Hits: 332
# Topics
Follow Us
Social sharing

Aκτινοβολία από τις διαγνωστικές απεικονίσεις (Ιατρογενής Ακτινοβολία)

Η ακτινοβολία από τις διαγνωστικές απεικονίσεις αποτελεί την μεγαλύτερη πηγή μόλυνσης στις Δυτικές Χώρες, αλλά οι ιατροί και οι ασθενείς αγνοούν τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις της, σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal (6 Μαρτίου).

Ο συγγραφέας Dr. Eugenio Picano, επικεφαλής ερευνητής του Institute of Clinical Physiology in Pisa, Italy, τονίζει ότι το 1997 το ποσοστό ραδιενέργειας προερχόμενο από ιατρικές πηγές ήταν περίπου ίδιο με το ποσοστό που καταγράφονταν από φυσικές πηγές βιομηχανικών χωρών. Αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός τότε η ιατρικά προκαλούμενη ραδιενέργεια θα ξεπεράσει το ποσοστό από τις φυσικές πηγές.

Οι ακριβείς κίνδυνοι από την ιατρογενή ραδιενέργεια δεν είναι επαρκώς ξεκαθαρισμένοι, ισχυρίζεται ο Dr Picano. Ο κίνδυνος καρκίνου με μια ακτινογραφία θώρακα είναι μηδαμινός, δεδομένου ότι ένας στους 1000 ασθενείς αναμένεται να παρουσιάσει καρκίνο από έκθεση στην συγκεκριμένη ακτινοβολία ή σε ραδιενεργές ιατρικές απεικονίσεις. Αυτός ο κίνδυνος τείνει να είναι υψηλότερος στις γυναίκες και στα παιδιά. Οι ιατροί δεν δίνουν σημασία στους μακροχρόνιους κινδύνους από τις απεικονίσεις, αλλά στα πλεονεκτήματα από την άμεση διάγνωση, σύμφωνα με τον Dr. Picano. Μέρος του προβλήματος είναι η άγνοια των ιατρών στο ποσοστό ραδιενέργειας που δέχεται ο ασθενής στην διάρκεια των απεικονίσεων.

Άλλο πρόβλημα είναι οι αδικαιολόγητες ακτινολογικές εξετάσεις. Σύμφωνα με την μελέτη το ένα τρίτο αυτών είναι αχρείαστες.

Προτείνεται ενημέρωση αλλά και αυστηρός έλεγχος για τους ιατρούς και αν χρειαστεί (ξεπεράσουν κάποια όρια) να τους αφαιρείται ακόμα και άδεια άσκησης επαγγέλματος.

"A real change in radiological practice is not likely to come from new technologies or new laws. We already have excellent technologies and good laws to defend high levels of safety for individuals and the population," Dr. Picano states. "We have to implement the law into clinical practice."

BMJ 2004;328:578-580.

x ray

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 501 guests και κανένα μέλος