Ο ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΟΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ: Από τον John Upledger, DO, OMM

Πολλές σοβαρές ασθένειες προκύπτουν από χρόνιες φλεγμονώδεις εξεργασίες. Η αντιστροφή αυτών των φλεγμονών μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε καρκίνους, νόσους του εγκεφάλου, προβλήματα καρδιάς, διαβήτη τύπου 2, αυτοάνοσες νόσους και ένα σωρό από χρόνιους πόνους. Η κρανιοϊερή θεραπεία, η οποία αυξάνει την υγιή κυκλοφορία των σωματικών υγρών, είναι μία ισχυρή μέθοδος που απαλλάσσει το σώμα από αυτές τις επώδυνες και σιωπηρές φλεγμονές. Επίσης είναι ζωτικής σημασίας να προσέχετε τι τρώτε.

H παχυσαρκία είναι στενά συνδεδεμένη με φλεγμονές. Κάθε ένας από αυτούς τους δύο παράγοντες μπορεί να αποτελεί την αιτία του άλλου ή να τον επηρεάζει. Να γιατί μειώνοντας το περίσσιο λίπος του σώματος είναι δυνατόν να περιοριστούν ακόμη και να εξαλειφθούν οι φλεγμονώδεις εξεργασίες. Αυτό το γεγονός μπορεί να ενισχύσει σημαντικότατα την ευεξία με την οποία απολαμβάνετε την υπόλοιπη ζωή σας.

Ένας από τους κύριους λόγους που οι Αμερικανοί γίνονται όλο και πιο παχύσαρκοι είναι επειδή οι εγκέφαλοί τους είναι πεινασμένοι. Ένας μέσος εγκέφαλος ζυγίζει περίπου 3% ή λιγότερο του συνολικού βάρους του σώματος. Από την άλλη μεριά, ένας μέσος εγκέφαλος χρησιμοποιεί περίπου το 70% της γλυκόζης αίματος για ενέργεια. Όταν πέφτει το επίπεδο της γλυκόζης αίματος, ο εγκέφαλος χάνει μέρος της ενέργειάς του. Τότε είναι που ο υπογλυκαιμικός (με χαμηλό σάκχαρο) εγκέφαλος σας ζητάει αμέσως περισσότερη γλυκόζη. Έτσι σας προκαλείται έντονο αίσθημα πείνας. Είναι δυνατόν να νιώθετε ακόμη και υπερδιέγερση, θυμό και παραλογισμό. Αυτό συχνά οδηγεί στην επιθυμία να βουτήξετε μερικά γλυκίσματα. Η πρόσληψη ζάχαρης από μέρους σας αυξάνει στη συνέχεια το σάκχαρο του αίματος, το οποίο με την σειρά του αυξάνει την παροχή γλυκόζης στον εγκέφαλό σας. Αυτό σας κάνει να νιώθετε καλύτερα, ακόμη και χαρούμενοι, πράγμα που είναι υπέροχο. Όμως αυτή η διαδικασία αυξάνει επίσης το σάκχαρο αίματος στο σώμα σας, που στέλνει μήνυμα στο πάγκρεας να εκκρίνει υπερβολικά ποσά ινσουλίνης ώστε να το μειώσει γρήγορα. Καθώς η ινσουλίνη μειώνει την γλυκόζη αίματος, η παροχή γλυκόζης προς τον εγκέφαλο μειώνεται επίσης. Τώρα ο εγκέφαλος «κραυγάζει» για περισσότερη γλυκόζη. Εσείς απαντάτε τρώγοντας περισσότερα γλυκίσματα. Μετά η γλυκόζη του αίματος ανεβαίνει πάλι και η αυξημένη ινσουλίνη μειώνει τάχιστα την γλυκόζη αίματος. Τότε ο εγκέφαλος σας «διατάζει» να λάβετε περισσότερη γλυκόζη και ο κύκλος συνεχίζεται.

Εν τω μεταξύ, η ινσουλίνη που μείωσε την γλυκόζη αίματος στην αρχή, το κατάφερε τοποθετώντας την περισσή γλυκόζη μέσα σε κύτταρα για να χρησιμοποιηθεί ή να αποθηκευτεί, έχοντας ως αποτέλεσμα περισσότερα και μεγαλύτερα λιποκύτταρα. Όταν ασκείστε, μεταβολίζετε (καίτε) μόρια γλυκόζης. Επιπλέον, εάν τρώτε φρουκτόζη αντί για γλυκόζη, η ανταπόκριση της ινσουλίνης δεν είναι τόσο γρήγορη. Έτσι η κατάσταση πιθανώς να μην σας προσθέσει αναγκαστικά περισσότερο βάρος. Επίσης η ινσουλίνη οδηγεί μέρος της γλυκόζης στο ήπαρ για να αποθηκευτεί και να χρησιμοποιηθεί αργότερα. Όταν ο εγκέφαλός σας χρειάζεται περισσότερη γλυκόζη, η πρωτεΐνη προκαλεί την ορμόνη του ήπατος που ονομάζεται γλυκαγόνη να απελευθερώσει μέρος αυτής της αποθηκευμένης γλυκόζης ώστε να χρησιμοποιηθεί από τον εγκέφαλο. Αναλογιστείτε λοιπόν το εξής: Εάν ικανοποιείτε το αίτημα του εγκεφάλου για γλυκόζη τρώγοντας πρωτεΐνη αντί για γλυκίσματα, ο εγκέφαλος μπορεί να παίρνει ό,τι ζητάει κι εσείς δεν θα έχετε αυτή την έντονη απελευθέρωση ινσουλίνης που σας τραβάει μέσα στον κύκλο που μόλις περιέγραψα.

Πράγματι, τα φρούτα και τα γαλακτοκομικά μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν να αποφύγετε τον κύκλο γλυκόζης / ινσουλίνης. Από την άλλη μεριά, τα δημητριακά και οι αμυλούχες τροφές αποτελούνται από μακριές αλυσίδες γλυκόζης που μπορούν να προκαλέσουν ισχυρές εκκρίσεις ινσουλίνης, οδηγώντας στο ίδιο αποτέλεσμα όπως ένα μικρό γλύκισμα σε σχέση με την ανάπτυξη λιποκυττάρων. Μπαίνοντας σε αυτόν τον κύκλο, όχι μόνο παχαίνετε αλλά και αναπτύσσετε φλεγμονές που είναι δυνατόν να προάγουν τις εξεργασίες χρόνιων καταστροφικών νοσημάτων. (Ο τύπος της νόσου που αναπτύσσεται εξαρτάται από την εντόπιση της φλεγμονής.) Μία ισχυρή άμυνα εναντίον αυτού αποτελεί το ωμέγα-3, μακριάς αλυσίδας λιπαρό οξύ. Αυτό μειώνει το αραχιδονικό οξύ, το οποίο είναι ο θεμέλιος λίθος για την ανάπτυξη φλεγμονών.

Φυσικά, θα πρέπει να είστε σίγουροι πως το λιπαρό οξύ ωμέγα-3 που λαμβάνετε δεν προέρχεται από ψάρια που είχαν εκτεθεί σε υδράργυρο ή διοξίνες. (Οι διοξίνες τυχαίνει να είναι το ενεργό συστατικό του ζιζανιοκτόνου Agent Orange [Πορτοκαλής Παράγων] που είχε χρησιμοποιηθεί στο Βιετνάμ.) Τόσο ο υδράργυρος όσο και οι διοξίνες είναι τοξικές για τον άνθρωπο, τα ζώα και τα ψάρια. Είναι πιο ασφαλές εάν μπορείτε να λάβετε το λιπαρό οξύ ωμέγα-3 χωρίς το συνολικό έλαιο του ψαριού.

Ορίστε μερικά ακόμη σημεία που μπορεί να συμβάλλουν στην προσπάθειά σας να αποφύγετε τις φλεγμονές ή να απαλλαγείτε από αυτές:

· 1-2 ποτήρια κόκκινο κρασί καθημερινά έχουν αντιφλεγμονώδη δράση.
· Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο μπορεί να βοηθήσει εάν περιέχει το φαινολικό συστατικό hydroxytyrosol. Διαβάστε την ετικέτα.
· Το τζίντζερ που χρησιμοποιείται ως καρύκευμα σε διάφορα φαγητά και σαλάτες μπορεί να βοηθήσει. Το τζίντζερ είναι πλούσιο σε ξανθίνες. Μπορείτε να το προμηθευτείτε από τα περισσότερα καταστήματα υγιεινής διατροφής.
· Η aloe vera (αλόη) προλαμβάνει την ανάπτυξη φλεγμονωδών εστιών.
· Το συνένζυμο Q10 προλαμβάνει τις φλεγμονώδεις εξεργασίες.
· Οι βιταμίνες A, C και E βοηθούν στην πρόληψη των φλεγμονών.
· Η τακτική καθημερινή άσκηση είναι επίσης ένα αποτελεσματικό προληπτικό μέτρο κατά των φλεγμονών.

Έτσι στην επιδίωξή σας να παραμείνετε υγιείς, φροντίστε να ικανοποιείτε τον πεινασμένο εγκέφαλό σας με έξυπνες επιλογές τροφής. Οι προσπάθειές σας είναι δυνατόν να ενισχύσουν σημαντικά τα αποτελέσματα της κρανιοϊερής θεραπείας και άλλων τεχνικών σωματικής θεραπευτικής εργασίας (bodywork) που μπορούν να αυξήσουν την κυκλοφορία των σωματικών υγρών, να ελαττώσουν χρόνιες φλεγμονές και να βοηθήσουν στην εξάλειψη ασθενειών.

Τελευταία άρθρα

  • "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Το «πιάσιμο» στον αυχένα είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα που οδηγεί τους πάσχοντες να αναζητήσουν βοήθεια. Βέβαια πρόκειται για άτυπο όρο ομπρέλα, καθώς τα συμπτώματα κυμαίνονται από γενική δυσκαμψία του αυχένα έως πλήρη ακινησία με αφόρητο πόνο.

  • ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Στη προσπάθεια για να διατηρήσετε τον εαυτό σας υγιή και προστατευμένο από τραυματισμούς, βασική προϋπόθεση είναι να διατηρήσετε την περιτονία υγιή, ώστε να είναι ελεύθερη η ροή των υγρών, η ολίσθηση και να υπάρχει ευκολία στη κίνηση. Τελικός στόχος παραμένει η διατήρηση της ομοιόστασης του σώματος, που σημαίνει σώμα σε φυσική και πνευματική ισορροπία.

  • ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οστεοπόρωση

    Μελέτη που παρουσιάσθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου στο American Heart Association’s Hypertension Scientific Sessions 2022, συσχετίζει την υψηλή αρτηριακή πίεση με την ταχύτερη γήρανση των οστών.

  • ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Άσκηση

    Σε πρόσφατη μελέτη από το Lise Meitner Group for Environmental Neuroscience at the Max Planck Institute for Human Development, διαπιστώθηκε ότι μια ώρα περπάτημα στο δάσος Grunewald στη Γερμανία, μείωσε το άγχος στους συμμετέχοντες, ενώ αντίθετα περπάτημα ίσης διάρκειας σε πολυσύχναστο δρόμο στην εμπορική περιοχή του Βερολίνου δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

  • ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

    Το σύνδρομο της Ινομυαλγίας (fibromyalgia) είναι μια συνηθισμένη και χρόνια διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από διάχυτους μυϊκούς πόνους, κακουχία και πολλαπλά επώδυνα σημεία (tender points). Η ετοιμολογία του όρου “fibromyalgia” προέρχεται από την Λατινική λέξη fibro, που σημαίνει ιστός, και από τις Ελληνικές λέξεις myo και algia, που σημαίνουν μυς και άλγος (fibromyalgia = ινομυαλγία). Βρίσκουμε αναφορές για διάχυτο πόνο στο σώμα σε ιστορικά έγγραφά ακόμη πριν τον Μεσαίωνα, αλλά είναι καταπληκτικό ότι ακόμη και σήμερα αυτή η κατάσταση συνεχίζει να είναι υπό διερεύνηση.

  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Η εμπεριστατωμένη αξιολόγηση αποτελεί βασική προϋπόθεση μιας αποτελεσματικής θεραπείας. Ένα απλοποιημένο σύστημα ελέγχου, μέσω του οποίου μπορούμε σε μικρό χρονικό διάστημα να αξιολογήσουμε ολόκληρο το σώμα, στην αναζήτηση της βασικής αιτίας είναι το ART. Το ακρώνυμο ART προέρχεται από τις λέξεις: Asymmetry – Restriction of motion – Tissue texture abnormalities (Ασυμμετρία – Περιορισμός της κίνησης – Ανωμαλία στην υφή του ιστού).

  • Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Πολλές είναι οι αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στη μέση, οι περισσότερες από αυτές εξαρτώνται από τις συνήθειες που έχουμε υιοθετήσει στην καθημερινότητα μας. Η καθιστική ζωή, πολλές ώρες μπροστά στη τηλεόραση ή τον υπολογιστή, η διατροφή και το άγχος συμβάλλουν σημαντικά στη πρόκληση του πόνου στη μέση. Το ίδιο συμβαίνει επίσης από την υπερβολική καταπόνηση του σώματος, χωρίς την απαραίτητη προσαρμογή, όταν δηλαδή θέλουμε να κάνουμε περισσότερα από όσα πραγματικά έχουμε την ικανότητα να κάνουμε. Το αποτέλεσμα και στις δυο περιπτώσεις είναι πρόκληση μικροτραυματισμών στην περιτονία με επακόλουθο αποτέλεσμα τη φλεγμονή και τον πόνο.

  • ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Ως κοινωνία, έχουμε επικεντρωθεί εδώ και πολύ καιρό στη διαίρεση, την αποσυναρμολόγηση και τη προσεκτική μελέτη των μικρότερων δομικών στοιχείων. Αυτή η προσέγγιση έχει οδηγήσει σε μεγάλη πρόοδο σε ορισμένους τομείς και σε ενισχυμένη κατανόηση των επί μέρους στοιχείων, αλλά οδήγησε επίσης σε μια πολύ περιορισμένη ολιστική κατανόηση αυτών που συμβαίνουν γύρω μας.

  • ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Δεν είναι λίγες οι φορές που ως θεραπευτές καλούμαστε να φροντίσουμε ασθενείς τους οποίους με δυσκολία μπορούμε να αγγίξουμε εξαιτίας του πόνου. Τις περισσότερες φορές είναι αδύνατη μια διαφωτιστική κλινική αξιολόγηση και ακόμη πιο δύσκολή η θεραπευτική προσέγγιση χωρίς τον κίνδυνο να πονέσει περισσότερο ο ασθενής μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις μια προσέγγιση είναι να μην κάνουμε τίποτα, χωρίς όμως να έχει αποδειχθεί ότι αυτό θα είναι ευεργετικό για τον ασθενή μας, αντίθετα πολλές φορές συσσωρεύει και άλλες δυσκολίες. Μια άλλη προσέγγιση είναι να υιοθετήσουμε μια στρατηγική θεραπευτικής προσέγγισης βήμα-βήμα. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια αποτελεσματική θεραπεία.  

  • ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.