ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΟΥ ΠΟΝΟΥ;

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι τουλάχιστον οι μισοί ασθενείς με μυϊκό ή αρθρικό πόνο δεν έχουν καμία θεραπευτική αντιμετώπιση. Στην μελέτη συμμετείχαν περίπου 6,000 άτομα με μυοσκελετικό πόνο και περίπου 1,500 ιατροί από οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες. Από την μελέτη προέκυψε ότι πάνω από 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν χρόνιο πόνο, χωρίς να έχουν ιατρική βοήθεια.

Αυτή η μελέτη έγινε από την Arthritis Action Group, ενώ δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal Annals Rheumatic Diseases.  Βρέθηκε ότι η αντιμετώπιση του μυοσκελετικού πόνου διαφέρει ελάχιστα σε αυτές τις οκτώ χώρες. Εντούτοις, ενώ οι ιατροί θεωρούν ότι αντιμετωπίζουν επιτυχώς αυτές τις καταστάσεις, οι ασθενείς έχουν διαφορετική άποψη.

Ο ένας στους τέσσερις ασθενείς με μυοσκελετικό πόνο είπε ότι δεν του δίνεται καμία θεραπεία. Αντίθετα με το γεγονός ότι το 75% των πασχόντων πονάνε σε καθημερινή βάση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους δραστηριότητες, ενώ εκείνοι που αντιμετωπίζονται θεραπευτικά χρειάστηκε να περιμένουν πολλούς μήνες ή χρόνια πριν δεχτούν κάποιας μορφής βοήθεια. Οι μισοί πάσχοντες που ζήτησαν ιατρική βοήθεια, ακόμα και σήμερα δεν την έχουν λάβει.

Οι ιατροί από την άλλη πλευρά ισχυρίζονται ότι πρόσφεραν στους ασθενείς κάποιας μορφής βοήθεια και σχεδόν όλοι είπαν ότι προσπαθούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ασθενών.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

medicationΤα παυσίπονα όπως η ασπιρίνη (NSAIDS), είναι αυτά που συνήθως συνιστώνται για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου. Οι περισσότεροι ιατροί συμφωνούν ότι η μακροχρόνια χρήση τέτοιων φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο Πεπτικό Σύστημα του ασθενή.

Οι Γερμανοί ιατροί σε αντίθεση με άλλους, συνιστούν στους ασθενείς τους ασκήσεις, φυσικοθεραπεία, εναλλακτικές θεραπείες, βότανα και βελονισμό.

Σύμφωνα με την μελέτη οι ασθενείς πήραν πληροφορίες για την πάθηση τους από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, φίλους, την οικογένεια τους ή φυσικοθεραπευτές αλλά όχι από τους θεράποντες ιατρούς. Μόνο ένας στους τρεις ασθενείς είχε πληροφόρηση από τον θεράποντα ιατρό του. Οι περισσότεροι ασθενείς είχαν ελλιπή πληροφόρηση για τις επιπλοκές από την φαρμακευτική αγωγή. Για παράδειγμα οι μισοί ασθενείς από την Σουηδία, την Ιρλανδία, την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, γνώριζαν τις επιπλοκές από την χρήση των NSAIDS.

Ο φόβος για εξάρτηση ή υπερκατανάλωση των φαρμάκων ήταν σχετικά κοινός τόσο για στους ιατρούς όσο και για τους ασθενείς.

Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι ασθενείς δεν έχουν ικανοποιητική πληροφόρηση ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά την πάθηση τους.

ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Η διαφορά στις απόψεις μεταξύ των ιατρών και των ασθενών μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιατροί γενικά υποτιμούν την σοβαρότητα του προβλήματος και των συνεπειών για τον ασθενή, τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά.

Συμμετείχαν ασθενείς από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Γαλλία, την Γερμανία, την Ισπανία, την Ιρλανδία, την Σουηδία, την Ιταλία, και την Ελβετία.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήδη εφαρμόζονται προγράμματα αυτοελέγχου για την αρθρίτιδα, ενώ επεκτείνονται και σε άλλα χρόνια προβλήματα μέσα από το Expert Patient Programme.

Ο καθηγητής ερευνητής Anthony Woolf, του Royal Cornwall Hospitals Trust, Truro, είπε στο BBC News Online, ότι οι ασθενείς και οι ιατροί δεν διαθέτουν αρκετό χρόνο να συζητήσουν τα πλεονεκτήματα και τις επιπλοκές της φαρμακευτικής αγωγής. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι μέρος του προβλήματος είναι η αντίληψη ότι η αρθρίτις και τα άλλα μυοσκελετικά προβλήματα επηρεάζουν μόνο τους ηλικιωμένους. Είπε :

"Patients fail to get proper treatment for their pain due to a lack of open communication and understanding between physicians and their patients. This lack of communication is also why doctors have a more rosy view of the situation than it appears to be in reality."

Ο Phil Gray, chief executive of the Chartered Society of Physiotherapy, ζήτησε πρωτοβουλίες ώστε οι ασθενείς αυτοί να έχουν την δυνατότητα απευθείας πρόσβαση στους Φυσικοθεραπευτές, οι οποίοι διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τέτοιου είδους προβλήματα, ανακουφίζοντας τους ασθενείς από τον μυοσκελετικό πόνο.

"Direct access initiatives save hours of valuable GP time and ensure that patients receive fast and effective treatment. We now want to see the necessary changes made to enable the expansion of direct access services."

Story from BBC NEWS:

Published: 2004/03/17 02:40:23 GMT

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 257 guests και κανένα μέλος