Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔIΚΤYΟΥ ΣΕ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΧΡΟΝΙΟ ΠΟΝΟ

Πρόκληση για την Ιατρική στο μέλλον θα είναι η αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων. Το 2000 εκτιμήθηκε ότι 125 εκατομμύρια Αμερικάνοι έπασχαν από ένα ή περισσότερα χρόνια ιατρικά προβλήματα. Αυτό το νούμερο αναμένεται να αυξηθεί σε 157 εκατομμύρια το 2020. Επιπλέον περίπου 60 εκατομμύρια έχουν πολλαπλές χρόνιες παθήσεις, ένα νούμερο που αναμένεται να αυξηθεί στα 81 εκατομμύρια το 2020.

Για έναν σημαντικό αριθμό ασθενών, η αντιμετώπιση των χρόνιων παθήσεων έχει γίνει αναπόσπαστο τμήμα της ζωής των. Τα συστήματα υγείας εντούτοις, έχουν σχεδιαστεί ώστε να επικεντρώνονται στην αντιμετώπιση επειγόντων παθολογικών καταστάσεων ή τραυματισμών.

Οι περισσότεροι ασθενείς με χρόνια προβλήματα έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις. Πρέπει να μάθουν να αντιμετωπίζουν τα χρόνια συμπτώματα και συχνά την σωματική δυσλειτουργία. Επίσης να συμμετέχουν σε ενδεχόμενη περίπλοκη ιατρική διαδικασία, να μάθουν τεχνικές αυτό – ελέγχου, και να λαμβάνουν τις αναγκαίες αποφάσεις διαχείρισης. Οι χρόνιες παθήσεις απαιτούν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο ζωής, και αντιμετώπιση των συναισθηματικών μεταπτώσεων. Επιπλέον οι ασθενείς και το περιβάλλον τους, πρέπει να μάθουν πώς να συνεργάζονται αποτελεσματικά με το προσωπικό των επαγγελμάτων υγείας.

Το προσωπικό των επαγγελμάτων υγείας, δεν έχει τον χρόνο, ούτε συχνά την εμπειρία, να διδάξει στους ασθενείς τρόπους αυτό – ελέγχου. Εντούτοις, σύμφωνα με το Chronic Care Model, το προσωπικό αυτό, έχει την ευθύνη να ενισχύσει τον σημαντικό ρόλο του ασθενή και του περιβάλλοντος του, στην αντιμετώπιση της κατάστασης, να βοηθήσει τον ασθενή να θέσει ρεαλιστικούς στόχους, να οριοθετήσει αυτούς τους στόχους, και να σχεδιάσει ένα πλάνο πως θα επιτευχθούν. Φυσικά αυτά παραμένουν μεγάλα λόγια.

Για να μπορέσουν οι ασθενείς να υλοποιήσουν αυτούς τους στόχους, πρέπει να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και ικανότητες, μέσα από μια χρονοβόρα διαδικασία. Σύμμαχο σε αυτή τη προσπάθεια έχουν προγράμματα αυτό – ελέγχου που έχουν σχεδιαστεί και είναι διαθέσιμα στο διαδύκτιο. Ενδεικτικά περιγράφονται παρακάτω μερικά από αυτά:

ΗΜΙΚΡΑΝΙΕΣ

Περίπου το 12,6% των Αμερικανών υποφέρει από ημικρανίες, το 53% αναφέρει πολύ σοβαρή ενόχληση. Κατ’ εκτίμηση το 25% των πασχόντων επισκέπτεται τα επείγοντα εξωτερικά ιατρεία κάποιου Νοσοκομείου τον χρόνο για παροχή πρώτων βοηθειών. Επίσης 4,1% των Αμερικανών υποφέρει από χρόνιο καθημερινό πονοκέφαλο.
Σε μελέτες διαπιστώθηκε ότι η Γνωστική Θεραπεία Συμπεριφοράς (Cognitive behavioral therapy –CBT) και autogenic training, διαθέσιμες στο διαδύκτιο, ήταν αποτελεσματικές στην διαχείριση αυτών των καταστάσεων.
Σε μελέτη με τυχαίο δείγμα, διαπιστώθηκε ότι σε διάστημα 4 εβδομάδων, ασθενείς που ακολούθησαν πρόγραμμα μέσω διαδυκτίου, που περιλάμβανε τεχνικές χαλάρωσης, και έλεγχο συμπεριφοράς (CBT), παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση των συμπτωμάτων σε σχέση με το δείγμα ελέγχου.

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ

Περίπου 16 εκατομμύρια ενήλικες Αμερικάνοι εμφανίζουν επίμονο πόνο στη μέση, ενώ για το πρόβλημα αυτό γίνονται περίπου 32 εκατομμύρια ιατρικές επισκέψεις ετησίως. ‘Όπως και σε περιπτώσεις ημικρανίας έτσι και σε άλλες περιπτώσεις χρόνιου πόνου, όπως ο πόνος στη μέση, τεχνικές χαλάρωσης και ελέγχου συμπεριφοράς (CBT), διαθέσιμες στο διαδύκτιο, φαίνεται να είναι αποτελεσματικές στον έλεγχο του προβλήματος. Μια τυχαία μελέτη 6 εβδομάδων έδειξε ότι ασθενείς με χρόνιο πόνο στη μέση, βρήκαν σημαντική βελτίωση, σε σχέση με το δείγμα ελέγχου.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυτοί οι ασθενείς πρέπει να μάθουν να διαχειρίζονται αποτελεσματικά το πρόβλημα τους. Τα συστήματα υγείας πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους σε μεθόδους, που θα μπορούσαν να τους βοηθήσουν, με τον πιο οικονομικό και ταυτόχρονα αποτελεσματικό τρόπο, να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους. Η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του διαδυκτίου είναι μια ρεαλιστική πρόταση. Είναι οικονομική και αυξάνεται συνεχώς ο πληθυσμός που έχει πρόσβαση σε αυτό. Άμεσα συνδεδεμένα προγράμματα στο διαδύκτιο αυτό-ελέγχου χρόνιων παθήσεων, μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος εκπαίδευσης των ασθενών και βελτίωσης της αυτοπεποίθησης των, ώστε να πάρουν στα χέρια τους τον έλεγχο της κατάστασής.

ΠΗΓΗ

Medscape Public Health & Prevention

Perspectives in Prevention From the American College of Preventive Medicine
Patients Learn Chronic Disease Self-Management Online CME/CE
Posted 06/25/2007

Περισσότερες πληροφορίες:

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 513 guests και κανένα μέλος