Hits: 273
02 Μαρτίου 2007
Κατηγορία
Ολιστική Μάλαξη
# Topics
Follow Us
Social sharing

ΝΙΚΗΣΤΕ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΝΤΑΣΗ

Το καθημερινό άγχος και η ένταση διαταράσσει την φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού με αποτέλεσμα την εμφάνιση παθολογικών καταστάσεων, που με προϋποθέσεις μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο την ίδια τη ζωή μας. 

STRESS1

Τα ερεθίσματα που δεχόμαστε από το περιβάλλον δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, μπορούμε όμως να αλλάξουμε τον τρόπο που εμείς αντιδρούμε σε αυτά. Παρακάτω σας προτείνουμε τρόπους αυτοελέγχου του καθημερινού άγχους.

ΛΕΜΦΙΚΗ ΠΑΡΟΧΕΤΕΥΣΗ

lemphΗ καλή κυκλοφορία της λέμφου είναι απαραίτητη για την αποτοξίνωση του οργανισμού, την ανανέωση των κυττάρων και τη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος. Η λέμφος καθαρίζει τους ιστούς από διάφορους παθογόνους οργανισμούς, στη συνέχεια περνά και φιλτράρεται μέσα από τους λεμφαδένες, ενώ τέλος ενώνεται με τη φλεβική κυκλοφορία στην πορεία προς την καρδιά. Η λεμφική παροχέτευση είναι η διευκόλυνση της λεμφικής κυκλοφορίας μέσω ειδικών χειρισμών μάλαξης.

Ενδείκνυται στην αντιμετώπιση όλων των μορφών οιδήματος. Η λεμφική μάλαξη είναι εξαιρετικά αναζωογονητική, καθώς συμβάλλει στην αποτοξίνωση του οργανισμού από διάφορους παθογόνους μικροοργανισμούς και προϊόντα του μεταβολισμού, προκαλώντας χαλάρωση, σωματική και ψυχική ευεξία και καταπολεμώντας το καθημερινό άγχος.

Οι θεραπευτές που ασκούν τη λεμφική παροχέτευση έχουν εκπαιδευτεί να εξακριβώνουν το συγκεκριμένο ρυθμό της κυκλοφορίας της λέμφου. Κάνουν πλήρη διάγνωση και εφαρμόζουν ένα πρόγραμμα στα μέτρα του κάθε ατόμου. Όμως, ο καθένας μπορεί να επωφεληθεί, δοκιμάζοντας μόνος του τις απλές θεραπευτικές κινήσεις που σας περιγράφουμε παρακάτω, κινήσεις που θα σας προσφέρουν μεγάλη χαλάρωση, καθώς βοηθούν στην κυκλοφορία της λέμφου. Οι χειρισμοί πρέπει είναι ήπιοι και αργοί, καθώς τα λεμφικά αγγεία είναι ελαστικά και επιφανειακά. Αρχίζουν από την περιφέρεια και καταλήγουν κεντρικά.

Τι να κάνετε:

  1. Τοποθετήστε τα χέρια σας στην κλείδα, μακριά από το κέντρο του λαιμού. Τα δάχτυλά σας πρέπει να ακουμπούν ελαφρώς το σώμα σας, «βλέποντας» προς τα πάνω.
  2. Με απαλές κινήσεις, ακουμπήστε ολόκληρα τα δάχτυλά σας (όχι μόνο τις άκρες), ώστε να πιέζουν ήπια το σώμα σας με κατεύθυνση προς το κέντρο το σώματός σας για 3 δευτερόλεπτα και έπειτα ακολουθήστε την αντίθετη κατεύθυνση, για άλλα 3 δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε 4 ή περισσότερες φορές. 
  3. Έπειτα, εστιάστε προς την περιοχή των κροτάφων σας. Τοποθετήστε τα δάχτυλά σας στη μικρή περιοχή που βρίσκεται στις πλευρές των ματιών σας. Ασκώντας μικρή δύναμη, σύρετε τα «μαξιλαράκια» των δακτύλων σας προς τα πίσω, δηλαδή προς τις κορυφές των αυτιών σας. Κάντε πέντε πολύ απαλά και αργά κτυπήματα. Επαναλάβετε 2 ή περισσότερες φορές. 
  4. Επαναλάβετε το βήμα 2 και αν επιθυμείτε συνεχίστε ολοκληρώνοντας την άσκηση. Μπορείτε να επαναλάβετε αυτή τη θεραπεία 2 ή 3 φορές την ημέρα.

 

«ΣΗΜΕΙΟ ΗΡΕΜΙΑΣ» ή STILL POINT

Οι θεραπευτές μπορούν να προκαλέσουν το «Σημείο Ηρεμίας» με εξειδικευμένους χειρισμούς. Μπορεί, όμως, να προκληθεί και από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο. Θα χρειαστείτε δύο μπάλες του τένις μέσα σε μια αθλητική κάλτσα δεμένη στην άκρη ή το εξειδικευμένο στήριγμα

images-still point inducer-1

.

Τι να κάνετε:

  1. Απλά επιλέγετε μια αναπαυτική επιφάνεια (καναπέ, κρεβάτι ή ακόμα και στο πάτωμα) και ξαπλώνετε ανάσκελα. Μπορείτε να έχετε τα γόνατα λυγισμένα ή τα πόδια σας πάνω σε μια καρέκλα αν αυτό σας βολεύει περισσότερο.
  2. Τοποθετείτε την αυτοσχέδια συσκευή ή το στήριγμα κάτω από το κεφάλι σας, στην ίδια ευθεία με τα αυτιά σας, επιτρέποντας το βάρος του κεφαλιού να αναπαυθεί πάνω της.
  3. Κλείστε τα μάτια σας και χαλαρώστε έως 20 λεπτά της ώρας. Η αναπνοή σας θα γίνει ευκολότερη και οι μύες σας θα χαλαρώσουν από την ένταση. Δεν υπάρχει κίνδυνος από παρατεταμένη παραμονή σε αυτή τη στάση, επομένως μην ανησυχήσετε αν σας πάρει ο ύπνος.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Αντενδείκνυται σε περιπτώσεις εσωτερικής αιμορραγίας στο κεφάλι, σε πρόσφατο εγκεφαλικό επεισόδιο ή πρόσφατο τραυματισμό στο κεφάλι, αλλά και σε περιπτώσεις όγκου του εγκεφάλου.

 

Τελευταία άρθρα

  • ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.

  • ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

    ΠΟΝΟΣ ΕΞΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΣΕΛΑΣ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οσφυαλγία

    Οι ποδηλάτες που κάθονται σε μια λεπτή, σκληρή σέλα υπόκεινται σε συνεχείς προσκρούσεις, που μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για ακραία περινεϊκή πίεση, με αποτέλεσμα άμεσα ή έμμεσα συμπίεση του Αιδοιϊκού Νεύρου. Παγκόσμια ένα εκπληκτικό ποσοστό 50-91% των ποδηλατών αναφέρει πόνο στη βουβωνική χώρα και το όσχεο εξαιτίας του παρατεταμένου καθίσματος σε μια στενή σέλα.

  • ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

    ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ & ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ (MANUAL THERAPY)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Ένας από τους στόχους του εκπαιδευμένου θεραπευτή είναι να διευκολύνει τον ασθενή του να επιτύχει μια χαλαρή ψυχική και συναισθηματική κατάσταση, ώστε να είναι αποτελεσματική η θεραπευτική του παρέμβαση. Το επιτυγχάνει μειώνοντας την υπερδραστηριότητα των εγκεφαλικών κυμάτων.

  • ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Αναφέρεται συχνά πως «αν κάνουμε μαγνητική τομογραφία σε ανθρώπους χωρίς συμπτωματολογία, είναι πιθανό να βρεθούν ενδείξεις ανώδυνης δυσλειτουργίας» ή «αν σκανάρουμε άτομα με επώδυνα συμπτώματα, συχνά δεν θα βρούμε εμφανείς δυσλειτουργίες ή ανωμαλίες».

  • ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

    ΤΟ ΚΑΘΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ!

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Στάση σώματος / Λειτουργικότητα

    "Το να κάθεσαι είναι πιο επικίνδυνο από το κάπνισμα, σκοτώνει περισσότερους ανθρώπους από τον ιό HIV και είναι πιο επισφαλή από το να πετάς με αλεξίπτωτο. Καθόμαστε μέχρι θανάτου", λέει ο James Levine, καθηγητής Ιατρικής στην Κλινική Mayo, σε συνέντευξή του στους LA Times. «Η καρέκλα υπάρχει για να μας σκοτώσει».

  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

    ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΝΟΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Η υπόθεση πίσω από τον όρο ψηφιακή άνοια είναι ότι η κατάχρηση στη χρήση του διαδικτύου και σε συσκευές με δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο, προκαλεί γνωστική εξασθένηση, όπως μειωμένη προσοχή και μειωμένο εύρος μνήμης, ενώ ενδέχεται ακόμη και να επιταχύνει την πρώιμη άνοια. Η Ψηφιακή Άνοια αποτελεί μια σύγχρονη απειλή για την υγεία, ενώ υπαρκτός είναι ο κίνδυνος να πάρει τη μορφή επιδημίας.

  • ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

    ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Παρατηρείται απότομη αύξηση των τραυματισμών από καταπόνηση (υπέρχρηση). Η άθληση είναι τρόπος ζωής για πολλούς ανθρώπους από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Είτε πρόκειται για ελίτ αθλητές, είτε για εκείνους που αθλούνται απλά για να έχουν καλή φυσική κατάσταση, όλοι κινδυνεύουν από τη Διαταραχή Αθροιστικού Τραύματος (Cumulative Trauma Disorders -CTDs).

  • ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

    ΠΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΘΙΑ ΑΝΩ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΗΡΟΥ - ΜΗΡΙΑΙΟ ΝΕΥΡΟ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Πόνος ή αισθητικές διαταραχές στην πρόσθια, άνω επιφάνεια του μηρού στο πόδι, ενδεχομένως είναι αποτέλεσμα άμεσου τραυματισμού ή παρατεταμένης πίεσης στο Μηριαίο Νεύρο. 

  • ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    ΑΥΧΕΝΙΚΟΣ ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ (ΕΡΕΥΝΑ)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Σχετίζεται η πρόσθια ολίσθηση της κεφαλής με τον πόνου; Οι επιστήμονες ερευνούν και επιχειρούν απαντήσεις.

  • ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

    ΧΕΙΡΟΘΕΡΑΠΕΙΑ, ΟΡΜΟΝΕΣ & ΟΜΟΙΟΣΤΑΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Το σώμα μας περιλαμβάνει ένα περίπλοκο ορμονικό σύστημα που εργάζεται για την επιβίωση μας. Ανταμείβει τις ευεργετικές δράσεις απελευθερώνοντας καλές χημικές ουσίες στο σώμα, ενισχύοντας επιπλέον την επιθυμία για περισσότερες. Η ομοιόσταση αναφέρεται στην ικανότητα του σώματος να διατηρεί ένα σταθερό εσωτερικό περιβάλλον μέσω της ρύθμισης των ορμονών. Οι Χειροθεραπευτές έχουν το προνόμιο να είναι σε θέση να βοηθήσουν τους ανθρώπους μέσω της αφής.



    • ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3-5/116 34/ΑΘΗΝΑ
    • 210 7220562
    • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 348 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.