Hits: 291
Follow Us
Social sharing

ΜΑΛΑΞΗ ΚΑΙ ΚΑΡΚΙΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ

Ο πόνος, η κόπωση και η μειωμένη λειτουργικότητα που βιώνουν οι ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο, ως συμπτώματα, είναι καλά τεκμηριωμένα. Η παρηγορητική φροντίδα έχει επισημανθεί από καιρό ως μέσο αντιμετώπισης αυτών των δυσμενών επιδράσεων, που είναι συχνά συνδεδεμένες τόσο με την ίδια τη νόσο, όσο και με τη θεραπεία της.

bigstock-Hopeful-Cancer-Woman-With-Frie-166612097

Υπάρχει αφθονία δημοσιευμένων εργασιών για την επίδραση της μάλαξης στα πλαίσια της παρηγορητικής φροντίδας ασθενών με καρκινικό πόνο, ωστόσο η αποτελεσματικότητα της, όσο αφορά τον πόνο και την λειτουργικότητα των ασθενών, είναι αβέβαιη.

Σε μια προσπάθεια να γίνει κάποιος προσδιορισμός της αποτελεσματικότητας της μάλαξης, ο Boyd και οι συνεργάτες του διεξήγαγαν μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση στο περιοδικό Pain Medicine. Στη συστηματική ανασκόπηση, οι συγγραφείς συγκεντρώνουν σχετικές μελέτες για ένα ερευνητικό θέμα χρησιμοποιώντας μια προκαθορισμένη μεθοδολογία. Στη μετα-ανάλυση συγκεντρώνονται τα αριθμητικά δεδομένα από τις μελέτες που περιλαμβάνονται στη συστηματική ανασκόπηση για να απαντηθεί μια ερευνητική ερώτηση σε ένα μεγάλο δείγμα.

Οι συγγραφείς ισχυρίζονται ότι αυτή η περιεκτική ανασκόπηση ήταν η πρώτη που αξιολόγησε κριτικά την απόδειξη για την αποτελεσματικότητα της μάλαξης στην αντιμετώπιση του πόνου, της λειτουργικότητας και της ποιότητας ζωής σε ασθενείς με καρκίνο.

Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση

oncology-massage1Οι συγγραφείς αναζήτησαν σχετικές μελέτες χρησιμοποιώντας τις κύριες βιβλιογραφικές βάσεις δεδομένων (δηλ. PubMed, CINAHL, Embase, PsycInfo). Μετά την ανασκόπηση, αξιολογήθηκαν οι μελέτες για την ποιότητα και την προϋποθέσεις επιλογής, χρησιμοποιώντας προκαθορισμένα κριτήρια. Μια σύνθετη και εξειδικευμένη διευθύνουσα επιτροπή, η οποία προσδιορίστηκε ως ομάδα εργασίας για την τεκμηρίωση της θεραπεία μάλαξης (Evidence for Massage Therapy -EMT), όρισε τα κριτήρια επιλεξιμότητας. Σημειώστε ότι σε αυτήν την ανασκόπηση η θεραπεία μάλαξης καθορίστηκε από την επιτροπή τεκμηρίωσης ως "Ο συστηματικός χειρισμός του μαλακού ιστού με τα χέρια που επηρεάζει θετικά και προωθεί την επούλωση, μειώνει το άγχος, ενισχύει τη μυϊκή χαλάρωση, βελτιώνει την τοπική κυκλοφορία και δημιουργεί μια αίσθηση ευεξίας."

Στα άρθρα συμπεριλήφθηκαν εκείνα που πληρούσαν όλα τα κριτήρια: δηλαδή (α) ασθενείς με καρκίνο που παρουσιάζουν πόνο, (β) θεραπεία μάλαξης όπως έχει προκαθοριστεί από την ομάδα εργασίας EMT, ενώ παρεμβάσεις που εκτελούνται με εργαλεία (π.χ. καρέκλα-μάλαξης) αποκλείστηκαν, (γ) άρθρα που περιελάμβαναν ψευδή θεραπεία, (δ) αξιολόγηση αποτελέσματος τουλάχιστον ενός σχετικού κριτηρίου και (ε) άρθρα που δημοσιεύτηκαν στην Αγγλική γλώσσα.

Τι έδειξε η έρευνα

Οι αναζητήσεις βάσης δεδομένων απέδωσαν 3.678 άρθρα. Δεκαέξι άρθρα πληρούσαν τα κριτήρια επιλεξιμότητας για συμπερίληψη στην ανάλυση (δώδεκα υψηλής ποιότητας και τέσσερις μελέτες χαμηλής ποιότητας). Τα αποτελέσματα αυτών των μελετών δείχνουν σωρευτικά ότι η θεραπεία με μάλαξη είναι αποτελεσματική στα άτομα με καρκίνο για την αντιμετώπιση του πόνου σε σύγκριση με την απουσία θεραπείας και συγκριτικά με άλλες θεραπευτικές προσεγγίσεις (για παράδειγμα, φυσικοθεραπεία, βελονισμός, συντηρητική ιατρική θεραπεία).

Είναι πολύ σημαντικό να ληφθούν υπόψη αυτά τα ευρήματα, έχοντας κατά νου ότι μόλις δεκαέξι άρθρα πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να ενταχθούν στη μελέτη, άρα χρειάζονται περισσότερες μελέτες που να διαθέτουν αξιοπιστία. Επιπλέον πρέπει επιτέλους να σταματήσει ο μύθος ότι η μάλαξη είναι σε θέση να προκαλέσει διασπορά καρκινικών κυττάρων, άρα μεταστάσεις.

Πηγή

Boyd C, Crawford C, et al. The Impact of Massage Therapy on Function in Pain Populations—A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials: Part II, Cancer Pain Populations. Pain Med, 2016; 17(8): 1553–1568.

ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

| Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

"Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο.

ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 743 guests και κανένα μέλος