Τετάρτη, 05 Φεβρουαρίου 2020 17:36

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ

Written by
Rate this item
(0 votes)

Στο κύριο άρθρο για τον μήνα Ιανουαρίου 2020 του British Journal of Sports Medicine (BJSM), έγινε μια προσπάθεια να απομυθοποιηθούν συνηθισμένες πεποιθήσεις σχετικά με τον πόνο στη μέση. Το κοινό βομβαρδίζεται, από την βιομηχανία της ενημέρωσης, με πεποιθήσεις που δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, ενισχύοντας τις κακές συνήθειες και τις λανθασμένες στρατηγικές διαχείρισης. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερα επίπεδα πόνου, χαμηλή παραγωγικότητα, χρήση οπιούχων φαρμάκων και υπερβολικής ιατρικής φροντίδας.

10 δεδομένα που καθένας πρέπει να γνωρίζει για τον πόνο της μέσης!

informed-consent

Στο κύριο άρθρο για τον μήνα Ιανουαρίου 2020 του British Journal of Sports Medicine (BJSM), έγινε μια προσπάθεια να απομυθοποιηθούν συνηθισμένες πεποιθήσεις σχετικά με τον πόνο στη μέση. Το κοινό βομβαρδίζεται, από την βιομηχανία της ενημέρωσης, με πεποιθήσεις που δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, ενισχύοντας τις κακές συνήθειες και τις λανθασμένες στρατηγικές διαχείρισης. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερα επίπεδα πόνου, χαμηλή παραγωγικότητα, χρήση οπιούχων φαρμάκων και υπερβολικής ιατρικής φροντίδας.

Στο άρθρο αυτό οι συγγραφείς προσπάθησαν να βάλουν τα πράγματα σε μια ορθολογική σειρά.

Δεδομένα

1. Η χαμηλή οσφυαλγία, δεν αποτελεί σοβαρή απειλή για την ζωή του ασθενή.
2. Τα επεισόδια χαμηλής οσφυαλγίας βελτιώνονται και δεν επιδεινώνονται με την πάροδο της ηλικίας.
3. Ο αρνητισμός, ο αυτοπεριορισμός στις δραστηριότητες λόγω φόβου, οι περιορισμένες προσδοκίες αποκατάστασης και οι κακές επιλογές στην αντιμετώπισης του πόνου, ευθύνονται σε μεγαλύτερο βαθμό για την εμφάνιση επίμονου πόνου από ότι αυτή καθαυτή η βλάβη των ιστών.
4. Οι διαγνωστικές εξετάσεις (μαγνητική ή αξονική τομογραφία, κ.α.), δεν καθορίζουν την πρόγνωση του τρέχοντος επεισοδίου χαμηλής οσφυαλγίας ή την πιθανότητα μελλοντικής ανικανότητας ή δεν βελτιώνουν τα κλινικά αποτελέσματα.
5. Η προοδευτική άσκηση και η λειτουργικότητα (πλήρες εύρος κίνησης) προς όλες τις κατευθύνσεις της σπονδυλικής στήλης, είναι ασφαλείς επιλογές και προάγουν την υγεία.
6. Η στάση του σώματος σε καθιστική ή όρθια θέση καθώς και η άρση βάρους δεν προδιαθέτει για εμφάνιση χαμηλής οσφυαλγίας ή την επιμονή της.
7. Οι μυϊκή αδυναμία των μυών του κορμού δεν προκαλεί χαμηλή οσφυαλγία. Μερικοί άνθρωποι με χαμηλή οσφυαλγία έχουν την τάση ή τις οδηγίες εναγωνίως να ισχυροποιήσουν τους μύες του κορμού. Ενώ είναι προς τη σωστή κατεύθυνση να είναι ισχυροί οι μύες του κορμού, είναι επίσης το ίδιο χρήσιμο να χαλαρώνουν όταν δεν χρειάζονται.
8. Η κινητικότητα και η φόρτωση της σπονδυλικής στήλης είναι ασφαλή, ενώ δημιουργούν δομική ανθεκτικότητα όταν ασκούνται κλιμακωτά.
9. Οι υποτροπές πόνου, σχετίζονται περισσότερο με μειωμένη φυσική δραστηριότητα, το άγχος και τη διάθεση, παρά με δομική βλάβη.
10. Η αποτελεσματική φροντίδα για την χαμηλή οσφυαλγία είναι σχετικά φθηνή και ασφαλής. Περιλαμβάνει: εκπαίδευση με επίκεντρο τον ασθενή, προαγωγή θετικής νοοτροπίας και καθοδήγηση για την βελτιστοποίηση της σωματικής και ψυχικής υγείας (όπως φυσική δραστηριότητα, άσκηση, κοινωνικές δραστηριότητες, υγιεινές συνήθειες ύπνου, διατήρηση του σωματικού βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα και εργασία).

Ένας από τους συντάκτες του άρθρου είναι ο Peter O'Sullivan, η εργασία του οποίου όσο αφορά τη βελτίωση της επικοινωνίας με όσους πάσχουν από χαμηλή οσφυαλγία, έχει παρουσιασθεί στο Physiospot (https://www.physiospot.com/research/communicating-with-people-seeking-help-for-lower-back-pain/).

Έχει επίσης το παρακάτω βίντεο.

Πηγή

«Back to basics: 10 facts every person should know about back pain»
Peter B O'Sullivan, JP Caneiro, Kieran O'Sullivan, Ivan Lin, Samantha Bunzli, Kevin Wernli, Mary O'Keeffe

Read 1 times

Leave a comment

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

© Physio.gr All rights reserved.
by Avatar.gr.