ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ - “πράττω δια των χειρών”

Κοινή διαπίστωση είναι πως η μορφή του σώματος εκφράζει την λειτουργικότητά του. Κακή στάση, επαναλαμβανόμενη κουραστική εργασία, ατυχήματα, κακό μυϊκό σύστημα, κ.ά. μπορεί  να προκαλέσουν αλλαγές στην διάταξη του σκελετού και κατά συνέπεια διαταραχή στην λειτουργικότητα του σώματος.

Το σώμα μας χαρακτηρίζεται από “αρμονία” κινήσεων. H μεγαλύτερη πρόκληση που είναι η υγεία, επιτυγχάνεται όταν όλα τα τμήματα του σώματος είναι ελεύθερα να κινούνται σε αρμονική σχέση το ένα με το άλλο. Ο περιορισμός αυτής της συνεχούς εναλλαγής της κίνησης είναι υπεύθυνος για πολλές επώδυνες καταστάσεις όπως χρόνιους ή οξείς πόνους στον αυχένα, στην πλάτη, στην μέση, πονοκεφάλους, ημικρανίες, κ.ά..

Ας πάρουμε για παράδειγμα την σπονδυλική στήλη.

Image3 tire 768x432 1Αποτελείται από τους σπονδύλους, τους μεσοσπονδύλιους δίσκους, από τους συνδέσμους και τους μύες που στηρίζουν αυτήν την κατασκευή. Μέσα από τα μεσοσπονδύλια διαστήματα εκβάλλουν τα νωτιαία νεύρα, τα οποία νευρώνουν την περιφέρεια του σώματος. Η ένταση των καθημερινών δραστηριοτήτων προκαλεί σημαντική επιβάρυνση πάνω στην σπονδυλική στήλη που συχνά επιδεινώνεται από την κακή στάση, το αδύνατο μυϊκό σύστημα, ή τραυματισμούς με αποτέλεσμα την φθορά στους μύες και τους συνδέσμους της περιοχής και  παράλληλα ελάττωση της λειτουργικότητάς της. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαταραχή, τόσο περισσότερο επηρεάζονται τα νεύρα της περιοχής. Τα συμπτώματα που προκαλούνται είναι πόνος, περιορισμός της κίνησης και μυϊκή αδυναμία. Η επιπλέον επιβάρυνση οδηγεί σε εκφυλιστικές αλλοιώσεις.

physiotherapist doing manual the

Η τεχνική "Manual Therapy” (Θεραπεία δια των χειρών) είναι η θεραπευτική προσέγγιση όπου ο θεραπευτής με την χρήση  των χεριών του προσπαθεί να εντοπίσει, να αναγνωρίσει και τελικά χρησιμοποιώντας το σώμα και την δύναμη του ίδιου του ασθενή, σε συνδυασμό με ήπιους χειρισμούς, να αποκαταστήσει τις πάσχουσες περιοχές. Έτσι αντιμετωπίζεται η αιτία του προβλήματος και όχι μία προσωρινή ανακούφιση των συμπτωμάτων. Αυτή ακριβώς η μεθοδολογία κατατάσσει την συγκεκριμένη τεχνική στις πλέον ασφαλείς θεραπευτικές μεθόδους με σχεδόν ανύπαρκτες επιπλοκές.

Μέσα από την λεπτομερή κλινική αξιολόγηση του σώματος του ασθενή, εκτιμούμε την κατάστασή του, κατανοούμε τον μηχανισμό που έχει προκαλέσει τα προβλήματα και στην συνέχεια σχεδιάζουμε ένα ασφαλές θεραπευτικό πρόγραμμα. Έτσι, οι πάσχουσες περιοχές μπορούν να αναγνωρισθούν και να αποκατασταθούν πριν προκαλέσουν μεγαλύτερη επιβάρυνση.

Βέβαια, ο ασθενής πρέπει να διατηρήσει αυτό το ευεργετικό αποτέλεσμα. Για τον λόγο αυτό μαθαίνει ένα ειδικά προσαρμοσμένο στις ατομικές του ανάγκες πρόγραμμα ασκήσεων, με σκοπό την ισχυροποίηση των μυών, ενώ παράλληλα εκπαιδεύεται στον σωστό τρόπο χρησιμοποίησης του σώματος στις καθημερινές δραστηριότητες.

Βασικό μέλημα του θεραπευτή είναι η βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ασθενή, όπως αυτή εκφράζεται από την λειτουργικότητα και την ψυχική του ισορροπία.