Πόνος στον ώμο: Η φυσικοθεραπεία λειτουργεί καλύτερα όταν πιστεύετε ότι θα σας βοηθήσει! Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, οι ασθενείς που πιστεύουν ότι η φυσικοθεραπεία θα τους βοηθήσει, έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε αντίθεση με εκείνους που δεν το πιστεύουν ή έχουν μικρές προσδοκίες.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, οι ασθενείς που πιστεύουν ότι η φυσικοθεραπεία θα τους βοηθήσει, έχουν καλύτερα αποτελέσματα σε αντίθεση με εκείνους που δεν το πιστεύουν ή έχουν μικρές προσδοκίες. Επίσης, έχουν καλύτερα αποτελέσματα εκείνοι που πιστεύουν ότι με την φυσικοθεραπεία θα είναι σε θέση να συνεχίσουν δραστηριότητες που τους ευχαριστούν, όπως χόμπι, αθλητισμό κ.α.

shoulder-pain1Άνθρωποι όλων των ηλικιών μπορεί να εμφανίσουν πόνο στον ώμο που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να γίνει επίμονος. Συνηθισμένες αιτίες του πόνου στον ώμο είναι ο τραυματισμός στη περιοχή ή η υπερβολική χρήση, κυρίως σε κινήσεις πάνω από το επίπεδο του ώμου, αλλά μερικές φορές η αιτία μπορεί να είναι ασαφής. Επηρεάζει τον ύπνο, την εργασία, καθημερινές δραστηριότητες όπως το πλύσιμο και το ντύσιμο, ενώ εμποδίζει πιθανές αθλητικές δραστηριότητες στον ελεύθερο χρόνο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ως ένας αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης συνίσταται πρόγραμμα φυσικοθεραπείας, παρόλο που δεν ωφελούνται όλοι οι ασθενείς από αυτό.

Ερευνητές του University of East Anglia και του University of Hertfordshire στην νοτιοανατολική Αγγλία, σε συνεργασία με τους φυσικοθεραπευτές της περιοχής, θέλησαν να μάθουν περισσότερα για τα χαρακτηριστικά των ασθενών που επωφελούνται από τη φυσικοθεραπεία σε σύγκριση με εκείνους που εξακολουθούν να εμφανίζουν επίμονο πόνο και περιορισμένο εύρος κίνησης. Τα αποτελέσματα μιας τέτοιας μελέτης είναι χρήσιμα καθώς θα βοηθήσουν στην επιλογή αν θα ακολουθήσουν ή όχι πρόγραμμα φυσιοθεραπείας οι ασθενείς.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Sports Medicine, περιελάμβανε 1.030 άτομα που ακολούθησαν πρόγραμμα φυσιοθεραπείας για μυοσκελετικό πόνο στον ώμο σε 11 ζώνες ευθύνης του εθνικού συστήματος υγείας (NHS) σε όλη την ανατολική Αγγλία. Συγκεντρώθηκαν πληροφορίες που αφορούσαν 71 χαρακτηριστικά ασθενών , όπως η ηλικία, ο τρόπος ζωής και το ιατρικό ιστορικό, καθώς και τα ευρήματα από τη κλινικής αξιολόγησης των ασθενών πριν και κατά τη διάρκεια της πρώτης συνεδρίας φυσιοθεραπείας.

Συνολικά 811 άτομα παρείχαν πληροφορίες για τον πόνο στον ώμο τους και το επίπεδο λειτουργικότητας έξι μήνες αργότερα.

Έκπληξη

Εκείνο που εξέπληξε τους ερευνητές ήταν ότι οι ασθενείς που είχαν πει ότι αναμένουν να "ανακάμψουν πλήρως" ως αποτέλεσμα της φυσικοθεραπείας, είχαν ακόμα καλύτερα αποτελέσματα από εκείνους που ανάμεναν να «βελτιωθούν πολύ». exercise-olderΣημαντικός προγνωστικός παράγοντας της έκβασης ήταν ο πόνος και η δυσκαμψία στον ώμο του ασθενή στην πρώτη συνεδρία. Υψηλά επίπεδα πόνου και δυσκαμψίας στη πρώτη συνεδρία συσχετίστηκαν με πτωχότερα αποτελέσματα έξη μήνες αργότερα, σε σύγκριση με εκείνους που ξεκίνησαν από χαμηλότερο επίπεδο πόνου και δυσκαμψίας. Αυτή η σχέση όμως διαφοροποιήθηκε στους ασθενείς που είχαν υψηλή "πλήρη ανεξαρτησία από τον πόνο / pain self-efficacy", δηλαδή, την εμπιστοσύνη στην ικανότητα να συνεχίσουν να κάνουν περισσότερα πράγματα, παρά τον πόνο στον ώμο.

Ένα άλλο εκπληκτικό αποτέλεσμα ήταν ότι ασθενείς με υψηλό βασικό πόνο και δυσκαμψία, αλλά με υψηλά ποσοστά ανεξαρτησίας από τον πόνο, είχαν τα ίδια και, μερικές φορές καλύτερα αποτελέσματα από ασθενείς με χαμηλό βασικό πόνο και δυσκαμψία, αλλά ταυτόχρονα αυτοπεριορισμό λόγω του πόνου.

Πρώτη μελέτη αυτού του είδους

Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που διερευνά τις προσδοκίες των ασθενών για το αποτέλεσμα της φυσιοθεραπείας όσο αφορά τον πόνο στον ώμο. Προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι υψηλές προσδοκίες των ασθενών για ανάνηψη με πρόγραμμα φυσικοθεραπείας, έφερε καλύτερα αποτελέσματα για πόνο στην πλάτη, στον αυχένα και μετά από ορθοπεδική χειρουργική επέμβαση .

Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι το υψηλό ποσοστό ανεξαρτησίας από τον πόνο, προμηνύει καλύτερα αποτελέσματα για μια σειρά από άλλα προβλήματα υγείας. Επίσης, οι ασθενείς με υψηλότερη ανεξαρτησία στον πόνο, είναι πιο πιθανό να κάνουν τις ασκήσεις που προτείνει ο φυσικοθεραπευτή τους για το σπίτι.

Ερευνητική εργασία

"Psychological factors are associated with the outcome of physiotherapy for people with shoulder pain: a multicentre longitudinal cohort study", Rachel Chester1,2, Christina Jerosch-Herold1, Jeremy Lewis3, Lee Shepstone4
1.Faculty of Medicine and Health Sciences, School of Health Sciences, University of East Anglia, Norwich, Norfolk, UK
2.Physiotherapy Department, Norfolk and Norwich University Hospital, Norwich, Norfolk, UK
3.Department of Allied Health Professions, School of Health and Social Work, University of Hertfordshire, Hatfield, UK
4.Faculty of Medicine and Health Sciences, Norwich Medical School, University of East Anglia, Norwich, Norfolk, UK

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΣΧΙΟΥ ΣΤΗΝ ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό σας όταν κάποιος διαμαρτύρεται για πόνο στη μέση; Μπορεί να είναι μυϊκός σπασμός, εμπλοκή νευρικής ρίζας, αρθρίτιδα ή πρόβλημα στον μεσοσπονδύλιο δίσκο. Σπάνια συνδέουμε την άρθρωση του ισχίου (μηροκοτυλιαία άρθρωση) με τον πόνο στη μέση, παρόλο που σε αρκετές μελέτες έχει βρεθεί ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της μειωμένης λειτουργικότητας της άρθρωσης του ισχίου και της παθολογίας στη σπονδυλική στήλη (1).

ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ - ΚΡΑΝΙΟΪΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

Η Κρανιοϊερή Θεραπεία είναι μια ήπια Χειροθεραπεία, που επιδρά μέσω του συστήματος της περιτονίας αξιοποιώντας τη δυνατότητας του σώματος για αυτοθεραπεία. Έχει τη ρίζα της στην Κρανιακή Οστεοπαθητική, ενώ εμπνευστής της ήταν ο Αμερικανός Οστεοπαθητικός Dr John Upledger,Do. Το Διεθνές Ινστιτούτο Upledger (The Upledger Institute International), ευθυγραμμιζόμενο με τις νέες επιστημονικές έρευνες, συνεχώς εξελίσσει τα πρωτόκολλα και τη θεώρηση της Κρανιοϊερής θεραπείας, εστιάζοντας στην ασφάλεια, στην αξιολόγηση και στην θεραπευτική επίδραση.

ΛΕΜΦΙΚΗ ΠΑΡΟΧΕΤΕΥΣΗ (MLD) ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΛΕΜΦΟΙΔΗΜΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Λεμφοίδημα

Η λεμφική παροχέτευση (Manual Lymphatic Drainage – MLD), είναι ευρέως αποδεκτή ως συντηρητική θεραπεία για το λεμφοίδημα. Οι ερευνητές με αυτή τη συστηματική ανασκόπηση στόχευσαν να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα της σε ασθενείς ευρισκόμενους σε ομάδα υψηλού κινδύνου να εμφανίσουν λεμφοίδημα ή ζουν με αυτό.

ΚΟΚΚΥΓΟΔΥΝΙΑ - Αποτελεσματικότητα των διαθέσιμων θεραπειών (ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ)

Ο όρος κοκκυγοδυνία περιγράφει τον πόνο στον κόκκυγα, ή γύρω απ’ αυτόν, κυρίως κατά το κάθισμα. Η κατάσταση της κοκκυγοδυνίας αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1600, αλλά ως όρος χρησιμοποιήθηκε από τον Simpson, το 1859.

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΑΥΧΕΝΙΚΗΣ ΚΕΦΑΛΑΛΓΙΑΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Αυχενική κεφαλαλγία/πονοκέφαλος χαρακτηρίζεται ο πόνος που έχει προέλευση από την αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Ο πόνος ξεκινά από τον αυχένα και το πίσω μέρος του κεφαλιού και ακτινοβολεί προς τα εμπρός. Δεν πρέπει να συγχέεται με τις ημικρανίες και τις άλλες μορφές πονοκεφάλου, καθώς πρόκειται για δευτερογενή πόνο, πόνο δηλαδή που προέρχεται από μια υποκείμενη πάθηση.

Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ - ΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Το κεφάλι είναι σημαντικό στοιχείο της βιοκινητικής αλυσίδας. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, πρέπει να βρίσκεται κατά μήκος της μέσης γραμμής τού σώματος. Εξαιτίας της θέσης του, αλλά και του γεγονότος ότι αποτελεί περίπου του 6% του συνολικού βάρους του σώματος, πολλοί συγγραφείς πιστεύουν ότι έχει σημαντικό αντίκτυπο στην λειτουργία του.

ΔΥΣΚΑΜΠΤΟΣ ΑΥΧΕΝΑΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ

Ένα συνηθισμένο σύμπτωμα για το οποίο συχνά οι ασθενείς παραπονούνται και αναζητούν βοήθεια είναι ο «δύσκαμπτος αυχένας». Αυτός ο άτυπος όρος μπορεί να αναφέρεται σε συμπτώματα που κυμαίνονται από την γενική δυσκαμψία της αυχενικής μοίρας τής σπονδυλικής στήλης, έως την ακινητοποίηση και τον οξύ πόνο, ή  μπορεί να αναφέρεται σε πόνο που ακτινοβολεί στο άνω άκρο και περιορίζει την ικανότητα στροφής τού κεφαλιού σε μια ή περισσότερες κατευθύνσεις.

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΣΠΟΝΔΥΛΙΟΥ ΔΙΣΚΟΥ

Ο μεσοσπονδύλιος δίσκος είναι ένας  πεπλατυσμένος δίσκος, που βρίσκεται ανάμεσα στα σώματα των σπονδύλων. Αποτελείται από τον πηκτοειδή πυρήνα στο κέντρο του ως το ζελατινοειδές και εύπλαστο μέρος και τον ινώδη δακτύλιο που τον περιβάλει συγκρατώντας τον στην θέση του, είναι το πιο σκληρό και ινώδες  μέρος.

ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ: ΤΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΚΑΖΟΥΝ ΟΙ ΙΑΤΡΟΙ (ΕΡΕΥΝΑ)

Ο πόνος στην μέση είναι ένα πρόβλημα που αφορά πάρα πολλούς ανθρώπους και δεν παύει ποτέ να είναι επίκαιρο. Σύμφωνα με το National Center for Health Statistics (U.S.A.), περίπου ένας στους τέσσερεις ενήλικες αναφέρει ότι τον προηγούμενο μήνα είχε κρίση πόνου στη μέση που διήρκησε τουλάχιστον μια ημέρα, ενώ το 25% των ενηλίκων που ερωτήθηκαν ανάφεραν ότι τους προηγούμενους τρεις μήνες είχαν παρουσιάσει πόνο στη μέση.

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΓΟΝΑΤΟΣ

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Κάτω άκρα

Σε ασθενείς με πόνο στην έξω επιφάνεια του γόνατος μπορεί να εμπλέκεται η αρθρική ένωση κνήμης και περόνης. Μια από τις βασικές λειτουργίες της αρθρικής ένωσης κνήμης – περόνης είναι να αποτρέπει τις στροφικές τάσεις τού άκρου ποδιού κατά την βάδιση.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 181 guests και κανένα μέλος