ΜΗΧΑΝΗΜΑ "ΕΝΕΡΓΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ" (ATM)

Η προσέγγιση στην ιδέα της Ενεργής Θεραπευτικής Κίνησης έγινε το 2001 από ομάδα ερευνητών- θεραπευτών της τεχνικής Manual Therapy στις Η.Π.Α., σε μια προσπάθεια για την άμεση θεραπευτική αντιμετώπιση του περιορισμού στη λειτουργικότητα της σπονδυλικής στήλης.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για την υγεία των Αμερικανών, από το ινστιτούτο Disease Control and Prevention (CDC), U.S.A., οι Αμερικάνοι έχουν αυξήσει τον μέσο όρο ηλικίας, αλλά ζουν υποφέροντας από χρόνιο πόνο, κυρίως στη μέση. Επίσης σύμφωνα με το National Center for Health Statistics, τμήμα του CDC, περίπου ένας στους τέσσερεις ενήλικες αναφέρει ότι τον προηγούμενο μήνα είχε κρίση πόνου στη μέση, που διήρκεσε τουλάχιστον μία ημέρα, ενώ το 25% των ενηλίκων που ερωτήθηκαν ανέφεραν ότι τους προηγούμενους τρεις μήνες είχαν παρουσιάσει πόνο στη μέση.

Η Amy Bernstein, επικεφαλής της έρευνας δήλωσε ότι:

«Επιλέξαμε να εστιάσουμε την έρευνα στο πόνο, διότι σπάνια αναφέρεται ως ανεξάρτητο περιστατικό, αλλά αναφέρεται συνήθως ως σύμπτωμα κάποιας άλλης παθολογικής κατάστασης».

ΠΗΓΗ: Amy Bernstein, Sc.D., chief, analytic studies branch, U.S. Centers for Disease Control and Prevention's National Center for Health Statistics, Hyattsville, Md.; Nov. 15, 2006, Health, United States, 2006, U.S. Department of Health and Human Services; Nov. 15, 2006, news release, Agency for Healthcare Research and Quality (www. cdc.gov).

Τα παραπάνω ευρήματα δικαιολογούνται από το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένας «χρυσός κανόνας» που να παρέχει άμεσα και ικανοποιητικά οφέλη σε ανθρώπους που πάσχουν από δυσλειτουργία της σπονδυλικής στήλης. Υπάρχουν διάφορες ιατρικές, ακαδημαϊκές κι εμπειρικές σχολές, και κάθε σχολή έχει την δική της προσέγγιση. Πολλές από αυτές τις σχολές δεν είναι πλήρως κατανοητές, και καμία σχολή δεν έχει αποδείξει σταθερά ότι είναι σημαντικά ανώτερη από τις άλλες. Αυτό δημιουργεί σύγχυση στον πάσχοντα που τον οδηγεί τελικά στον χρόνιο πόνο.

Η σύγχυση προκαλείτε γιατί οι περισσότερες τεχνικές εστιάζουν την προσοχή τους στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και όχι στην αντιμετώπιση της αιτίας που τα προκαλεί. Δηλαδή στον περιορισμό της λειτουργικότητας της σπονδυλικής στήλης.

Στη πράξη η προσέγγιση αυτή στηρίζεται στη διαπίστωση ότι κρατώντας σταθερές, μέσω του μηχανήματος της «Ενεργής Θεραπευτικής Κίνησης», συγκεκριμένες περιοχές του σώματος (π.χ. τη λεκάνη), σε θέση ανώδυνη για τον ασθενή, τότε αυτός μπορεί να εκτελέσει κινήσεις ελεύθερες πόνου προς τη κατεύθυνση, που προηγουμένως του ήταν αδύνατον, λόγω του πόνου ή του περιορισμού. Επιπλέον αυτή η κίνηση μπορεί να εκτελείται, αν το επιλέξουμε, εναντίον αντίστασης (κάτι πρωτοποριακό σε σχέση με άλλες προσεγγίσεις που συστήνουν όχι μόνο αποφυγή αυτών των κινήσεων αλλά σε πολλές περιπτώσεις πλήρη ακινησία).

Επιπρόσθετα οι κινήσεις αυτές εκτελούνται από όρθια στάση, δηλαδή με φόρτιση της σπονδυλικής στήλης από το βάρος του ασθενή, σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη τεχνική, όπου ο ασθενής είναι ξαπλωμένος σε εξεταστικό κρεβάτι, εκμηδενίζοντας τη δύναμη της βαρύτητας. Η επιλογή της όρθιας στάσης έγινε γιατί οι περισσότεροι ασθενείς διαμαρτύρονται ότι ο πόνος επιδεινώνεται σε ορθοστασία, ενώ ανακουφίζεται σε ύπτια θέση.

Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουμε νευρομυϊκή επανεκπαίδευση του σώματος, ώστε να κινείται σε μια νέα ανώδυνη τροχιά, από λειτουργική θέση, αυτόματα (χωρίς σκέψη), με τον σωστό τρόπο.

Αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής στη κίνηση είναι η σχεδόν άμεση ελάττωση του πόνου, στις πρώτες συνεδρίες, σε ποσοστό 60%, η άμεση βελτίωση του εύρους κίνησης και φυσικά η μείωση του συνολικού χρόνου θεραπείας- αποκατάστασης.

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 357 guests και κανένα μέλος