Physio.gr

Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017 18:30

ΠΑΡΑΜΕΝΕΤΕ ΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΣΚΗΣΗ

Άρθρο του 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)

ΠΑΡΑΜΕΝΕΤΕ ΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΣΚΗΣΗ

healthyaging1400

Η κινητικότητα του ανθρώπου μπορεί να δεχτεί ισχυρό πλήγμα με την πάροδο των χρόνων, γεγονός που μπορεί να έχει επίπτωση στην ποιότητα της ζωής, στερώντας του τις χαρές που θα μπορούσε να απολαύσει ανάλογα με την ηλικία. Κανείς δεν επιθυμεί να χωλαίνει, να κλυδωνίζεται, να περπατά με μπαστούνι, να πασχίζει να σηκώσει ένα αντικείμενο από το πάτωμα ή να χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο, αντί να απολαμβάνει τις χαρές της ζωής!

exercise-olderΕρευνητές μελέτησαν περισσότερους από 1,500 ηλικιωμένους άνδρες και γυναίκες (ηλικίας 70-80 ετών), εντασσώμενοι στην μελέτη 'The Lifestyle Interventions and Independence for Elders (LIFE) - Οι παρεμβάσεις του τρόπου ζωής και της ανεξαρτησίας για τους πρεσβύτερους'.

Στην αρχή της μελέτης, που δημοσιεύτηκε στο 'PLoS ONE' (a Library of Science, open-access journal), όλοι οι συμμετέχοντες ήταν γενικά νωθροί, δηλώνοντας λιγότερο από 20 λεπτά φυσικής δραστηριότητας την εβδομάδα. Προς χάριν της μελέτης, οι ερευνητές χώρησαν του συμμετέχοντες σε δυο ομάδες. Στη πρώτη ομάδα οι συμμετέχοντες περατούσαν και έκαναν ασκήσεις για βελτίωση της βάδισης, ελαστικότητας και ισορροπίας, ενώ οι συμμετέχοντες στη δεύτερη ομάδα ελάμβαναν μέρος δυο φορές τον μήνα σε εργαστήρια με σκοπό την εκπαίδευση στην υγεία.

Μετά από 2.6 χρόνια της μελέτης, οι συμμετέχοντες στην ομάδα της άσκησης υπέφεραν κατα 28% λιγότερο από επιμονή κινητική ανικανότητα και 18% λιγότερο από μέγιστη κινητική ανικανότητα σε σχέση με την ομάδα που δεν ασκούταν.

 

Αναλύοντας περισσότερο την ομάδα που ασκούταν σε εβδομαδιαία βάση, διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες της ομάδας που ασκούταν περισσότερο εμφάνισαν το τεράστιο ποσοστό να υποφέρουν λιγότερο κατά 77% από κάποια μέγιστη κινητική ανικανότητα σε σχέση με τα μέλη της ίδιας ομάδας που ασκούταν ελάχιστα. Παρόλα αυτά και η ελάχιστη άσκηση ήταν καλύτερη από καθόλου.

Συμπερασματικά τουλάχιστον 48 λεπτά σωματικής δραστηριότητας κάθε εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο κινητικής ανικανότητας, και η επιπλέον μείωση του κινδυνού επιτυγχάνεται μόνο με επιπλέον σωματική δραστηριότητα.

ΠΗΓΗ

"The Lifestyle Interventions and Independence for Elders Study: Design and Methods"

Roger A. Fielding, corresponding author1 W. Jack Rejeski,2 Steven Blair,3,4 Tim Church,5 Mark A. Espeland,6 Thomas M. Gill,7 Jack M. Guralnik,8 Fang-Chi Hsu,7 Jeffrey Katula,2 Abby C. King,9,10 Stephen B. Kritchevsky,11 Mary M. McDermott,12 Michael E. Miller,6 Susan Nayfield,13 Anne B. Newman,14 Jeff D. Williamson,11 Denise Bonds,15 Sergei Romashkan,16 Evan Hadley,17 and Marco Pahor13, for the LIFE Research Group

Διαβάστηκε 1133 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 11 Οκτωβρίου 2017 18:47
Φυσικοθεραπευτή Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MT, CST, MNT

Προϊστάμενος τμήματος Φυσικοθεραπείας Νοσοκομείου «Ο Άγιος Σάββας».
Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO release".

ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 116 34 / ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: (0030 210 7220562)
www.physio.gr / www.craniosacral.gr / e-mail: tigis@physio.gr

Περισσότερα »

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

  • ΤΗΛ: +30 2107220562

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 3597 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική Σκέψεις ΠΑΡΑΜΕΝΕΤΕ ΚΙΝΗΤΙΚΟΙ ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΑΣΚΗΣΗ