Physio.gr

Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011 00:00

ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΙ …hitting the wall

Άρθρο του 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΙ …hitting the wall


Οι μαραθωνοδρόμοι μπορεί να προπονούνται μήνες ώστε να είναι έτοιμοι την ημέρα του μεγάλου αγώνα, παρόλα αυτά πασχίζουν να τερματίσουν αν εξαντλήσουν πολύ γρήγορα τα αποθέματα υδατανθράκων, ένα φαινόμενο γνωστό ως ‘hitting the wall’.

Μια νέα φόρμουλα από ένα μαραθωνοδρόμο και φοιτητή στο Harvard και MIT, προσφέρει στους κορυφαίους δρομείς και τους θαυμαστές του Μαραθωνίου έναν περισσότερο ακριβή τρόπο να υπολογίζουν ακριβώς πόσες θερμίδες υδατανθράκων χρειάζονται για να ολοκληρώσουν τον αγώνα των 42.16 Km.

‘Περίπου το 40% των μαραθωνοδρόμων εμφανίζουν το φαινόμενο …hit the wall…’ ισχυρίζεται ο Benjamin Rapoport M.D. Ph.D υποψήφιος στο Harvard – MIT Division of Health Sciences and Technology, του οποίου η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS Computational Biology.
Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι οι δρομείς έχουν κάψει όλα τα αποθέματα υδατανθράκων που είναι αποθηκευμένα στο συκώτι και στους μύες των κάτω άκρων, με αποτέλεσμα να επιβραδύνουν δραματικά καθώς το σώμα αρχίζει κα καίει λίπος.

Ο Rapoport, που έχει τρέξει 18 Μαραθώνιους με καλύτερο ρεκόρ 2 ώρες και 55 λεπτά φέτος στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, συνεχίζει λέγοντας ότι ‘…αισθάνεσαι σαν μα μη πηγαίνεις πουθενά. Δεν μπορείς να τρέξεις γρηγορότερα…Πολλοί δρομείς πιστεύουν ότι το φαινόμενο αυτό είναι αναπόφευκτο, ότι είναι μέρος του Μαραθωνίου δρόμου…αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια’.

«Αυτό που έκανα ήταν ουσιαστικά ένα σύνολο τύπων. Οι δρομείς πρέπει να ξέρουν τρία πράγματα: το βάρος τους, ποιος ο στόχος για χρόνο στο Μαραθώνιο καθώς και τη μέγιστη εισπνευστική ικανότητα οξυγόνου (VO2max). Αυτή είναι η μέτρηση της αεροβικής ικανότητας του ατόμου που μας δείχνει τη ποσότητα οξυγόνου που το σώμα μεταφέρει στους μύες και καταναλώνει στη διάρκεια αεροβικής άσκησης. Η μέτρηση ακριβώς της VO2max απαιτεί ένα test μέγιστης προσπάθειας στον διάδρομο βάδισης. Ένας ανεπίσημος τρόπος να την υπολογίσεις είναι να διαιρέσεις την μέγιστη καρδιακή συχνότητα με την συχνότητα ξεκούρασης και να την πολλαπλασιάσεις με το 15. Για να βρεις τη μέγιστη καρδιακή συχνότητα απλά αφαιρείς την ηλικία σου από το 220 παλμούς το λεπτό».

Ο Rapoport συμπληρώνει ότι πολλοί δρομείς παίρνουν μαζί τους gel και υγρά ενώ τρέχουν, αλλά φυσικά μπορούν να μεταφέρουν περισσότερα καύσιμα στα πόδια τους και στο συκώτι, αρκεί να γνωρίζουν την ακριβή ποσότητα που χρειάζονται.

Για το λόγο αυτό έχει αναρτήσει στο διαδίκτυο ένα online υπολογιστή όπου οι δρομείς μπορούν να υπολογίσουν την αεροβική τους ικανότητα. Η διεύθυνση είναι:

http://endurancecalculator.com/

PLoS Computational Biol. Posted October 21, 2010. Abstract

ΠΗΓΗ: http://www.medscape.com/viewarticle/731087?src=mp&spon=8&uac=43336DT

Διαβάστηκε 1160 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014 07:19
Φυσικοθεραπευτή Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MT, CST, MNT

Προϊστάμενος τμήματος Φυσικοθεραπείας Νοσοκομείου «Ο Άγιος Σάββας».
Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO release".

ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 116 34 / ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: (0030 210 7220562 – 6932 261521)
www.physio.gr / www.craniosacral.gr / e-mail: tigis@physio.gr

Περισσότερα »

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « ΕΝΑΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΗ!

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

  • ΤΗΛ: +30 2107220562 - 6932261521

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2487 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗ Άσκηση ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΙ …hitting the wall