Physio.gr

Σάββατο, 02 Απριλίου 2005 00:00

ΙΣΧΙΑΛΓΙΑ - ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ

Άρθρο του 
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΙΣΧΙΑΛΓΙΑΣ

sciatic

Το ισχιακό Ν. είναι ένα από τα μεγαλύτερα νεύρα του ανθρωπίνου σώματος, που σχηματίζεται από σύμπλεγμα μικρότερων. Ξεκινάει από την κατώτερη μοίρα της σπονδυλικής στήλης την οσφύ, περνάει πίσω από την άρθρωση του ισχίου, συνεχίζει στον γοφό μέχρι τα δάκτυλα των ποδιών.

sciatica-nerve-pain

Ο πόνος που γίνεται αντιληπτός στην πορεία αυτού του νεύρου ονομάζεται Ισχιαλγία, ανάλογα με την διάρκεια του μπορεί να χαρακτηριστεί ως οξύς - διάρκεια μικρότερη από έναν μήνα ή χρόνιος - πόνος που συνεχίζεται τρεις μήνες μετά από αρχική του εμφάνιση.

Βασική αιτία είναι η ευαισθητοποίηση του νεύρου λόγω φλεγμονής,που οφείλεται σε κήλη μεσοσπονδυλίου δίσκου ή σπονδυλική στένωση αποτέλεσμα οστεοαρθρίτιδας της σπονδυλικής στήλης.

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρα αντιληπτό ότι η επίσκεψη σε ιατρό ή φυσικοθεραπευτή είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος. Υπάρχουν όμως κάποιες ενέργειες που μπορεί να κάνει ο ίδιος ο ασθενής για τον έλεγχο των συμπτωμάτων:

1) Αν έχετε οξύ - έντονο πόνο με την ύπαρξη ή όχι οιδήματος, συνήθως αυτό είναι ένδειξη φλεγμονής, οπότε τότε είναι χρήσιμη η εφαρμογή πάγου στην επώδυνη περιοχή για 10 έως 15 λεπτά δύο με τρεις φορές την ημέρα. Αν όμως τα συμπτώματα είναι δυσκαμψία και κακουχία, τότε δεν υπάρχεί σημαντική φλεγμονή και η εφαρμογή ζεστών επιθεμάτων φαίνεται να είναι η καλύτερη επιλογή. 

2) Μην αποφεύγεται ήπιες δραστηριότητες, που βοηθούν στην διατήρηση του μυϊκού τόνου και την σωστή τροφή των ιστών, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία της επούλωσης. Μπορείτε για παράδειγμα να κάνετε μικρούς περιπάτους στα όρια της αντοχής σας ή να κολυμπάτε το καλοκαίρι.

3) Εάν τα συμπτώματα επιδεινώνονται με την κάμψη του κορμού ή στην καθιστή θέση ή τις πρωινές ώρες, τότε οι ειδικές ασκήσεις που αρχικά παρουσίασε ο Φυσικοθεραπευτής Robin McKenzie από την Νέα Ζηλανδία μπορούν να σας βοηθήσουν. Αυτές είναι «η σφίγγα», «η κόμπρα», «ασκήσεις έκτασης από όρθια στάση». Επαναλάβατε τις ασκήσεις 10 με 12 φορές αργά διατηρώντας την τελική θέση για περίπου 10 δευτερόλεπτα.

jkma-50-494-g002-l

Αν προκαλούν πόνο στην περιοχή της μέσης, αλλά όχι στην περιοχή του κάτω άκρου, τότε συνεχίστε. Σε περίπτωση που προκαλείτε επιδείνωση του πόνου στο πόδι, τότε σταματήστε την άσκηση.

4) Πάντα πρέπει να κάμπτετε τα γόνατα όταν θέλετε να σηκώσετε ένα αντικείμενο από κάτω.

5) Σε περίπτωση που το σώμα σας παρουσιάζει την «σκολιωτική αναλγητική θέση», για να προστατεύσει την πάσχουσα νευρική ρίζα από επιπλέον τραυματισμό, τότε μπορεί να σας βοηθήσει η άσκηση «είδωλο στον καθρέπτη». Στηρίξτε τον κορμό στον τοίχο με τον δύσκαμπτο γοφό προς τα έξω. Απομακρύνεται τα πόδια σας περίπου 20 εκατοστά από τον τοίχο και ενώστε τα. Ολισθήστε τον κορμό σας πάνω στον τοίχο 8 με 10 φορές αργά, μερικές φορές την ημέρα.

 

 

 

6) Αναπευτικές θέσεις ύπνου είναι οι παρακάτω:

Untitled-1 copy

Αρχικά αυτές οι ασκήσεις είναι άβολες, αλλά στην συνέχεια ανακουφίζονται τα συμπτώματα στο πόδι, παρόλο που τα συμπτώματα στην μέση παραμένουν ή επιδεινώνονται. Επιστημονικές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η παραπάνω αντίδραση είναι καλό σημάδι και σημαίνει ότι αυτές οι ασκήσεις είναι καλές και αποτελεσματικές για εσάς. Αν όμως υπάρξει επιδείνωση στο πόδι τότε δεν είστε έτοιμοι να τις εφαρμόσετε.

Οι περισσότεροι ασθενείς ανταποκρίνονται ικανοποιητικά στην συντηρητική αντιμετώπιση. Περίπου το 95% των ασθενών με Ισχιαλγία βελτιώνονται χωρίς χειρουργική αντιμετώπιση, πάντα όμως με την καθοδήγηση του ειδικού θεραπευτή.

Διαβάστηκε 5034 φορές Τελευταία τροποποίηση στις Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2016 16:11
Φυσικοθεραπευτή Χαράλαμπου Τιγγινάγκα, MT, CST, MNT

Προϊστάμενος τμήματος Φυσικοθεραπείας Νοσοκομείου «Ο Άγιος Σάββας».
Κέντρο Λειτουργικής Αποκατάστασης "PHYSIO release".

ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 116 34 / ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ: (0030 210 7220562)
www.physio.gr / www.craniosacral.gr / e-mail: tigis@physio.gr

Περισσότερα »

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του physio.gr για να λαμβάνετε όλα τα νέα μας.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΤΙΓΓΙΝΑΓΚΑΣ, MT, CST, MNT
ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3 - 5 / 11634 / ΑΘΗΝΑ

Μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας από Δευτέρα έως Παρασκευή 15:00-21:00

  • ΤΗΛ: +30 2107220562

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 1257 επισκέπτες και κανένα μέλος

Αρχική ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΜυοσκελετικοΥ ΣυστΗματος Ισχιαλγία ΙΣΧΙΑΛΓΙΑ - ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ