ΕΠΙΒΑΡΥΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΠΟΝΟ ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

Παγκοσμίως, o πόνος στην σπονδυλική στήλη επηρεάζει αρνητικά τη ποιότητα της ζωής πολλών ανθρώπων. Τα τελευταία 25 χρόνια οι επιπτώσεις του πόνου στην σπονδυλική στήλη έχουν αυξηθεί δραματικά. Παρόλο, που τα περισσότερα επεισόδια πόνου στον αυχένα ενδέχεται να βελτιωθούν μέσα σε λίγους μήνες, ένα μεγάλο ποσοστό ασθενών θα βιώσουν επανειλημμένα επεισόδια πόνου.

Proper-head-posture-vs-Forward-Head-Tilt

Συχνά αναφερόμαστε σε «καλές» και «κακές» στάσεις του σώματος. Επισημαίνοντας πως οι «κακές» στάσεις συμβάλλουν στον σπονδυλικό πόνο, παρόλο που αυτή η άποψη δεν υποστηρίζεται από επιστημονικά στοιχεία. Η έρευνα υποστηρίζει ότι ο κακός ύπνος, η μειωμένη σωματική δραστηριότητα και το αυξημένο στρες είναι πιο καθοριστικοί παράγοντες στην εμφάνιση του πόνου.

Έτσι, παρά τις παρεμβάσεις των επαγγελματιών υγείας για τη διόρθωση της στάσης, την χρήση εργονομικών επίπλων (καρέκλες, τραπέζια, κ.α.) και συσκευών (πληκτρολόγια, ποντίκια, κ.α.), φαίνεται πως τελικά οι αναφερόμενοι ως «παράγοντες του τρόπου ζωής – lifestyle factors», να συμβάλλουν περισσότερο στην πρόληψη του πόνου στον αυχένα. Δηλαδή, ο επαρκής ύπνος, η άσκηση, ο έλεγχος του στρες, κ.α.

Τελικά η «κακή» στάση είναι μύθος;

Αν και οι πεποιθήσεις μας για την «κακή» στάση έρχονται από παλιά, η επιστήμη παρουσιάζει μια τελείως διαφορετική ιστορία, αμφισβητώντας τον ρόλο της μακροχρόνιας «κακής» στάσης στην εμφάνιση του πόνου στον αυχένα.

forwardhead-positionΜια πρόσφατη μελέτη, υψηλής αξιολόγησης, σε περισσότερους από 1000 έφηβους, δεν έδειξε στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ της στάσης και του πόνου στον αυχένα, παρόλο που περιελάμβανε υποομάδες με κυρτή στάση ή όρθια. Στην πραγματικότητα από αυτή τη συγκεκριμένη μελέτη φαίνεται πως η στάση του έφηβου έχει να κάνει περισσότερο με τη διάθεση του.

Έρευνες έχουν επίσης δείξει ότι οι εργονομικές επεμβάσεις στον χώρο εργασίας έχουν ελάχιστη ή καθόλου επίδραση στην πρόκληση πόνου στον αυχένα. Εντούτοις, υπάρχουν λίγες μελέτες που αναφέρουν ότι οι εργονομικές επεμβάσεις, μπορούν να οδηγήσουν σε ταχύτερη ανάκαμψη για κάποιον με πόνο στον αυχένα.

Σε διάφορες μελέτες, οι ερευνητές παρακολουθούσαν ομάδες ανθρώπων που είτε δεν εμφάνιζαν πόνο στον αυχένα, είτε περιστασιακά παραπονιόντουσαν για πόνο. Κάποιοι από αυτούς εμφάνισαν ενοχλητικό πόνο στον αυχένα, οπότε τους εξέτασαν διεξοδικά. Βρήκαν πως αυτοί που εμφάνισαν συμπτωματολογία δεν είχαν καλή ποιότητα και ποσότητα ύπνου, ενώ εργάζονταν σε απαιτητικές θέσεις εργασίας με πολύ πίεση. Δεν είχαν σωματική δραστηριότητα και είχαν καταθλιπτική διάθεση. Αποτέλεσμα των προηγουμένων ήταν η αυξημένη μυϊκή τάση στους αυχενικούς μύες, πολύ πριν εμφανιστεί ο πόνος.

Ακόμη και σε παιδιά ηλικίας κάτω των εννέα ετών, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως συμπτώματα όπως κόπωση, δυσκολία στον ύπνο, πονοκέφαλος, κοιλιακό άλγος και κακή διάθεση, ήταν παράγοντες κινδύνου εμφάνισης πόνου στον αυχένα.

Ύπνος – άσκηση – χαλάρωση

Η άσκηση, ακόμη και το έντονο περπάτημα, έχει αποδειχθεί ότι προλαμβάνουν τον πόνο στον αυχένα, αλλά συνολικά στη σπονδυλική στήλη. Διασφαλίζει ένα αποτελεσματικό ύπνο, χαλάρωση και καλή διάθεση.

exerscise medicine

Μην διστάζετε να κάθεστε όπως θέλετε στην εργασία σας, φροντίστε όμως να αλλάζεται τακτικά στάσεις στη διάρκεια της ημέρας. Αν έχετε πόνο στον αυχένα, κοιμηθείτε καλά, σκεφτείτε να κάνετε κάτι που σας χαλαρώνει και περπατήστε.

Πηγές

European Spine Journal, September 2018, Volume 27, Supplement 6, pp 796–801| Cite as «The Global Spine Care Initiative: a summary of the global burden of low back and neck pain studies», Eric L. Hurwitz, Kristi Randhawa, Hainan Yu, Pierre Côté, Scott Haldeman

«Perceptions of sitting posture among members of the community, both with and without non-specific chronic low back pain", Kieran O'Sullivan, Mary O'Keeffe, Leonard O'Sullivan, Peter O'Sullivan, Wim Dankaerts

«Neck Posture Clusters and Their Association with Biopsychosocial Factors and Neck Pain in Australian Adolescents» Karen V. Richards, Darren J. Beales, Anne J. Smith, Peter B. O'Sullivan, Leon M. Straker, Physical Therapy, Volume 96, Issue 10, 1 October 2016, Pages 1576–1587

«Ergonomic interventions for preventing work‐related musculoskeletal disorders of the upper limb and neck among office workers», Cochrane Systematic Review - Intervention Version published: 23 October 2018

«Workplace-Based Interventions for Neck Pain in Office Workers»: Systematic Review and Meta-Analysis, Xiaoqi Chen, Brooke K Coombes, Gisela Sjøgaard, Deokhoon Jun, Shaun O'Leary, Venerina Johnston, Physical Therapy, Volume 98, Issue 1, January 2018, Pages 40–62

«Are job strain and sleep disturbances prognostic factors for neck/shoulder/arm pain?» A cohort study of a general population of working age in Sweden, E Rasmussen-Barr, W J A Grooten, J Hallqvist, L W Holm, E Skillgate
Pain. 2008 Jul 15;137(2):316-22. Epub 2007 Oct 26.

«Non-specific neck pain in schoolchildren: prognosis and risk factors for occurrence and persistence. A 4-year follow-up study», Ståhl M1, Kautiainen H, El-Metwally A, Häkkinen A, Ylinen J, Salminen JJ, Mikkelsson M.

Musculoskelet Sci Pract. 2018 Feb;33:77-83. doi: 10.1016/j.msksp.2017.11.007. Epub 2017 Nov 22, «Identifying risk factors for first-episode neck pain: A systematic review», Kim R1, Wiest C2, Clark K2, Cook C2, Horn M2.

«The effect of daily walking steps on preventing neck and low back pain in sedentary workers: a 1-year prospective cohort study», Ekalak Sitthipornvorakul, Prawit Janwantanakul, Vitool Lohsoonthorn

https://theconversation.com/three-reasons-you-have-neck-pain-and-why-bad-posture-probably-isnt-one-of-them-121159

Τελευταία άρθρα

  • ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

  • ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

    ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οσφυαλγία

    Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

  • ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

    ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

  • ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

  • ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

    ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

    "Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

    ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

  • ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

    ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

  • ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

    ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο. 

  • ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

  • ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

    ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.



    • ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3-5/116 34/ΑΘΗΝΑ
    • 210 7220562
    • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 703 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.