Hits: 13
17 Νοεμβρίου 2017
# Topics
Follow Us
SOCIAL SHARING

ΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΣΤΡΕΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ!

Τα προβλήματα με τα οποία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος ο καθένας από εμάς στο χώρο εργασίας του είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, με επιπτώσεις τόσο στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην παραγωγικότητα και την απόδοση, όσο και στην ψυχική και ψυχολογική κατάστασή μας.

Σύμφωνα με έρευνες, περίπου το 90% των εργαζομένων δηλώνουν ότι η αγένεια και η απουσία καλών σχέσεων με τους συναδέλφους τούς απασχολεί σοβαρά. Η αγένεια εύκολα μετατρέπεται σε επιθετικότητα, ενώ μικρά πράγματα που μπορεί να ενοχλούν, αλλά με πρώτη ματιά φαντάζουν ανώδυνα, με την επανάληψη για μεγάλα χρονικά διαστήματα ενδεχομένως να προκαλέσουν αντιπαλότητα και να οδηγήσουν στην δημιουργία κλίματος εχθρότητας στον εργασιακό χώρο και άγχους στο άτομο. Ακόμη, ο εκφοβισμός και οι προσβολές συχνά αναφέρονται ως αιτίες εμφάνισης εργασιακού στρες. Όλα αυτά μπορεί να δημιουργούν τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά προβλήματα με απρόβλεπτες συνέπειες. Άλλωστε το άγχος είναι μία κατάσταση η οποία συνοδεύεται από ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις και η οποία εμφανίζεται σε άτομα που αισθάνονται ανίκανα να γεφυρώσουν το κενό ανάμεσα στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα. Και φυσικά, διαφορετικά άτομα αντιδρούν με διαφορετικό τρόπο σε παρόμοιες καταστάσεις, ενώ ακόμη και το ίδιο άτομο ενδέχεται να αντιμετωπίσει την ίδια κατάσταση με διαφορετικό τρόπο σε άλλη περίοδο της ζωής του. Το άγχος δεν είναι ασθένεια. Παρατεταμένη, όμως, έκθεση του ατόμου σε αυτό μπορεί να μειώσει την αποδοτικότητά του στην εργασία ή και να επηρεάσει αρνητικά την υγεία του.

imagesΤο εργασιακό άγχος μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως το αντικείμενο και ο τρόπος οργάνωσης της εργασίας, το περιβάλλον, αλλά και η φτωχή επικοινωνία στο χώρο εργασίας. Επίσης, το εργασιακό στρες μπορεί να θεωρηθεί η αιτία ή και το αποτέλεσμα πολλών καταστάσεων και ενδεχομένως να αποτελέσει το γενεσιουργό αίτιο πολλών ασθενειών και διαταραχών. Από την άλλη μεριά όμως, δεν αποκλείεται το εργασιακό στρες να είναι και το αποτέλεσμα μιας πορείας ζωής. Μιας ζωής που δεν μας επιτρέπει να πούμε «όχι» σε κανένα συνάδελφο, να μην στεναχωρήσουμε ή δυσαρεστήσουμε υφιστάμενο ή προϊστάμενο, να φορτωνόμαστε συστηματικά δουλειά που δεν μας αναλογεί χωρίς διαμαρτυρία, να παίρνουμε την άδειά μας όταν εξυπηρετεί τους υπόλοιπους. Μιας ζωής που δεν μας αφήνει να συζητάμε αυτό που μας ενόχλησε και μας αναγκάζει να το κουβαλάμε κάθε μέρα μαζί μας... Στην Ευρώπη, το 35 με 40% των υπαλλήλων δηλώνουν ότι υποφέρουν από εργασιακό άγχος, με τους Έλληνες να κατέχουν την πρωτιά με ποσοστό άνω του 60%.

Όταν, όμως, μιλάμε για εργασιακό στρες και την διαχείρισή του, επικεντρωνόμαστε στο άτομο και όχι στις επιχειρήσεις όπου εργάζεται το άτομο. Αλλά το κλειδί για την πρόληψη του εργασιακού άγχους και των ψυχοκοινωνικών κινδύνων που απορρέουν από αυτό κρύβεται στην επιχείρηση και στην οργάνωση της εργασίας. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η πρόληψη, όπως και σε άλλες ανάλογες περιπτώσεις της ζωής, είναι προτιμότερη από την θεραπεία!.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε τον εαυτό μας;

Καταρχήν, θα πρέπει να διερευνήσουμε ποια είναι η πηγή του άγχους στη δουλειά μας, ώστε να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα. Αν καταλήξουμε ότι το άγχος δεν οφείλεται σε αρνητικά συναισθήματα απέναντι στην καριέρα μας, αλλά απέναντι στη συγκεκριμένη εργασία μας μπορούμε να προχωρήσουμε σε βελτιώσεις του καθημερινού μας προγράμματος προκειμένου να μειώσουμε τα επίπεδα του άγχους.

Τέτοιες βελτιωτικές κινήσεις μπορεί να αφορούν:

  • την αύξηση των ωρών ξεκούρασης,
  • την ώρα αναχώρησης από το σπίτι για την δουλειά,
  • το να μην ψάχνουμε τι θα φορέσουμε τελευταία στιγμή,
  • το να έχουμε φροντίσουμε να έχουμε αρκετό χρόνο να ετοιμαστούμε, ώστε να μην ξεκινάμε με άγχος για την εργασία μας,
  • τη δημιουργία λίστας με τα εργασιακά μας καθήκοντα στην αρχή κάθε μέρας, ώστε να δουλεύουμε με πρόγραμμα.

Έτσι, θα καταφέρουμε να διατηρούμε το άγχος σε ελεγχόμενα επίπεδα και να απολαμβάνουμε περισσότερο την καριέρα μας.

Παράλληλα, πρέπει να φροντίζουμε τον εαυτό μας κάνοντας συχνά διαλείμματα για να αποφορτιζόμαστε από την ένταση της δουλειάς, να γυμναζόμαστε ώστε να «ξεδίνουμε» και να προσέχουμε τη διατροφή μας. Αν, μάλιστα, καταφέρουμε να ελέγχουμε την ένταση των συναισθηματικών μας αντιδράσεων, να μην προσπαθούμε να ευχαριστήσουμε τους πάντες, αν μπορέσουμε να βάλουμε προτεραιότητες στο τι είναι πραγματικά επείγον και απαραίτητο και αρχίσουμε να βλέπουμε όσα συμβαίνουν γύρω μας -και κυρίως στην εργασία μας- από την θετική τους πλευρά, τότε σίγουρα θα έχουμε κατορθώσει καίριο χτύπημα κατά του εργασιακού μας στρες.

Θα πρέπει να σημειώσουμε επίσης, ότι για την αντιμετώπιση του άγχους μπορούμε να χρησιμοποιούμε τεχνικές χαλάρωσης και διαλογισμό που μειώνουν την ένταση στους μυς και βοηθούν την αναπνοή να επανέλθει στον φυσιολογικό ρυθμό της. Έστω και 10 λεπτά την ημέρα είναι αρκετά και βοηθούν σημαντικά στη μείωση των σωματικών συμπτωμάτων του άγχους.

Θα πρέπει, βέβαια, να αποφεύγονται τα οινοπνευματώδη, το τσιγάρο και η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης καθώς όλα έχουν την τάση να αυξάνουν οποιοδήποτε σωματικό σύμπτωμα του άγχους. Σημαντικά στην αντιμετώπιση του άγχους και επομένως και του εργασιακού στρες είναι η ξεκούραση καθώς και το να μην διαταράσσεται το πρόγραμμα του ύπνου μας. Δεν θα πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι η εξομάλυνση του άγχους δεν είναι κάτι που πετυχαίνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Ωστόσο, με την βοήθεια του ειδικού θεραπευτή είναι σχετικά εύκολο να ανακουφισθούμε από τα αρνητικά μας αισθήματα· και να μπορέσουμε πολύ γρήγορα να απαλλαγούμε από την κορύφωση του άγχους που γίνεται με την έκρηξη πανικού. Γι' αυτό, όμως, απαιτούνται σταθερές και επίμονες προσπάθειες, ώστε η βελτίωση να σταθεροποιηθεί μέσα μας.

Read more: http://medlabgr.blogspot.com/2014/07/blog-post_7.html#ixzz4xwdeFeSa
https://www.medlook.net/%CE%A8%CF%85%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1/2016-feb-24-21-14-21-2166.html

Έλλη Τιγγινάγκα, MSc
Ψυχολόγος

Τελευταία άρθρα

  • ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΩΜΟ

    ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗΣ ΣΤΟΝ ΩΜΟ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Ανω άκρα

    Με τον όρο «σύνδρομο πρόσκρουσης στον ώμο» περιγραφεται ο ερεθισμός και η φλεγμονή των τενόντων του στροφικού πετάλου καθώς διέρχονται από τον υποακρωμιακό χώρο, με αποτέλεσμα πόνο, αδυναμία και μειωμένο εύρος κίνησης στην περιοχή του ώμου.

  • ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ

    ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΩΝ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οσφυαλγία

    Η μελέτη της "οσφυαλγίας των αστροναυτών" είναι ικανή να δώσει κατευθυντήριες οδηγίες για την θεραπεία της οσφυαλγίας στη Γη!

  • ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ    (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΗΜΙΚΡΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΝΟΣ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ    (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Πονοκέφαλος - Ημικρανίες

    Συχνότητα πόνου στον αυχένα σε σχέση με την ημικρανία και τον πονοκέφαλο τάσης: μια πληθυσμιακή μελέτη

  • Physio - Νέος Ιστότοπος

    Physio - Νέος Ιστότοπος

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Με την πεποίθηση ότι ο ενημερωμένος ασθενής είναι εκείνος που μπορεί να αναλαμβάνει έναν πιο ενεργό ρόλο στην αποκατάστασή του, προχωρήσαμε στην ανανέωση της ιστοσελίδας μας.

  • Συχνές ερωτήσεις για το Λεμφοίδημα

    Συχνές ερωτήσεις για το Λεμφοίδημα

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Συχνές ερωτήσεις

    Δευτεροπαθές λεμφοίδημα: Η εμφάνισή του είναι αποτέλεσμα χειρουργικής επέμβασης για την αντιμετώπιση καρκίνου (βλάβη λεμφαγγείων, εκτομή λεμφαδένων), που επιδεινώνεται από την ακτινοθεραπεία. Υπάρχουν περιπτώσεις που το δευτεροπαθές λεμφοίδημα είναι αποτέλεσμα οξείας λοίμωξης από δάγκωμα ερπετού, ή  τσίμπημα μολυσμένου εντόμου.

  • «Λεμφοίδημα ως επιπλοκή των αρχικών χειρισμών και η αντιμετώπισή του»

    «Λεμφοίδημα ως επιπλοκή των αρχικών χειρισμών και η αντιμετώπισή του»

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Λεμφοίδημα

    Ο Φυσικοθεραπευτής Χαράλαμπος Τιγγινάγκας, MSc ήταν προσκεκλημένος ομιλητής στο Συνέδριο με θέμα: «Καθ΄οδόν προς τον βέλτιστο θεραπευτικό συντελεστή στην ογκολογία», που διοργανώνεται από την Επιστημονική Εταιρεία «Καρκίνος, Εκπαίδευση, Έρευνα & Κλινική Πράξη», σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Ακτινοθεραπευτικής Ογκολογίας και την A' Παθολογική Ογκολογική κλινική Γ.Α.Ο.Ν.Α. "Άγιος Σάββας" που διεξήχθη στις 13 και 14 Απριλίου 2018, στο ξενοδοχείο Hilton, στην Αθήνα.

  • Φυσικοθεραπεία στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας - Δυνατότητες και όρια

    Φυσικοθεραπεία στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας - Δυνατότητες και όρια

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Φυσικοθεραπεία στη Μ.Ε.Θ.

    Στα περισσότερα νοσοκομεία των αναπτυγμένων χωρών, η Φυσικοθεραπεία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της θεραπευτικής αντιμετώπισης των ασθενών που νοσηλεύονται στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. Ο ακριβής ρόλος που καλείται να παίξει η φυσικοθεραπεία προς όφελος των ασθενών της Μ.Ε.Θ. ποικίλει σημαντικά από μονάδα σε μονάδα.

  • Επιπλοκές του Λεμφαδενικού Καθαρισμού

    Επιπλοκές του Λεμφαδενικού Καθαρισμού

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Καρκίνος του Μαστού

    Οι επιπλοκές του λεμφαδενικού καθαρισμού μπορεί να είναι παροδικές ή μόνιμες.

  • Μαστεκτομή - Παράγοντες κινδύνου ανάπτυξης Λεμφοιδήματος - Αποκατάσταση

    Μαστεκτομή - Παράγοντες κινδύνου ανάπτυξης Λεμφοιδήματος - Αποκατάσταση

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Καρκίνος του Μαστού

    Μετά από μαστεκτομή δεν θα παρουσιάσουν όλες οι γυναίκες Λεμφοίδημα. Το είδος του χειρουργείου και η εν συνεχεία θεραπευτική αγωγή είναι καθοριστικός παράγοντας για την εμφάνιση του Λεμφοιδήματος.

  • Μάλαξη και καρκινικός πόνος

    Μάλαξη και καρκινικός πόνος

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Ογκολογική αποκατάσταση - Φυσικοθεραπεία

    Ο πόνος, η κόπωση και η μειωμένη λειτουργικότητα που βιώνουν οι ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο, ως συμπτώματα, είναι καλά τεκμηριωμένα. Η παρηγορητική φροντίδα έχει επισημανθεί από καιρό ως μέσο αντιμετώπισης αυτών των δυσμενών επιδράσεων, που είναι συχνά συνδεδεμένες τόσο με την ίδια τη νόσο, όσο και με τη θεραπεία της.



    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2262 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.