Physio.gr

Εργασία από το σπίτι; Πως να αποφύγουμε τον πόνο στον αυχένα και τη μέση. Στην εποχή του κορονοϊού και της κοινωνικής αποστασιοποίησης, πολλοί αναγκαστικά εργαζόμαστε από το σπίτι. Χωρίς το κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, ενδεχομένως εργαζόμαστε σε λάθος στάση για ώρες, επιβαρύνοντας τον αυχένα και τη μέση μας. Οι επαγγελματίες υγείας, προτείνουν να μην χρησιμοποιούμε τον φορητό υπολογιστή στο κρεβάτι, να κάνουμε αρκετά διαλείμματα και να ακολουθούμε υγιεινή διατροφή. Αυτές οι οδηγίες είναι αρκετές για να μας προστατεύσουν;

Τα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφώσει την καθημερινότητα μας στο πλαίσιο του αγώνα εναντίον της πανδημίας του κορονωϊού, έχουν ως αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας, ως μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας. Φυσικά, η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ήταν στην καθημερινότητα μας και στις καλές ημέρες. Είμαστε στη δουλεία μας, στο μανάβικο, στο γυμναστήριο, την νύχτα, κάθε στιγμή της ημέρας πιάνουμε το κινητό μας τηλέφωνο για να δούμε αν έχουμε μηνύματα, τι γίνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.λπ. Πολλοί από εμάς αναγνωρίζουμε ότι η κυριαρχία των ψηφιακών τεχνικών συσκευών στη ζωή μας ,όπως τα smartphones και τα tablets, δεν μας ωφελεί. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί ακόμη να είναι επιζήμιες για την υγεία και τις σχέσεις μας. Αυτή η συνειδητοποίηση επιβάλλεται να μας ενεργοποιήσει για να αντιδράσουμε. Η αντίδραση είναι η «ψηφιακή αποτοξίνωση».

Καθώς μεγαλώνουμε στην ηλικία, μειώνεται και η ικανότητα μας να πιάσουμε τα δάκτυλα των ποδιών. Η προσπάθεια να τεντωθούμε για να τα φτάσουμε απαιτεί πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από ότι στο παρελθόν. Παρόλο, που είναι βολικό να υποθέσουμε ότι η απώλεια της ευελιξίας είναι απλά το κόστος της ηλικίας, αυτή η απώλεια μπορεί να επηρεάσει την ισορροπία και την στάση του σώματος. Ακόμη μπορεί να μας κάνει πιο επιρρεπείς σε χρόνιο πόνο.

Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για ενισχύσουν την άποψη της φυσικής δραστηριότητας στον άνθρωπο. Οι πιο σημαντικοί περιλαμβάνουν την μείωση της εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων και του διαβήτη. Βοηθάει επίσης στον έλεγχο του σωματικού βάρους, την μείωση της αρτηριακής πίεσης, την αποφυγή της κατάθλιψης ή απλά σε κάνει να νιώθεις καλύτερα. Επιπλέον, σε εκείνους που βιώνουν την «brain fog-ομίχλη του εγκεφάλου», που έρχεται με την ηλικία, η άσκηση με τη μορφή της φυσικής δραστηριότητας, προκαλεί αλλαγές στον εγκέφαλο με τρόπο που προστατεύει τη μνήμη και τις δεξιότητες της σκέψης.

Σε περίπτωση τραυματισμού σε μια περιοχή του σώματος, ο εγκέφαλος αυτόματα και συνήθως υποσυνείδητα, περιορίζει την λειτουργικότητα της περιοχής για να την προστατεύσει από επιπλέον τραυματισμό. Αν ο τραυματισμός δεν αντιμετωπισθεί έγκαιρα, αυτή η αυτόματη αντίδραση του αμυντικού μηχανισμού του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή αδυναμία και αστάθεια στη περιοχή, εξέλιξη που θα οδηγήσει σε ευπάθεια σε νέους τραυματισμούς.

Τι να κάνω όταν εμφανίζεται πόνος κατά τη διάρκεια των ασκήσεων; Αυτή είναι η πιο δημοφιλής ερώτηση μεταξύ των ασθενών μου όταν τους ζητώ, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά το πέρας του θεραπευτικού προγράμματος που ακολουθούν, να αρχίζουν να κινούνται ή να εντάξουν στην καθημερινότητα τους την άσκηση.

Οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι ευθύνονται για το 25% του συνολικού μήκους της σπονδυλικής μας στήλης. Δεδομένου ότι ο μέσος όρος της σπονδυλικής στήλης ενηλίκων μετρά 60 έως 70 εκατοστά, οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι αντιπροσωπεύουν 15 έως 17,5 από αυτά τα εκατοστά. Στα νεαρά άτομα, ο γεμάτος με νερό, πηκτοειδής πυρήνας και ινώδης δακτύλιος είναι σταθεροί και εύκαμπτοι. Ωστόσο, μετά την ηλικία των 40 ετών - νωρίτερα από οποιοδήποτε άλλο συνδετικό ιστό - οι σπονδυλικοί δίσκοι συχνά αρχίζουν να δείχνουν εκφυλιστικές μεταβολές.

Σύμφωνα με αυτή την ανασκόπηση, η φυσική δραστηριότητα, ιδιαίτερα η αερόβια άσκηση, μέσω ενός αριθμού μηχανισμών, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει την υγεία του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε. Εκτός από τα οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα, η σωματική δραστηριότητα έχει θετικές επιδράσεις στους βιοδείκτες του αίματος, τη φυσιολογία και τους ψυχολογικούς παράγοντες που συνδέονται με τη νοητική λειτουργία. Η σωματική δραστηριότητα είναι μια αλλαγή του τρόπου ζωής που θα μπορούσε να αποτρέψει ή να καθυστερήσει τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας. Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι η άσκηση έχει ευεργετικό αντίκτυπο, μέσω πολλών μηχανισμών, για την συμβολή στην "υγιή γήρανση" του εγκεφάλου.

ΚΡΥΟΘΕΡΑΠΕΙΑ: Είναι χρήσιμη ή βλαπτική; Το τελευταίο καιρό έχει προκύψει διαμάχη για τα οφέλη ή τη βλαπτική επίδραση της κρυοθεραπείας σε τραυματισμό. Ανεξάρτητα τι πιστεύει ο καθένας ας εξετάσουμε τα δεδομένα!

Κάνει πράγματι το κάθισμα κακό στην υγεία; Πολύ συχνά διαβάζουμε και ακούμε πως όσοι κάνουν καθιστική ζωή κινδυνεύουν να αποκτήσουν μυοσκελετικά προβλήματα και πολλά άλλα! Πόσο ακριβές είναι αυτό;

Σελίδα 1 από 3

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

  • ΤΗΛ: +30 2107220562

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 5160 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΑΣΚΗΣΗ