Hits: 54
17 Νοεμβρίου 2017
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΣΤΡΕΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ!

Τα προβλήματα με τα οποία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος ο καθένας από εμάς στο χώρο εργασίας του είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, με επιπτώσεις τόσο στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην παραγωγικότητα και την απόδοση, όσο και στην ψυχική και ψυχολογική κατάστασή μας.

Σύμφωνα με έρευνες, περίπου το 90% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η αγένεια και η απουσία καλών σχέσεων με τους συναδέλφους τούς απασχολεί σοβαρά. Η αγένεια εύκολα μετατρέπεται σε επιθετικότητα, ενώ μικρά πράγματα που μπορεί να ενοχλούν, αλλά με πρώτη ματιά φαντάζουν ανώδυνα, με την επανάληψη για μεγάλα χρονικά διαστήματα ενδεχομένως να προκαλέσουν αντιπαλότητα και να οδηγήσουν στην δημιουργία κλίματος εχθρότητας στον εργασιακό χώρο και άγχους στο άτομο. Ακόμη, ο εκφοβισμός και οι προσβολές συχνά αναφέρονται ως αιτίες εμφάνισης εργασιακού στρες. Όλα αυτά μπορεί να δημιουργούν τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά προβλήματα με απρόβλεπτες συνέπειες. Άλλωστε το άγχος είναι μία κατάσταση η οποία συνοδεύεται από ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις και η οποία εμφανίζεται σε άτομα που αισθάνονται ανίκανα να γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα. Και φυσικά, διαφορετικά άτομα αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο σε παρόμοιες καταστάσεις, ενώ ακόμη και το ίδιο άτομο ενδέχεται να αντιμετωπίσει την ίδια κατάσταση με διαφορετικό τρόπο σε άλλη περίοδο της ζωής του. Το άγχος δεν είναι ασθένεια. Παρατεταμένη, όμως, έκθεση του ατόμου σε αυτό μπορεί να μειώσει την αποδοτικότητά του στην εργασία ή και να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του.

imagesΤο εργασιακό άγχος μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως το αντικείμενο και ο τρόπος οργάνωσης της εργασίας, το περιβάλλον, αλλά και η φτωχή επικοινωνία στο χώρο εργασίας. Επίσης, το εργασιακό στρες μπορεί να θεωρηθεί η αιτία ή και το αποτέλεσμα πολλών καταστάσεων και ενδεχομένως να αποτελέσει το γενεσιουργό αίτιο πολλών ασθενειών και διαταραχών. Από την άλλη μεριά όμως, δεν αποκλείεται το εργασιακό στρες να είναι και το αποτέλεσμα μιας πορείας ζωής. Μιας ζωής που δεν μας επιτρέπει να πούμε «όχι» σε κανένα συνάδελφο, να μην στεναχωρήσουμε ή δυσαρεστήσουμε υφιστάμενο ή προϊστάμενο, να φορτωνόμαστε συστηματικά δουλειά που δεν μας αναλογεί χωρίς διαμαρτυρία, να παίρνουμε την άδειά μας όταν εξυπηρετεί τους υπόλοιπους. Μιας ζωής που δεν μας αφήνει να συζητάμε αυτό που μας ενόχλησε και μας αναγκάζει να το κουβαλάμε κάθε μέρα μαζί μας... Στην Ευρώπη, το 35 με 40% των υπαλλήλων δηλώνουν ότι υποφέρουν από εργασιακό άγχος, με τους Έλληνες να κατέχουν την πρωτιά με ποσοστό άνω του 60%.

Όταν, όμως, μιλάμε για εργασιακό στρες και την διαχείρισή του, επικεντρωνόμαστε στο άτομο και όχι στις επιχειρήσεις όπου εργάζεται το άτομο. Αλλά το κλειδί για την πρόληψη του εργασιακού άγχους και των ψυχοκοινωνικών κινδύνων που απορρέουν από αυτό κρύβεται στην επιχείρηση και στην οργάνωση της εργασίας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρόληψη, όπως και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις της ζωής, είναι προτιμότερη από την θεραπεία!.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας;

Καταρχήν, θα πρέπει να διερευνήσουμε ποια είναι η πηγή του άγχους στη δουλειά μας, ώστε να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα. Αν καταλήξουμε ότι το άγχος δεν οφείλεται σε αρνητικά συναισθήματα απέναντι στην καριέρα μας, αλλά απέναντι στη συγκεκριμένη εργασία μας μπορούμε να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις του καθημερινού μας προγράμματος προκειμένου να μειώσουμε τα επίπεδα του άγχους.

Τέτοιες βελτιωτικές κινήσεις μπορεί να αφορούν:

  • την αύξηση των ωρών ξεκούρασης,
  • την ώρα αναχώρησης από το σπίτι για την δουλειά,
  • το να μην ψάχνουμε τι θα φορέσουμε τελευταία στιγμή,
  • το να έχουμε φροντίσουμε να έχουμε αρκετό χρόνο να ετοιμαστούμε, ώστε να μην ξεκινάμε με άγχος για την εργασία μας,
  • τη δημιουργία λίστας με τα εργασιακά μας καθήκοντα στην αρχή κάθε μέρας, ώστε να δουλεύουμε με πρόγραμμα.

Έτσι, θα καταφέρουμε να διατηρούμε το άγχος σε ελεγχόμενα επίπεδα και να απολαμβάνουμε περισσότερο την καριέρα μας.

Παράλληλα, πρέπει να φροντίζουμε τον εαυτό μας κάνοντας συχνά διαλείμματα για να αποφορτιζόμαστε από την ένταση της δουλειάς, να γυμναζόμαστε ώστε να «ξεδίνουμε» και να προσέχουμε τη διατροφή μας. Αν, μάλιστα, καταφέρουμε να ελέγχουμε την ένταση των συναισθηματικών μας αντιδράσεων, να μην προσπαθούμε να ευχαριστήσουμε τους πάντες, αν μπορέσουμε να βάλουμε προτεραιότητες στο τι είναι πραγματικά επείγον και απαραίτητο και αρχίσουμε να βλέπουμε όσα συμβαίνουν γύρω μας -και κυρίως στην εργασία μας- από την θετική τους πλευρά, τότε σίγουρα θα έχουμε κατορθώσει καίριο χτύπημα κατά του εργασιακού μας στρες.

Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης, ότι για την αντιμετώπιση του άγχους μπορούμε να χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης και διαλογισμό που μειώνουν την ένταση στους μυς και βοηθούν την αναπνοή να επανέλθει στον φυσιολογικό ρυθμό της. Έστω και 10 λεπτά την ημέρα είναι αρκετά και βοηθούν σημαντικά στη μείωση των σωματικών συμπτωμάτων του άγχους.

Θα πρέπει, βέβαια, να αποφεύγονται τα οινοπνευματώδη, το τσιγάρο και η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης καθώς όλα έχουν την τάση να αυξάνουν οποιοδήποτε σωματικό σύμπτωμα του άγχους. Σημαντικά στην αντιμετώπιση του άγχους και επομένως και του εργασιακού στρες είναι η ξεκούραση καθώς και το να μην διαταράσσεται το πρόγραμμα του ύπνου μας. Δεν θα πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι η εξομάλυνση του άγχους δεν είναι κάτι που πετυχαίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ωστόσο, με την βοήθεια του ειδικού θεραπευτή είναι σχετικά εύκολο να ανακουφισθούμε από τα αρνητικά μας αισθήματα· και να μπορέσουμε πολύ γρήγορα να απαλλαγούμε από την κορύφωση του άγχους που γίνεται με την έκρηξη πανικού. Γι' αυτό, όμως, απαιτούνται σταθερές και επίμονες προσπάθειες, ώστε η βελτίωση να σταθεροποιηθεί μέσα μας.

Read more: http://medlabgr.blogspot.com/2014/07/blog-post_7.html#ixzz4xwdeFeSa
https://www.medlook.net/%CE%A8%CF%85%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/2016-feb-24-21-14-21-2166.html

Έλλη Τιγγινάγκα, MSc
Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

  • ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΑΥΧΕΝΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΑΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΑΥΧΕΝΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΑΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Αυχενική κεφαλαλγία/πονοκέφαλος χαρακτηρίζεται ο πόνος που έχει προέλευση από την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Ο πόνος ξεκινά από τον αυχένα και το πίσω μέρος του κεφαλιού και ακτινοβολεί προς τα εμπρός. Δεν πρέπει να συγχέεται με τις ημικρανίες και τις άλλες μορφές πονοκεφάλου, καθώς πρόκειται για δευτερογενή πόνο, πόνο δηλαδή που προέρχεται από μια υποκείμενη πάθηση.  

  • Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

    Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Το κεφάλι είναι σημαντικό στοιχείο της βιοκινητικής αλυσίδας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, πρέπει να βρίσκεται κατά μήκος της μέσης γραμμής τού σώματος. Εξαιτίας της θέσης του, αλλά και του γεγονότος ότι αποτελεί περίπου του 6% του συνολικού βάρους του σώματος, πολλοί συγγραφείς πιστεύουν ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην λειτουργία του.

  • ΔΥΣΚΑΜΠΤΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ

    ΔΥΣΚΑΜΠΤΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Ένα συνηθισμένο σύμπτωμα για το οποίο συχνά οι ασθενείς παραπονούνται και αναζητούν βοήθεια είναι ο «δύσκαμπτος αυχένας». Αυτός ο άτυπος όρος μπορεί να αναφέρεται σε συμπτώματα που κυμαίνονται από την γενική δυσκαμψία της αυχενικής μοίρας τής σπονδυλικής στήλης, έως την ακινητοποίηση και τον οξύ πόνο, ή  μπορεί να αναφέρεται σε πόνο που ακτινοβολεί στο άνω άκρο και περιορίζει την ικανότητα στροφής τού κεφαλιού σε μια ή περισσότερες κατευθύνσεις.

  • Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΣΠΟΝΔΥΛΙΟΥ ΔΙΣΚΟΥ

    Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΣΠΟΝΔΥΛΙΟΥ ΔΙΣΚΟΥ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Ο μεσοσπονδύλιος δίσκος είναι ένας  πεπλατυσμένος δίσκος, που βρίσκεται ανάμεσα στα σώματα των σπονδύλων. Αποτελείται από τον πηκτοειδή πυρήνα στο κέντρο του ως το ζελατινοειδές και εύπλαστο μέρος και τον ινώδη δακτύλιο που τον περιβάλει συγκρατώντας τον στην θέση του, είναι το πιο σκληρό και ινώδες  μέρος. 

  • ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ: ΤΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΚΑΖΟΥΝ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ: ΤΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΚΑΖΟΥΝ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Ο πόνος στην μέση είναι ένα πρόβλημα που αφορά πάρα πολλούς ανθρώπους και δεν παύει ποτέ να είναι επίκαιρο. Σύμφωνα με το National Center for Health Statistics (U.S.A.), περίπου ένας στους τέσσερεις ενήλικες αναφέρει ότι τον προηγούμενο μήνα είχε κρίση πόνου στη μέση που διήρκησε τουλάχιστον μια ημέρα, ενώ το 25% των ενηλίκων που ερωτήθηκαν ανάφεραν ότι τους προηγούμενους τρεις μήνες είχαν παρουσιάσει πόνο στη μέση.

  • ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΓΟΝΑΤΟΣ

    ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΓΟΝΑΤΟΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Κάτω άκρα

    Σε ασθενείς με πόνο στην έξω επιφάνεια του γόνατος μπορεί να εμπλέκεται η αρθρική ένωση κνήμης και περόνης. Μια από τις βασικές λειτουργίες της αρθρικής ένωσης κνήμης – περόνης είναι να αποτρέπει τις στροφικές τάσεις τού άκρου ποδιού κατά την βάδιση.

  • ΠΑΓΩΜΕΝΟΣ ΩΜΟΣ: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΠΑΓΩΜΕΝΟΣ ΩΜΟΣ: ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Ανω άκρα

    Σε ασθενείς με πρωτοπαθή παγωμένο ώμο συνηθισμένες επιλογές αποκατάστασης είναι η κινητοποίηση υπό αναισθησία και η αρθροσκοπική απελευθέρωση της κάψας, παρόλο που είναι δαπανηρές επεμβατικές θεραπείες και η αποτελεσματικότητά τους παραμένει αβέβαιη.

  • ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΩΜΟ

    ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΩΜΟ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Ανω άκρα

    Με τον όρο «σύνδρομο πρόσκρουσης στον ώμο» περιγραφεται ο ερεθισμός και η φλεγμονή των τενόντων του στροφικού πετάλου καθώς διέρχονται από τον υποακρωμιακό χώρο, με αποτέλεσμα πόνο, αδυναμία και μειωμένο εύρος κίνησης στην περιοχή του ώμου.

  • ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ

    ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οσφυαλγία

    Η μελέτη της "οσφυαλγίας των αστροναυτών" είναι ικανή να δώσει κατευθυντήριες οδηγίες για την θεραπεία της οσφυαλγίας στη Γη!

  • ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ    (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ    (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

    Συχνότητα πόνου στον αυχένα σε σχέση με την ημικρανία και τον πονοκέφαλο τάσης: μια πληθυσμιακή μελέτη



    • ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3-5/116 34/ΑΘΗΝΑ
    • 210 7220562
    • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 512 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.