Hits: 436
23 Οκτωβρίου 2018
Κατηγορία
Άσκηση
# Topics
Follow Us
Social sharing

ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΥΜΕ!

Σύμφωνα με αυτή την ανασκόπηση, η φυσική δραστηριότητα, ιδιαίτερα η αερόβια άσκηση, μέσω ενός αριθμού μηχανισμών, έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει την υγεία του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε. Εκτός από τα οφέλη για το καρδιαγγειακό σύστημα, η σωματική δραστηριότητα έχει θετικές επιδράσεις στους βιοδείκτες του αίματος, τη φυσιολογία και τους ψυχολογικούς παράγοντες που συνδέονται με τη νοητική λειτουργία. 

 "Protective Effects of Exercise on Cognition and Brain Health in Older Adults", Amanda V. Tyndall; Cameron M. Clark; Todd J. Anderson; David B. Hogan; Michael D. Hill; R.S. Longman; Marc J. Poulin Exerc Sport Sci Rev. 2018;46(4):215-223. 

"Προστατευτικές επιδράσεις της άσκησης στη νοητική και την εγκεφαλική υγεία στους μεγαλύτερους ενήλικες!"

exercises-elderlyΗ σωματική δραστηριότητα είναι μια αλλαγή του τρόπου ζωής που θα μπορούσε να αποτρέψει ή να καθυστερήσει τις ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας. Υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι η άσκηση έχει ευεργετικό αντίκτυπο, μέσω πολλών μηχανισμών, για την συμβολή στην "υγιή γήρανση" του εγκεφάλου. Οι πολυσύνθετες παρεμβάσεις που συνδυάζουν τη σωματική δραστηριότητα με την ψυχική διέγερση και την κοινωνικοποίηση είναι πολλά υποσχόμενες προς αυτή τη κατεύθυνση. Απαιτείται η συνεργασία μεταξύ βασικών επιστημών, κλινικών και εθελοντών για τη πλήρη κατανόηση αυτού του πολύπλοκου, αλλα δυνητικά καρποφόρου τομέα έρευνας, ώστε να βοηθηθούν οι ηλικιωμένοι να ζήσουν με ποιότητα το υπόλοιπο της ζωής τους!

903115-fig1

Παρόλο που πολλοί ηλικιωμένοι αναγνωρίζουν ότι η σωματική δραστηριότητα είναι ευεργετική για την υγεία τους, οι περισσότεροι δεν συμμετέχουν σε προγράμματα σωματικής δραστηριότητας για να επιτύχουν αυτά τα οφέλη. Αυτά τα οφέλη αποκτώνται μόνο από τη συνεπή και συνεχή συμμετοχή σε κάποιο δομημένο πρόγραμμα. Τα δομημένα προγράμματα άσκησης ή ομαδικής άσκησης μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερο όφελος για τους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας επειδή αποτελούν κίνητρο για τη συνεπή τήρηση τους. Οι δραστηριότητες πρέπει να είναι ευχάριστες και ικανές να οδηγήσουν σε αντικειμενικά οφέλη αντοχής.

Πόση άσκηση χρειάζεται;

Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία και το Αμερικανικό Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής (ACSM) έχουν καθιερώσει δύο οδηγίες για τη δοσολογία της άσκησης που απαιτείται για καρδιαγγειακή και αναπνευστική υγεία. Ωστόσο, η συγκεκριμένη δόση άσκησης που απαιτείται για τη διατήρηση της εγκεφαλικής και νοητικής υγείας, ιδιαίτερα στους μεγαλύτερους ενήλικες, δεν είναι γνωστή. Ο καθορισμός κατωφλίων για τον εγκέφαλο και το νοητικό όφελος με βάση τις υπάρχουσες δοκιμές άσκησης σε ηλικιωμένους ενήλικες παραμένει δύσκολη λόγω διαφορών στην καθορισμένη ένταση και διάρκεια άσκησης, διexercises-elderly1αφορές στους παράγοντες κινδύνου ( δηλ.ηλικία, φύλο) και διακύμανση της τήρησης αυτών των συνταγών από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Πράγματι, τα προκαταρκτικά στοιχεία από το εργαστήριό, υποδεικνύουν ότι όλοι οι συμμετέχοντες δεν μπορούν να φτάσουν σε ένα επιδιωκόμενο επίπεδο έντασης ή διάρκειας άσκησης, ακόμη και σε υγιείς ηλικιωμένους ενήλικες με τη βοήθεια σημαντικής παρακολούθησης και ενθάρρυνσης καθ' όλη τη διάρκεια της άσκησης. Σύμφωνα με τους ερευνητές η συνεχιζόμενη εργασία στο εργαστήριό τους επιδιώκει να χαρακτηρίσει την ετερογένεια στην τήρηση της έντασης της άσκησης και των συνταγών διάρκειας, χαρτογράφοντας τις ατομικές τροχιές δόσεων άσκησης κατά τη διάρκεια μιας παρέμβασης 6 μηνών. Με την ομαδοποίηση παρόμοιων τροχιών μέσω νέων στατιστικών προσεγγίσεων, μπορούμε να αρχίσουμε να κατανοούμε τις υποκείμενες φυσιολογίες (π.χ. εγκεφαλοαγγειακή λειτουργία) και ακόμη και τα ψυχολογικά χαρακτηριστικά (καταστάσεις διάθεσης) των συμμετεχόντων, τα οποία μπορούν να προβλέψουν ή να αντιληφθούν με άλλο τρόπο την ικανότητα επίτευξης δόσεων άσκησης που μπορεί να ωφελήσουν την υγεία του εγκεφάλου και τις vοητικές επιδόσεις σε μεγαλύτερη ηλικία. Επιπλέον, η κατανόηση των μεταβλητών που προβλέπουν την επιτυχία ή την αποτυχία στην επίτευξη προκαθορισμένης δόσης άσκησης έχει τεράστιες επιπτώσεις στη σχεδίαση εξατομικευμένων συστάσεων για τη βελτιστοποίηση του οφέλους από τις μέγιστες ανεκτές δόσεις άσκησης.

Τύποι παρεμβάσεων σωματικής δραστηριότητας και κοινωνικής δέσμευσης

Πολλοί διαφορετικοί τρόποι φυσικής δραστηριότητας έχουν αξιολογηθεί για την επίδρασή τους στη νοητική λειτουργία σε ηλικιωμένους ενήλικες. Αν και η αερόβια άσκηση είναι ο τύπος που χρησιμοποιείται πιο συχνά, το Tai Chi ή Qigong, ο χορός έχουν δείξει τουλάχιστον κάποια βελτίωση σε ορισμένες νοητικές λειτουργίες. Οι ηλικιωμένοι είναι πιθανότερο να ακολουθούν ένα πρόγραμμα άσκησης εάν συμμετέχουν σε μια δραστηριότητα με σύζυγο ή φίλο. Οι ηλικιωμένοι που ασχολήθηκαν με περισσότερες γνωστικές, σωματικές και κοινωνικές δραστηριότητες κατά τη διάρκεια τριών ετών είχαν μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης άνοιας. Η σύζευξη της σωματικής δραστηριότητας με προκλητικά γνωστικά καθήκοντα και αυξημένες δυνατότητες κοινωνικοποίησης θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο όφελος απ' ότι εάν χρησιμοποιηθεί μια μόνο προσέγγιση ως μοναδική παρέμβαση.

Τελευταία άρθρα

  • "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Το «πιάσιμο» στον αυχένα είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα που οδηγεί τους πάσχοντες να αναζητήσουν βοήθεια. Βέβαια πρόκειται για άτυπο όρο ομπρέλα, καθώς τα συμπτώματα κυμαίνονται από γενική δυσκαμψία του αυχένα έως πλήρη ακινησία με αφόρητο πόνο.

  • ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Στη προσπάθεια για να διατηρήσετε τον εαυτό σας υγιή και προστατευμένο από τραυματισμούς, βασική προϋπόθεση είναι να διατηρήσετε την περιτονία υγιή, ώστε να είναι ελεύθερη η ροή των υγρών, η ολίσθηση και να υπάρχει ευκολία στη κίνηση. Τελικός στόχος παραμένει η διατήρηση της ομοιόστασης του σώματος, που σημαίνει σώμα σε φυσική και πνευματική ισορροπία.

  • ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οστεοπόρωση

    Μελέτη που παρουσιάσθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου στο American Heart Association’s Hypertension Scientific Sessions 2022, συσχετίζει την υψηλή αρτηριακή πίεση με την ταχύτερη γήρανση των οστών.

  • ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Άσκηση

    Σε πρόσφατη μελέτη από το Lise Meitner Group for Environmental Neuroscience at the Max Planck Institute for Human Development, διαπιστώθηκε ότι μια ώρα περπάτημα στο δάσος Grunewald στη Γερμανία, μείωσε το άγχος στους συμμετέχοντες, ενώ αντίθετα περπάτημα ίσης διάρκειας σε πολυσύχναστο δρόμο στην εμπορική περιοχή του Βερολίνου δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

  • ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

    Το σύνδρομο της Ινομυαλγίας (fibromyalgia) είναι μια συνηθισμένη και χρόνια διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από διάχυτους μυϊκούς πόνους, κακουχία και πολλαπλά επώδυνα σημεία (tender points). Η ετοιμολογία του όρου “fibromyalgia” προέρχεται από την Λατινική λέξη fibro, που σημαίνει ιστός, και από τις Ελληνικές λέξεις myo και algia, που σημαίνουν μυς και άλγος (fibromyalgia = ινομυαλγία). Βρίσκουμε αναφορές για διάχυτο πόνο στο σώμα σε ιστορικά έγγραφά ακόμη πριν τον Μεσαίωνα, αλλά είναι καταπληκτικό ότι ακόμη και σήμερα αυτή η κατάσταση συνεχίζει να είναι υπό διερεύνηση.

  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Η εμπεριστατωμένη αξιολόγηση αποτελεί βασική προϋπόθεση μιας αποτελεσματικής θεραπείας. Ένα απλοποιημένο σύστημα ελέγχου, μέσω του οποίου μπορούμε σε μικρό χρονικό διάστημα να αξιολογήσουμε ολόκληρο το σώμα, στην αναζήτηση της βασικής αιτίας είναι το ART. Το ακρώνυμο ART προέρχεται από τις λέξεις: Asymmetry – Restriction of motion – Tissue texture abnormalities (Ασυμμετρία – Περιορισμός της κίνησης – Ανωμαλία στην υφή του ιστού).

  • Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Πολλές είναι οι αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στη μέση, οι περισσότερες από αυτές εξαρτώνται από τις συνήθειες που έχουμε υιοθετήσει στην καθημερινότητα μας. Η καθιστική ζωή, πολλές ώρες μπροστά στη τηλεόραση ή τον υπολογιστή, η διατροφή και το άγχος συμβάλλουν σημαντικά στη πρόκληση του πόνου στη μέση. Το ίδιο συμβαίνει επίσης από την υπερβολική καταπόνηση του σώματος, χωρίς την απαραίτητη προσαρμογή, όταν δηλαδή θέλουμε να κάνουμε περισσότερα από όσα πραγματικά έχουμε την ικανότητα να κάνουμε. Το αποτέλεσμα και στις δυο περιπτώσεις είναι πρόκληση μικροτραυματισμών στην περιτονία με επακόλουθο αποτέλεσμα τη φλεγμονή και τον πόνο.

  • ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Ως κοινωνία, έχουμε επικεντρωθεί εδώ και πολύ καιρό στη διαίρεση, την αποσυναρμολόγηση και τη προσεκτική μελέτη των μικρότερων δομικών στοιχείων. Αυτή η προσέγγιση έχει οδηγήσει σε μεγάλη πρόοδο σε ορισμένους τομείς και σε ενισχυμένη κατανόηση των επί μέρους στοιχείων, αλλά οδήγησε επίσης σε μια πολύ περιορισμένη ολιστική κατανόηση αυτών που συμβαίνουν γύρω μας.

  • ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Δεν είναι λίγες οι φορές που ως θεραπευτές καλούμαστε να φροντίσουμε ασθενείς τους οποίους με δυσκολία μπορούμε να αγγίξουμε εξαιτίας του πόνου. Τις περισσότερες φορές είναι αδύνατη μια διαφωτιστική κλινική αξιολόγηση και ακόμη πιο δύσκολή η θεραπευτική προσέγγιση χωρίς τον κίνδυνο να πονέσει περισσότερο ο ασθενής μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις μια προσέγγιση είναι να μην κάνουμε τίποτα, χωρίς όμως να έχει αποδειχθεί ότι αυτό θα είναι ευεργετικό για τον ασθενή μας, αντίθετα πολλές φορές συσσωρεύει και άλλες δυσκολίες. Μια άλλη προσέγγιση είναι να υιοθετήσουμε μια στρατηγική θεραπευτικής προσέγγισης βήμα-βήμα. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια αποτελεσματική θεραπεία.  

  • ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.



    • ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3-5/116 34/ΑΘΗΝΑ
    • 210 7220562
    • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 154 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.