ΠΕΛΜΑΤΙΑΙΑ ΑΠΟΝΕΥΡΩΣΤΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΥΠΕΡΗΧΟΣ

Ερευνητές σχεδίασαν μια μελέτη για την αξιολόγηση του πιθανού επιπρόσθετου αποτελέσματος του θεραπευτικού υπερήχου στη θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας από την άποψη του πόνου, της λειτουργίας και της ποιότητας ζωής.

Η πελματιαία απονευρωσίτιδα είναι η κύρια αιτία πόνου στην πελματιαία επιφάνεια της φτέρνας. Ο θεραπευτικός υπέρηχος είναι ένας από τους συνηθέστερους συντηρητικούς τρόπους θεραπείας που χρησιμοποιούνται από τους φυσιοθεραπευτές παγκοσμίως, παρά την ανεπαρκή ένδειξη της αποτελεσματικότητάς του στη θεραπεία της. Οι ερευνητές Yigal Katzap, MPT, Michael Haidukov, BPT, Olivier M. Berland, PT, MSc, Ron Ben Itzhak, MD, Leonid Kalichman, PT, PhD,  σχεδίασαν μια τυχαιοποιημένη, διπλά-τυφλή, κλινική μελέτη, όπου συμμετείχαν 54 ασθενείς με πελματιαία απονευρωσίτιδα, ηλικίας 24 έως 80 ετών, οι οποίοι πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης, επιλέχθηκαν και χωρίστηκαν τυχαία σε ομάδα ενεργής παρέμβασης και σε ομάδα ελέγχου. Τα άτομα στην ενεργή ομάδα παρέμβασης ακολούθησαν θεραπεία με διατάσεις που έκαναν μόνοι τους στην πελματιαία απονεύρωση και τον γαστροκνήμιο μυ παράλληλα με την εφαρμογή θεραπευτικού υπερήχου. Τα άτομα στην ομάδα ελέγχου αντιμετωπίστηκαν με τις ίδιες ασκήσεις διατάσεων παράλληλα με εικονική θεραπεία θεραπευτικού υπερήχου. Και οι δύο ομάδες έλαβαν 8 συνεδρίες, δύο φορές την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν με αριθμητική κλίμακα βαθμολόγησης πόνου, με τη χρήση υπολογιστή, προσαρμοστικές δοκιμασίες για το πόδι και τον αστράγαλο και με αλγομετρικές δοκιμασίες.

therapeutic ultrasoundΑποτελέσματα

Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση σε όλες τις μετρήσεις (P <.001, και στις δύο ομάδες). Κατά την ολοκλήρωση της μελέτης, δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων σε κανένα από τα αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

Η προσθήκη θεραπευτικού υπερήχου δεν βελτίωσε την αποτελεσματικότητα της συντηρητικής θεραπείας για την πελματιαία απονευρωσίτιδα. Συνεπώς, οι μελετητές συνιστούν την εξαίρεση του θεραπευτικού υπερήχου από τη θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας και συμφωνούν με τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών ότι οι διατάσεις είναι μια αποτελεσματική θεραπευτική προσέγγιση για την θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας.

Πηγή

Additive Effect of Therapeutic Ultrasound in the Treatment of Plantar Fasciitis: A Randomized Controlled Trial, Authors: Yigal Katzap, MPT, Michael Haidukov, BPT, Olivier M. Berland, PT, MSc, Ron Ben Itzhak, MD, Leonid Kalichman, PT, PhD