ΠΕΛΜΑΤΙΑΙΑ ΑΠΟΝΕΥΡΩΣΤΙΤΙΔΑ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΣ ΥΠΕΡΗΧΟΣ

Η πελματιαία απονευρωσίτιδα είναι η κύρια αιτία πόνου στην πελματιαία επιφάνεια της φτέρνας. Ο θεραπευτικός υπέρηχος είναι ένας από τους συνηθέστερους συντηρητικούς τρόπους θεραπείας που χρησιμοποιούνται από τους φυσιοθεραπευτές παγκοσμίως, παρά την ανεπαρκή ένδειξη της αποτελεσματικότητάς του στη θεραπεία της.

plantar1

Additive Effect of Therapeutic Ultrasound in the Treatment of Plantar Fasciitis: A Randomized Controlled Trial
Authors: Yigal Katzap, MPT1,2, Michael Haidukov, BPT3, Olivier M. Berland, PT, MSc4, Ron Ben Itzhak, MD5, Leonid Kalichman, PT, PhD1
Published Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy, 2018, Volume:48 Issue:11 Pages:847-855 doi: 10.2519/jospt.2018.8110

Σκοπός

Οι ερευνητές σχεδίασαν μια μελέτη για την αξιολόγηση του πιθανού επιπρόσθετου αποτελέσματος του θεραπευτικού υπερήχου στη θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας από την άποψη του πόνου, της λειτουργίας και της ποιότητας ζωής.

Μέθοδοςtherapeutic ultrasound

Σχεδίασαν μια τυχαιοποιημένη, διπλά-τυφλή, κλινική μελέτη, όπου συμμετείχαν 54 ασθενείς με πελματιαία απονευρωσίτιδα, ηλικίας 24 έως 80 ετών, οι οποίοι πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης, επιλέχθηκαν και χωρίστηκαν τυχαία σε ομάδα ενεργής παρέμβασης και σε ομάδα ελέγχου. Τα άτομα στην ενεργή ομάδα παρέμβασης ακολούθησαν θεραπεία με διατάσεις που έκαναν μόνοι τους στην πελματιαία απονεύρωση και τον γαστροκνήμιο μυ παράλληλα με την εφαρμογή θεραπευτικού υπερήχου. Τα άτομα στην ομάδα ελέγχου αντιμετωπίστηκαν με τις ίδιες ασκήσεις διατάσεων παράλληλα με εικονική θεραπεία θεραπευτικού υπερήχου. Και οι δύο ομάδες έλαβαν 8 συνεδρίες, δύο φορές την εβδομάδα. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν με αριθμητική κλίμακα βαθμολόγησης πόνου, με τη χρήση υπολογιστή προσαρμοστικές δοκιμασίες για το πόδι και τον αστράγαλο και με αλγομετρικές δοκιμασίες.JF10 Fix CalfWallStretch

Αποτελέσματα

Και οι δύο ομάδες παρουσίασαν στατιστικά σημαντική βελτίωση σε όλες τις μετρήσεις (P <.001, και στις δύο ομάδες). Κατά την ολοκλήρωση της μελέτης, δεν βρέθηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των ομάδων σε κανένα από τα αποτελέσματα.

Συμπέρασμα

plantar stretching

Η προσθήκη θεραπευτικού υπερήχου δεν βελτίωσε την αποτελεσματικότητα της συντηρητικής θεραπείας για την πελματιαία απονευρωσίτιδα. Συνεπώς, οι μελετητές συνιστούν την εξαίρεση του θεραπευτικού υπερήχου από τη θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας και συμφωνούν με τα αποτελέσματα προηγούμενων μελετών ότι οι διατάσεις είναι μια αποτελεσματική θεραπευτική προσέγγιση για την θεραπεία της πελματιαίας απονευρωσίτιδας.

Πηγή

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 518 guests και κανένα μέλος