Physio.gr

Δευτέρα, 19 Μαΐου 2014 12:56

Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Άρθρο της 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

images

"Σε λίγες μέρες αρχίζουν οι εξετάσεις και έχω πολύ άγχος", λέει μαθήτρια της Γ’ Λυκείου. "Όσο περνάει ο καιρός, νιώθω ότι το άγχος μου θα είναι τόσο μεγάλο που δεν θα καταφέρω τίποτα και σκέφτομαι ότι δεν θα πάω να γράψω. Οι γονείς μου με πιέζουν. Μου λένε ότι πρέπει να διαβάζω περισσότερο, ότι έχω ικανότητες και ότι μπορώ να κάνω πολλά περισσότερα από αυτά που καταφέρνω ως τώρα. Εγώ, όμως, αγχώνομαι περισσότερο και δεν μπορώ να το ελέγξω".

 

 

Καθώς πλησιάζει η εποχή των εξετάσεων και ιδιαίτερα των πανελλαδικών, τόσο οι γονείς αλλά πολύ περισσότερο οι μαθητές νιώθουν το άγχος να τους κατακλύζει. Το μεγαλύτερο μέρος της ανησυχίας των γονέων εστιάζεται στο άγχος που καταλαμβάνει τα παιδιά τους και στο πώς εκείνοι μπορούν να τα βοηθήσουν σε αυτή την κρίσιμη περίοδο.

Πριν απ’ όλα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το άγχος, μέχρι κάποιο βαθμό, είναι φυσιολογικό και δημιουργικό. Μας κινητοποιεί σε δύσκολες και προκλητικές φάσεις της ζωής μας, ωθώντας μας να καταβάλουμε το μέγιστο των προσπαθειών μας, προκειμένου να επιτύχουμε τον στόχο μας. Υπάρχει, όμως, και η άλλη όψη του νομίσματος. Σε αυτή την περίπτωση το άγχος μπορεί να φέρει καταστροφικά αποτελέσματα, εντελώς αντίθετα από τα επιδιωκόμενα, δημιουργώντας στο άτομο τόσο ψυχικά όσο και σωματικά προβλήματα. Συνεπώς, είναι σημαντικό να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πότε το άγχος μας ξεπερνά τα επίπεδα στα οποία μπορεί να είναι εποικοδομητικό - βοηθητικό.

ceep calm dont stressΟδηγίες για τον έλεγχο του άγχους

Διατροφή:

Τρώτε υγιεινά, συχνά μικρά γεύματα, ώστε να ελέγχετε το επίπεδο σακχάρου στο αίμα. Όταν μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των γευμάτων , προκαλείται αιχμή της ορμόνης ινσουλίνης (ορμόνη που ελέγχει το πόσο γρήγορα το σάκχαρο εισέρχεται στη κυκλοφορία του αίματος μετά το γεύμα). Οι μεγάλες διακυμάνσεις στη ποσότητα ινσουλίνης που παρατηρούνται όταν μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ των γευμάτων, αυξάνουν το stress στη χημεία του σώματος, με αποτέλεσμα την πρόκληση βουλιμίας και διακυμάνσεις της διάθεσης. Προτείνεται η λήψη τριών γευμάτων τη μέρα, μεταξύ των οποίων να μεσολαβεί η λήψη 2-3 υγιεινών σνακ (δεκατιανού και απογευματινού).

Πνεύμα:

Αφιερώστε λίγο χρόνο στον εαυτό σας. Κάνετε διαλείμματα όταν διαβάζετε και κατά τη διάρκεία τους ασχοληθείτε με δραστηριότητες που σας ευχαριστούν και σας αναζωογονούν, ώστε να πάρετε δυνάμεις και να συνεχίσετε ανανεωμένοι τη μελέτη. Φροντίστε να ξεκουράζεστε και να κοιμάστε καλά.

Σώμα:

Ασκηθείτε με δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν και σας ευχαριστούν όπως το περπάτημα, το ποδήλατο κ.α. Αποφύγετε, ωστόσο, το γυμναστήριο και την έντονη καθημερινή γυμναστική ενόψει εξετάσεων, καθώς κάτι τέτοιο δεν θα σας βοηθήσει και θα σας στερήσει πολύτιμη ενέργεια.

Κάντε ασκήσεις αναπνοής που βοηθούν στον έλεγχο του  stress και τη χαλάρωση.

Συμβουλές για τους μαθητές

- Καταστρώστε ένα πρόγραμμα μελέτης, σωστά οργανωμένο, με  μακροπρόθεσμο πλάνο ώστε να έχετε τον απαραίτητο χρόνο και να μη ‘στριμώχνεστε’ στο τέλος.

 

- Λίγο πριν τις εξετάσεις δώστε βαρύτητα στα σημεία των μαθημάτων που έχετε αδυναμίες oσο πιο δυσνόητα-δύσκολα σας φαίνονται κάποια σημεία της ύλης, τόσο περισσότερες φορές πρέπει να τα επαναλάβετε μέχρι να τα κατανοήσετε.

 

- Είναι φυσιολογικό κάποιες μέρες να μην έχετε ιδιαίτερη όρεξη για διάβασμα, ή οι σκέψεις σας να ‘τρέχουν’ κάπου αλλού και να μη μπορείτε να συγκεντρωθείτε. Ακόμα και τότε, όμως, προσπαθήστε. Ξεκινήστε να διαβάζετε και η όρεξη θα έρθει.

 

- Κάντε διαλείμματα μακριά από οθόνες (τηλεόραση, ιντερνέτ, υπολογιστή κ.α.). Προτιμήστε να μιλήσετε στο τηλέφωνο με φίλους, αλλά και αυτό με μέτρο. Καλό θα ήταν να τους έχετε ενημερώσει για τις ώρες που θα μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας.  

imagesξξΠρακτικά ζητήματα την ώρα των εξετάσεων

«Εάν αρχίσω να τρέμω, να ιδρώνουν τα χέρια μου, να χτυπάει η καρδιά μου δυνατά... θα πάρω βαθιές ανάσες και δεν θα χάσω την ψυχραιμία μου».

«Εάν δεν μπορέσω να απαντήσω σε μία ερώτηση, θα προσπαθήσω να συγκεντρωθώ περισσότερο στην επόμενη, χωρίς να σκέφτομαι την αποτυχία».

«Θα ξεκινήσω με ό,τι γνωρίζω καλά. Ακούω – διαβάζω προσεκτικά τις οδηγίες και δεν βιάζομαι να παραδώσω το γραπτό μου».

 «Θα μείνω ως το τέλος της γραπτής εξέτασης συγκεντρωμένος και δεν θα τα εγκαταλείψω. Θα παλέψω μέχρι το τέλος».

Σημασία έχει να κάνετε ό,τι καλύτερο μπορείτε κυρίως για τον εαυτό σας, και όλα θα πάνε καλά!
Καλή επιτυχία!


Άλλες πηγές:

http://www.campuscy.com/easyconsole.cfm/id/1200

http://www.ssneond.sch.gr/Keimena%20dimosieumena/fovosexams.htm

Διαβάστηκε 2664 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Τετάρτη, 02 Ιουλίου 2014 08:17
Ψυχολόγου Έλλης Τιγγινάγκα, MSc

Η Ψυχολόγος Έλλη Τιγγινάγκα, MSc είναι μέλος του Βρετανικού Συλλόγου Ψυχολογίας (British Psychological Society). Απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση στην Εξελικτική και Σχολική Ψυχολογία, με Μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Αγγλίας «University of East London, UK» με θέμα την Εφαρμοσμένη Ψυχολογία (Master of Science on Applied Psychology) και Μετεκπαίδευση στην «Αξιολόγηση και Αποκατάσταση των Μαθησιακών Δυσκολιών» καθώς και τη «Συμβουλευτική για γονείς και παιδιά».

Περισσότερα ..»

bps.org.uk logo

dikepsy logo

uss logo

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

  • ΤΗΛ: +30 2107220562

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 2801 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ