Skip to main content
Hits: 881
05 Σεπτεμβρίου 2014
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΟΜΑΛΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

Ως τη στιγμή που θα πάει το παιδί, για πρώτη φορά, σχολείο η οικογένειά του αποτελεί για αυτό την πρωταρχική κοινωνική ομάδα μέσα από την οποία έρχεται σε επαφή με άλλους ανθρώπους και μέσα στην οποία έχει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και την ομάδα εκείνη μέσα στην οποία συντελείται η πρωτογενής κοινωνικοποίηση του.

Η έναρξη των σχολείων είναι ένα γεγονός σημαντικό για όλους τους μαθητές και ιδιαίτερα για αυτούς που θα το επισκεφθούν για πρώτη φορα. Οι σύγχρονες οικογένειες είναι καθαρά παιδοκεντρικές όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το παιδι. Συνεπώς, για πολλά παιδιά, η είσοδός τους στο σχολείο είναι ένα γεγονός γεμάτο από δυσκολίες, γιατί αντιπροσωπεύει μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές στον μέχρι τότε τρόπο ζωής τους. Άλλα παιδιά ξεκινούν τη σχολική τους ζωή χωρίς δισταγμούς. Για τα περισσότερα παιδιά, η φοίτησή τους στον παιδικό σταθμό ή στο νηπιαγωγείο αποτελεί και την πρώτη τους εμπειρία παρατεταμένης απομάκρυνσης από το σπίτι και από τις καθημερινές τους συνήθειες και τον τρόπο ζωής, που μέχρι τώρα είχαν υιοθετήσει. Με την είσοδό του το παιδί στο σχολείο μπαίνει σε έναν εντελώς διαφορετικό κόσμο. Ξαφνικά, παύει να είναι το επίκεντρο, γύρω από το οποίο στρεφόταν η προσοχή όλων, γιατί εκεί υπάρχουν και άλλα παιδιά και όλα μαζί μοιράζονται την προσοχή και την φροντίδα της δασκάλας τους. Τα παιδιά πρέπει να αποκτήσουν συναίσθηση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων, που απορρέουν από τη φοίτησή τους στο σχολείο, να προσαρμοστούν σε νέους κανόνες, να ασκήσουν την ικανότητα της αυτοσυγκέντρωσης, της αυτοπειθαρχίας και της προσοχής. Όλα αυτά δεν είναι εύκολα για ένα μικρό παιδάκι.

Το θέμα, λοιπόν, είναι το πώς μπορεί ένα παιδί να προετοιμαστεί κατάλληλα για την πρώτη του επίσκεψη στην σχολική κοινότητα. Πρώτο και κύριο μέλημα σας θα πρέπει να είναι το να μην του μεταδώσετε το δικό σας άγχος και τις ανησυχίες. Μπορεί να φοβάστε σχετικά με το τι πρόκειται να συναντήσει εκεί που θα πάει, αν θα τα καταφέρει με τις νέες του υποχρεώσεις ή ακόμη και να νοιώθετε τύψεις που το αποχωρίζεστε αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εκδηλώνετε ανοιχτά αυτούς τους προβληματισμούς.

Έπειτα, καλό θα είναι ο μικρός μαθητής να προετοιμάζεται για αρκετό χρονικό διάστημα για αυτή την τόσο σπουδαία αλλαγή στη ζωή του, Θα πρέπει να του δημιουργηθούν θετικά αισθήματα και προσδοκίες ως προς την φοίτηση του στο σχολείο. Να ενημερωθεί για τις δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί, για τους φίλους που πρόκειται να αποκτήσει, για τις κατασκευές που θα φτιάχνει για τις νέες γνώσεις και εμπειρίες που θα αποκτήσει ή ακόμη και για το πόσο καλή θα είναι η παιδαγωγός του. Αν χρειαστεί μπορεί να γίνει και μία επίσκεψη στον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών ή ακόμη και να πραγματοποιηθεί συνάντηση με την δασκάλα για μια πρώτη γνωριμία. Ακόμη, είναι πολύ βοηθητικό να επιλέξει και να αγοράσει ο ίδιος ο μαθητής τα απαραίτητα σχολικά είδη π.χ. την τσάντα, τα μολύβια και τα τετράδια που του αρέσουν, τα ρούχα που θα φοράει εκεί, σε μία προσπάθεια επιβράβευσης του για αυτή τη νέα του αρχή. Θα ήταν πολύ βοηθητικό να διηγηθείτε στο παιδί σας ιστορίες με τον αγαπημένο του  ήρωα  που έχουν να κάνουν με την πρώτη μέρα στο σχολείο. Προσπαθήστε η ιστορία σας να είναι ευχάριστη, να έχει αστεία, ο ήρωας να κάνει νέους φίλους στο σχολείο του, να μαθαίνει νέα πράγματα και να μπορεί να διαβάζει. Μπορείτε να του περιγράψετε πώς ήταν η δική σας πρώτη μέρα στο σχολείο (ή π.χ. του μεγαλύτερού του αδερφού), τι κάνατε εκεί, πώς γνωρίσατε τους καινούριους σας φίλους, πόσο χαρούμενοι ήσασταν για την πρώτη μέρα στο σχολείο.

Ωστόσο, παρά την προετοιμασία, η στιγμή της άφιξης στο σχολείο είναι ιδιαίτερα ψυχοφθόρα. Θα πρέπει να μιλήσετε στο παιδί σας με ειλικρίνεια, εξηγώντας του τους λόγους για τους οποίους πρέπει να πάει και δίνοντας του μια πλήρη αναφορά σχετικά με το πού θα βρίσκεστε την ώρα που αυτό θα είναι στο σχολείο και με τι θα ασχολείστε, π.χ. αν θα εργάζεστε ή αν θα είστε σπίτι με ένα μικρότερο αδερφάκι. Αν παρ’ όλα αυτά ξεσπάσει σε κλάματα καθησυχάστε το και μείνετε μαζί του για λίγη ώρα μέχρι να ηρεμήσει. Αν δείτε ότι τα κλάματα συνεχίζουν ή ακόμη γίνονται πιο έντονα αποχωρίστε διακριτικά δίνοντας του την υπόσχεση ότι θα το πάρετε μία συγκεκριμένη ώρα (στην οποία θα πρέπει να είστε απόλυτα συνεπείς).

Γενικά, επειδή όλη αυτή η διαδικασία της προσαρμογής είναι αρκετά επίπονη, όχι μόνο για το παιδί αλλά και για όλη την οικογένεια , καλό θα ήταν να αποφευχθούν άλλες αλλαγές - κλειδιά, ιδιαίτερα για το πρώτο χρονικό διάστημα. Καλό είναι να του εξηγήσετε αναλυτικά και όσες φορές χρειαστεί ποιο θα είναι το πρόγραμμα του το φετινό χειμώνα και πως αυτή η διαδικασία είναι η ίδια που όλα τα παιδάκια του κόσμου ακολουθούν ώστε να μεγαλώσουνε σωστά και να μάθουνε τον κόσμο. Τέλος, θα πρέπει να θυμάστε ότι τα ψέματα και οι προσπάθειες παραπλάνησης δεν βοηθούν καθόλου. Αντίθετα, πληγώνουν το παιδί και του δημιουργούν ανασφάλειες και ανησυχίες.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους τους μικρούς μαθητές!!!


Άλλες πηγές :http://www.hamogelo.gr/140-1/812/Proth-fora-sto-sxoleio, www.karatziou.gr/texts/article1.doc,www.praxisth.gr/άρθρα/33-πρώτη-μέρα-στο-σχολείο.html

Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

ΜΥΪΚΗ ΘΛΑΣΗ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Άσκηση

Η μυϊκή θλάση είναι ένα συχνό πρόβλημα τραυματισμού των μυϊκών ινών που δεν αφορά μόνο τους αθλητές.

ΑΠΩΛΕΙΑ ΥΨΟΥΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΩΝ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΤΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Η απώλεια ύψους για τον άνθρωπο είναι ένα φυσιολογικό φαινόμενο που συνοδεύει τη διαδικασία τής γήρανσης, με τα πρώτα εμφανή σημάδια να γίνονται αισθητά κυρίως μετά την ηλικία των 40-50 ετών.

ΤΕΝΟΝΤΟΠΑΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Κάτω άκρα

Οι παθήσεις των τενόντων στην περιοχή τού ισχίου συχνά οδηγούν σε πόνο και λειτουργικό περιορισμό.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΝΕΡΟΥ – ΗΜΙΚΡΑΝΙΑΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι η συστηματική πρόσληψη νερού συνδέεται με τη μείωση των επεισοδίων της ημικρανίας.

ΜΥΟΣΚΕΛΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ: ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ 2050
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Μυοσκελετικού Συστήματος

Οι μυοσκελετικές παθήσεις είναι υπεύθυνες για την αλλαγή στην ποιότητα της ζωής τών ασθενών. Πώς θα εξελιχθούν οι μυοσκελετικές διαταραχές έως το 2050;

ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

Η διαταραχή τής στάσης μπορεί να θεωρηθεί ως θέμα των ιστών εξαιτίας τάσης, τραύματος, ή συνδρόμου καταπόνησης, αλλά, τελικά, είναι ενδεικτικό ανεπάρκειας στο λογισμικό -software- τού εγκεφάλου.

ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ (ΕΡΕΥΝΑ)
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

Η αντιμετώπιση της ημικρανίας είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που απασχολεί τόσο τους ασθενείς, όσο και τους επιστήμονες υγείας.

ΟΣΤΕΟΡΘΡΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Οστεοαρθρίτιδα

Η οστεοαρθρίτιδα αποτελεί μια σύνθεση βιολογικών, γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων. Η εμβάθυνση στην επιστημονική κατανόηση της νόσου είναι κρίσιμη για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.

ΠΡΩΙΜΗ ΕΝΑΡΞΗ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σκέψεις

Στην οσφυαλγία και την ισχιαλγία, η πρώιμη έναρξη φυσικοθεραπευτικού προγράμματος αποκατάστασης είναι κρίσιμη για την αποτελεσματικότητα της θεραπείας.

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΘΩΡΑΚΙΚΗΣ ΕΞΟΔΟΥ - Ανασκόπηση
| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc, Υπ. Διδάκτορας | Σύνδρομο Θωρακικής εξόδου

Το σύνδρομο θωρακικής εξόδου είναι μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κλινικές καταστάσεις στην ιατρική.