Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑΣ

Εάν έχετε μια εμπειρία χαμηλής οσφυαλγίας -είτε βρίσκεστε σε οξεία, είτε σε χρόνια φάση- θα είναι χρήσιμο να γνωρίζετε ορισμένες αλήθειες!

backpain

1) Κατ' αρχήν, δεν είστε οι μόνοι! Μελέτες έχουν δείξει ότι το 80% των ενηλίκων θα έχουν την εμπειρία της χαμηλής οσφυαλγίας τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους.
2) Χιλιάδες ασθενών υποβάλλονται σε χειρουργικές επεμβάσεις στη μέση, παρά την επικινδυνότητα που αυτές μπορεί να κρύβουν.
3) Ο συντηρητικός μη-χειρουργικός τρόπος αντιμετώπισης (φυσικοθεραπεία, manual therapy, χειροπρακτική κ.α.) φαίνεται να είναι αποτελεσματικός στη πλειονότητα των περιπτώσεων. Επίσης, υπάρχει ένα ακόμη σημαντικό γεγονός: Οι έρευνες καταδεικνύουν ότι η χειρουργική αντιμετώπιση, κυρίως του χρόνιου πόνου στη μέση (πόνος που επιμένει για εβδομάδες ή μήνες), δεν φαίνεται να είναι αποτελεσματική. Ή τουλάχιστον δεν είναι περισσότερο από την συντηρητική αντιμετώπιση.

Τελευταία απόδειξη είναι μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό Spine, στην οποία αναφέρεται χαρακτηριστικά: «επανεκτιμώντας περιστατικά μετά από περίπου 11 χρόνια, με βαθμολόγηση της θεραπείας από τους ίδιους τους ασθενείς, δεν βρέθηκε, στατιστικά, να υπάρχει σημαντική διαφορά μεταξύ της αποτελεσματικότητας της χειρουργικής αντιμετώπισης (σπονδυλοδεσίας) και της πολυδιάστατης (manual therapy, θεραπεία λειτουργικής αποκατάστασης, επbackpain3ανεκπαίδευση της στάσης, εξειδικευμένο πρόγραμμα ασκήσεων κ.α) συντηρητικής αντιμετώπισης της χαμηλής οσφυαλγίας. Τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ότι -σε βάθος χρόνου- με δεδομένα τους αυξημένους κινδύνους της χειρουργικής αντιμετώπισης αφενός, και της απουσίας επιδείνωσης των συμπτωμάτων μέσω της συντηρητικής - μη χειρουργικής αντιμετώπισης αφετέρου θα πρέπει να αποφεύγεται η σπονδυλοδεσία στην οσφύ στους ασθενείς με χαμηλή οσφυαλγία. Εκεί, δηλαδή, όπου υπάρχει η δυνατότητα πολυδιάστατης συντηρητικής αντιμετώπισης».

Από μελέτες προκύπτει, επίσης, ότι η ειδικότητα του γιατρού που θα επισκεφτεί αρχικά ο ασθενής μπορεί να προδιαγράψει και την αγωγή που θα ακολουθηθεί. Αν , δηλαδή, ο ασθενής επισκεφτεί χειρουργό, το πιο πιθανό είναι να ακολουθήσει χειρουργική αντιμετώπιση. Γι' αυτό είναι καλύτερα να αφήσετε την επίσκεψη στον χειρουργό τελευταία, και αφού εξαντλήσετε τις δυνατότητες συντηρητικής αντιμετώπισης του προβλήματός σας.

ΠΗΓΗ

To Your Health, December, 2014 (Vol. 08, Issue 12)

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σας όταν κάποιος διαμαρτύρεται για πόνο στη μέση; Μπορεί να είναι μυϊκός σπασμός, εμπλοκή νευρικής ρίζας, αρθρίτιδα ή πρόβλημα στον μεσοσπονδύλιο δίσκο. Σπάνια συνδέουμε την άρθρωση του ισχίου (μηροκοτυλιαία άρθρωση) με τον πόνο στη μέση, παρόλο που σε αρκετές μελέτες έχει βρεθεί ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της μειωμένης λειτουργικότητας της άρθρωσης του ισχίου και της παθολογίας στη σπονδυλική στήλη (1).

ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ - ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

Η Κρανιοϊερή Θεραπεία είναι μια ήπια Χειροθεραπεία, που επιδρά μέσω του συστήματος της περιτονίας αξιοποιώντας τη δυνατότητας του σώματος για αυτοθεραπεία. Έχει τη ρίζα της στην Κρανιακή Οστεοπαθητική, ενώ εμπνευστής της ήταν ο Αμερικανός Οστεοπαθητικός Dr John Upledger,Do. Το Διεθνές Ινστιτούτο Upledger (The Upledger Institute International), ευθυγραμμιζόμενο με τις νέες επιστημονικές έρευνες, συνεχώς εξελίσσει τα πρωτόκολλα και τη θεώρηση της Κρανιοϊερής θεραπείας, εστιάζοντας στην ασφάλεια, στην αξιολόγηση και στην θεραπευτική επίδραση.

ΛΕΜΦΙΚΗ ΠΑΡΟΧΕΤΕΥΣΗ (MLD) ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΛΕΜΦΟΙΔΗΜΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Λεμφοίδημα

Η λεμφική παροχέτευση (Manual Lymphatic Drainage – MLD), είναι ευρέως αποδεκτή ως συντηρητική θεραπεία για το λεμφοίδημα. Οι ερευνητές με αυτή τη συστηματική ανασκόπηση στόχευσαν να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα της σε ασθενείς ευρισκόμενους σε ομάδα υψηλού κινδύνου να εμφανίσουν λεμφοίδημα ή ζουν με αυτό.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 126 guests και κανένα μέλος