεσματική φροντίδα, ενισχύοντας την ποιότητα και την αποδοτικότητα των συστημάτων υγείας, ή εμπεριέχει κινδύνους για τους ασθενείς;

Η ΠΑΓΙΔΑ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΙΒΟΥΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΟΥ ΠΟΝΟΥ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

Ο χρόνιος πόνος δεν αντικατοπτρίζει πάντα βλάβη ιστού, αλλά αφορά μια δυναμική κατάσταση με σύνθετους νευρολογικούς, ψυχολογικούς και κοινωνιολογικούς μηχανισμούς που απαιτούν κατανόηση και ολιστική προσέγγιση.

MANUAL ALIGNMENT THERAPY: ΜΙΑ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Manual Therapy

Ολιστική μέθοδος που αποκαθιστά τη σωστή ευθυγράμμιση του σώματος, μειώνοντας τον πόνο και βελτιώνοντας τη λειτουργικότητα μέσω χειροθεραπείας και εξατομικευμένων ασκήσεων.

ΙΣΧΙΑΛΓΙΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΗΡΙΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Ισχιαλγία

Η σύγχρονη αντιμετώπιση για την ισχιαλγία δίνει έμφαση στη φυσικοθεραπεία, την ενεργό κινητοποίηση και την εκπαίδευση του ασθενούς για αποτελεσματική αποκατάσταση.

ΑΚΡΑΤΕΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΤΟΚΕΤΟ
| Αλέξανδρος Πλακίδης Φυσικοθεραπευτής | Εγκυμοσύνη

Η ακράτεια μετά τον τοκετό επηρεάζει έως και μία στις τρεις γυναίκες, και συχνά παραμένει αδιάγνωστη λόγω ντροπής ή ελλιπούς ενημέρωσης.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΠΑΘΟΥΣ ΛΕΜΦΟΙΔΗΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΜΑΣΤΟΥ
| Αθηνάς Κατσιμήτρου - Τιγγινάγκα, Mld/Cdt | Καρκίνος του Μαστού

Το δευτεροπαθές λεμφοίδημα του άνω άκρου αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιπλοκές της θεραπείας του καρκίνου του μαστού, επηρεάζοντας σημαντικά την ποιότητα ζωής των γυναικών.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Αυχενικό Σύνδρομο

Ο αυχενικός πόνος και το αίσθημα δυσκαμψίας, ή "πιασίματος" στον αυχένα είναι από τις συχνότερες αιτίες αναζήτησης ιατρικής βοήθειας στον σύγχρονο κόσμο.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ: ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σύνδρομο Θωρακικής εξόδου

Το Σύνδρομο Θωρακικής Εξόδου συνιστά μια ετερογενή και αμφιλεγόμενη νοσολογική οντότητα με σημαντικές επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία και δραστηριότητα του ατόμου.