Physio.gr

(0 ψήφοι)

ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΟΥ ΠΟΝΟΥ;

success

Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι τουλάχιστον οι μισοί ασθενείς με μυϊκό ή αρθρικό πόνο δεν έχουν καμία θεραπευτική αντιμετώπιση.

Στην μελέτη συμμετείχαν περίπου 6,000 άτομα με μυοσκελετικό πόνο και περίπου 1,500 ιατροί από οκτώ Ευρωπαϊκές χώρες. Από την μελέτη προέκυψε ότι πάνω από 50 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν χρόνιο πόνο, χωρίς να έχουν ιατρική βοήθεια.

Αυτή η μελέτη έγινε από την Arthritis Action Group, ενώ δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Journal Annals Rheumatic Diseases.  Βρέθηκε ότι η αντιμετώπιση του μυοσκελετικού πόνου διαφέρει ελάχιστα σε αυτές τις οκτώ χώρες. Εντούτοις ενώ οι ιατροί θεωρούν ότι αντιμετωπίζουν επιτυχώς αυτές τις καταστάσεις, οι ασθενείς έχουν διαφορετική άποψη.

Ο ένας στους τέσσερις ασθενείς με μυοσκελετικό πόνο είπε ότι δεν του δίνεται καμία θεραπεία. Αντίθετα με το γεγονός ότι το 75% των πασχόντων πονάνε σε καθημερινή βάση με αποτέλεσμα να μην μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές τους δραστηριότητες, ενώ εκείνοι που αντιμετωπίζονται θεραπευτικά χρειάστηκε να περιμένουν πολλούς μήνες ή χρόνια πριν δεχτούν κάποιας μορφής βοήθεια. Οι μισοί πάσχοντες που ζήτησαν ιατρική βοήθεια, ακόμα και σήμερα δεν την έχουν λάβει.

Οι ιατροί από την άλλη πλευρά ισχυρίζονται ότι πρόσφεραν στους ασθενείς κάποιας μορφής βοήθεια και σχεδόν όλοι είπαν ότι προσπαθούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των ασθενών.

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

xronios ponos aftodoikisi.gr

Τα παυσίπονα όπως η ασπιρίνη (NSAIDS), είναι αυτά που συνήθως συνιστώνται για την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου. Οι περισσότεροι ιατροί συμφωνούν ότι η μακροχρόνια χρήση τέτοιων φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο Πεπτικό Σύστημα του ασθενή.

Οι Γερμανοί ιατροί σε αντίθεση με άλλους, συνιστούν στους ασθενείς τους ασκήσεις, φυσικοθεραπεία, εναλλακτικές θεραπείες, βότανα και βελονισμό.

Σύμφωνα με την μελέτη οι ασθενείς πήραν πληροφορίες για την πάθηση τους από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, φίλους, την οικογένεια τους ή φυσικοθεραπευτές αλλά όχι από τους θεράποντες ιατρούς. Μόνο ένας στους τρεις ασθενείς είχε πληροφόρηση από τον θεράποντα ιατρό του. Οι περισσότεροι ασθενείς είχαν ελλιπή πληροφόρηση για τις επιπλοκές από την φαρμακευτική αγωγή. Για παράδειγμα οι μισοί ασθενείς από την Σουηδία, την Ιρλανδία, την Γερμανία, την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, γνώριζαν τις επιπλοκές από την χρήση των NSAIDS.

Ο φόβος για εξάρτηση ή υπερκατανάλωση των φαρμάκων ήταν σχετικά κοινός τόσο για στους ιατρούς όσο και για τους ασθενείς.

Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι ασθενείς δεν έχουν ικανοποιητική πληροφόρηση ώστε να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά την πάθηση τους.

ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Η διαφορά στις απόψεις μεταξύ των ιατρών και των ασθενών μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ιατροί γενικά υποτιμούν την σοβαρότητα του προβλήματος και των συνεπειών για τον ασθενή, τόσο σωματικά, όσο και ψυχολογικά.

Συμμετείχαν ασθενείς από το Ηνωμένο Βασίλειο, την Γαλλία, την Γερμανία, την Ισπανία, την Ιρλανδία, την Σουηδία, την Ιταλία, και την Ελβετία.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ήδη εφαρμόζονται προγράμματα αυτοελέγχου για την αρθρίτιδα, ενώ επεκτείνονται και σε άλλα χρόνια προβλήματα μέσα από το Expert Patient Programme.

Ο καθηγητής ερευνητής Anthony Woolf, του Royal Cornwall Hospitals Trust, Truro, είπε στο BBC News Online, ότι οι ασθενείς και οι ιατροί δεν διαθέτουν αρκετό χρόνο να συζητήσουν τα πλεονεκτήματα και τις επιπλοκές της φαρμακευτικής αγωγής. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι μέρος του προβλήματος είναι η αντίληψη ότι η αρθρίτις και τα άλλα μυοσκελετικά προβλήματα επηρεάζουν μόνο τους ηλικιωμένους. Είπε :

"Patients fail to get proper treatment for their pain due to a lack of open communication and understanding between physicians and their patients. This lack of communication is also why doctors have a more rosy view of the situation than it appears to be in reality."

Ο Phil Gray, chief executive of the Chartered Society of Physiotherapy, ζήτησε πρωτοβουλίες ώστε οι ασθενείς αυτοί να έχουν την δυνατότητα απευθείας πρόσβαση στους Φυσικοθεραπευτές, οι οποίοι διαθέτουν την κατάλληλη εκπαίδευση να αντιμετωπίζουν αποτελεσματικά τέτοιου είδους προβλήματα, ανακουφίζοντας τους ασθενείς από τον μυοσκελετικό πόνο.

"Direct access initiatives save hours of valuable GP time and ensure that patients receive fast and effective treatment. We now want to see the necessary changes made to enable the expansion of direct access services."

Story from BBC NEWS:

Published: 2004/03/17 02:40:23 GMT

Διαβάστηκε 2111 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 08 Ιουνίου 2016 07:46
Φυσικοθεραπευτή Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MT, CST, MNT

Δραστηριοποιείται στο Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO - η αρμονία στη λειτουργικότητα"

ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 116 34 / ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: (0030 210 7220562)
www.physio.gr / www.craniosacral.gr / e-mail: tigis@physio.gr

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

• ΤΗΛ: +30 2107220562

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 3791 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΝευρικοΥ ΣυστΗματος Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΙΟΥ ΠΟΝΟΥ;