Μια νέα «λειτουργική αντίληψη» στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του πόνου και του περιορισμού της κίνησης

Το ΑΤΜ2 είναι μέρος της Θεραπείας Λειτουργικής Αποκατάστασης, που εφαρμόζεται σε ασθενείς με προβλήματα στη σπονδυλική στήλη.

Αξία έχει να αναφερθούμε στην «ιδέα της Ενεργής θεραπευτικής Κίνησης» η οποία βρίσκει έκφραση μέσω του μοναδικού αυτού μηχανήματος.

Η προσέγγιση στην ιδέα της Ενεργής Θεραπευτικής Κίνησης έγινε το 2001 από ομάδα ερευνητών-θεραπευτών της τεχνικής Manual Therapy στις Η.Π.Α., σε μια προσπάθεια για την άμεση θεραπευτική αντιμετώπιση του περιορισμού στη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης. Ας μη ξεχνάμε ότι αυτή η αλλαγή στην αρμονική κίνηση της σπονδυλικής στήλης είναι σε ποσοστό 80% υπεύθυνη για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην πλειοψηφία των ασθενών.

Στη πράξη η προσέγγιση της ενεργής θεραπευτικής κίνησης στηρίζεται στη διαπίστωση ότι κρατώντας σταθερές συγκεκριμένες περιοχές του σώματος, π.χ. τη λεκάνη, με τρόπο που να αίρει τον πόνο του ασθενή, αυτός μπορεί να εκτελέσει κινήσεις ελεύθερες πόνου πλέον προς τη κατεύθυνση, που προηγουμένως του ήταν αδύνατον λόγω του πόνου ή του περιορισμού.

Επιπλέον αυτή η κίνηση μπορεί να εκτελείται, αν το επιλέξουμε, εναντίον αντίστασης (κάτι πρωτοποριακό σε σχέση με άλλες προσεγγίσεις που συστήνουν όχι μόνο αποφυγή αυτών των κινήσεων αλλά σε πολλές περιπτώσεις πλήρη ακινησία).

Επιπρόσθετα οι κινήσεις αυτές εκτελούνται με μηχανική φόρτιση της σπονδυλικής στήλης, από το βάρος του ασθενή, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη τεχνική, όπου ο ασθενής είναι ξαπλωμένος σε εξεταστικό κρεβάτι, εκμηδενίζοντας τη δύναμη της βαρύτητας.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε νευρομυϊκή επαν- εκπαίδευση του σώματος, ώστε να κινείται, αυτόματα (χωρίς σκέψη), με τον σωστό τρόπο.

Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στη κίνηση είναι η σχεδόν άμεση ελάττωση του πόνου, στις πρώτες συνεδρίες, σε ποσοστό 60%, η άμεση βελτίωση του εύρους κίνησης και φυσικά η μείωση του συνολικού χρόνου θεραπείας- αποκατάστασης.

Ο ασθενής προστατεύεται από μελλοντικές υποτροπές, γιατί δεν αντιμετωπίζουμε απλά τα συμπτώματα, αλλά την αιτία του προβλήματος.

Μια νέα «λειτουργική αντίληψη» στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του περιορισμού στη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης

“H αλλαγή στην αρμονική κίνηση της σπονδυλικής στήλης είναι σε ποσοστό 80% υπεύθυνη για τα προβλήματα που παρουσιάζονται στην πλειοψηφία των ασθενών.”

Φυλλάδια