ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ

Η ενυδάτωση, δεν είναι μια απλή έννοια. Είναι η βάση της διατροφής, το θεμέλιο της υγείας. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει χωρίς τροφή περισσότερες ημέρες από ότι χωρίς πόσιμο νερό. Αυτό από μόνο του δείχνει την ζωτική αξία της ενυδάτωσης για την υγεία και όλες τις σωματικές λειτουργίες.

Η ενυδάτωση, δεν είναι μια απλή έννοια. Είναι η βάση της διατροφής, το θεμέλιο της υγείας. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει χωρίς τροφή περισσότερες ημέρες από ότι χωρίς πόσιμο νερό. Αυτό από μόνο του δείχνει την ζωτική αξία της ενυδάτωσης για την υγεία και όλες τις σωματικές λειτουργίες.

Η ενυδάτωση είναι ζωτικής σημασίας. Βοηθάει στην πέψη των τροφών για να προσλάβει το σώμα τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες. Συμβάλλει στον όγκο του αίματος που απαιτείται για τη μεταφορά, αυτών των θρεπτικών ουσιών μαζί με οξυγόνο σε όλα τα μέρη του σώματος μας, αλλά και στην αποβολή των προϊόντων του μεταβολισμού.

hydration-benefits-infographic-640x480-2

Επίσης, χρειαζόμαστε την κατάλληλη ενυδάτωση για να ρυθμιστεί η θερμοκρασία του σώματος, που είναι απαραίτητη στις δραστηριότητες μας.

Αφυδάτωση

body waterΤο αίσθημα της δίψας, το ξηρό δέρμα ή τα στεγνά χείλη, είναι κλασσικά σημάδια για να πιούμε νερό. Μέχρι να βιώσουμε την αίσθηση της δίψας, έχουμε ήδη χάσει ένα σημαντικό ποσοστό ενυδάτωσης.
Σε προχωρημένη αφυδάτωση, ο άνθρωπος αισθάνεται μια αόριστη δυσφορία και χάνει την όρεξη του ή μπορεί να προκληθεί ναυτία. Αν δεν δώσει σημασία σε αυτά τα συμπτώματα τότε οι δραστηριότητες του γίνονται πιο δύσκολες και χάνει τη συγκέντρωση του. Το μυϊκό σύστημα υπολειτουργεί. Προκαλούνται κράμπες και αίσθημα κόπωσης. Αυτό συμβαίνει γιατί με το νερό, μεταφέρονται όλες οι βιταμίνες, τα μέταλλά και τα θρεπτικά συστατικά στο σώμα.

Η ενυδάτωση είναι επίσης ζωτικής σημασίας για την περιτονία. Το σύστημα της περιτονίας, είναι το μοναδικό σύστημα που συνδέεται με κάθε άλλο σύστημα του σώματος. Επιπλέον, είναι το μεγαλύτερο όργανο του σώματος - το μοναδικό σύστημα που αγγίζει κάθε άλλο σύστημα. Όταν η περιτονία είναι καλά ενυδατωμένη, φαίνεται υπό μεγέθυνση σαν ένας υγρός ιστός αράχνης. Τότε «στάζει» το διάμεσο υγρό (το κύριο συστατικό του εξωκυτταρικού υγρού που περιβάλλει τα κύτταρα). Η περιτονία είναι ένας από τους ιστούς που χάνει την ενυδάτωση της γρηγορότερα από άλλους.
Όταν η περιτονία χάσει την ενυδάτωση της, τότε το σώμα χάνει την ελαστικότητα του. Οι περισσότεροι άνθρωποι νιώθουν αυτήν την έλλειψη ενυδάτωσης της περιτονίας ως δυσκαμψία ή ανάγκη διάτασης και κίνησης.

urine-chart.1jpg

Συμπτώματα αφυδάτωσης

Τα κύρια συμπτώματα της αφυδάτωσης είναι: αίσθημα δυσφορίας, κόπωση, απώλεια όρεξης, ναυτία και δυσκαμψία. Η αφυδάτωση εκτός των σωματικών συμπτωμάτων επηρεάζει τον πάσχοντα και συναισθηματικά, καθώς του προκαλεί εξάντληση ή δυσαρέσκεια στην εργασία του. Σε προχωρημένη αφυδάτωση υπάρχει η αίσθηση της ζάλης και δεν ρυθμίζεται η θερμοκρασία του σώματος. Τότε απαιτείται η ιατρική παρέμβαση.

Τα σημάδια αφυδάτωσης είναι ορατά στα ούρα σας. Τα σκούρα και με έντονη μυρωδιά ούρα είναι σαφές σημάδι ότι χρειάζεστε περισσότερα υγρά.

Πόσο νερό χρειαζόμαστε;

Οι γενικές συστάσεις ενυδάτωσης είναι επτά έως εννέα ποτήρια νερό την ημέρα για τις γυναίκες, ενώ για τους άνδρες είναι έντεκα έως δέκα τρία ποτήρια. Αλλά ο καθοριστικός παράγοντας για την σωστή ενυδάτωση σχετίζεται με τον μεταβολικό ρυθμό και τις θερμιδικές ανάγκες του ατόμου. Για παράδειγμα εάν κάποιος εργάζεται αρκετές ώρες σε θερμό περιβάλλον ή αθλείται, τότε χρειάζεται περισσότερη ενυδάτωση ή επιπλέον ηλεκτρολύτες.

Παιδιά: Συχνά είναι πολύ απασχολημένα για να αναγνωρίσουν τα σημάδια της δίψας
Έγκυος και Θηλάζουσα γυναίκα: Η ενυδάτωση είναι κρίσιμη για το μωρό και το μητρικό γάλα
Ηλικιωμένοι: Συχνά δεν πίνουν αρκετό νερό
Αθλητές: Χρειάζονται τακτικά ενυδάτωση και ηλεκτρολύτες, λόγω των απωλειών από τον ιδρώτα

Συμπέρασμα

Η καλή ενυδάτωση είναι κρίσιμη για την υγεία και την αποδοτική σωματική λειτουργία. Επίσης διατηρεί σε υψηλά βαθμό το επίπεδο συγκέντρωσης. Η καλύτερη συμβουλή είναι να έχετε ένα μπουκάλι νερό κοντά σας για την αποτελεσματική ενυδάτωση σας.

Πηγές
  • Hydration: Why it's so important. American Academy of Family Physicians. https://familydoctor.org/athletes-the-importance-of-good-hydration/. Accessed July 13, 2017.
  • Auerbach PS, et al. Dehydration and rehydration. In: Auerbach's Wilderness Medicine. 7th ed. Philadelphia, Pa.: Elsevier; 2017. https://www.clinicalkey.com. Accessed July 12, 2017.
  • Water & nutrition. Centers for Disease Control and Prevention. https://www.cdc.gov/healthywater/drinking/nutrition/index.html. Accessed July 12, 2017.
  • Dietary reference intake: Electrolytes and water. The National Academies of Science, Engineering, and Medicine. http://www.nationalacademies.org/hmd/Activities/Nutrition/DRIElectrolytes.aspx. Accessed July 13, 2017.
  • Hydration for athletes. American Academy of Family Physicians. https://familydoctor.org/athletes-the-importance-of-good-hydration/. Accessed July 13, 2017.
  • Altitude illness. Centers for Disease Control and Prevention. https://wwwnc.cdc.gov/travel/yellowbook/2018/the-pre-travel-consultation/altitude-illness. Accessed July 13, 2017.
  • Nutrition basics. Office on Women's Health. http://womenshealth.gov/fitness-nutrition/nutrition-basics/water.html. Accessed July 13, 2017.
  • Sterns RH. Maintenance and replacement fluid therapy in adults. https://www.uptodate.com/contents/search. Accessed July 13, 2017.

Τελευταία άρθρα

  • "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    "ΠΙΑΣΙΜΟ" ΣΤΟΝ ΑΥΧΕΝΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Αυχενικό Σύνδρομο

    Το «πιάσιμο» στον αυχένα είναι ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα που οδηγεί τους πάσχοντες να αναζητήσουν βοήθεια. Βέβαια πρόκειται για άτυπο όρο ομπρέλα, καθώς τα συμπτώματα κυμαίνονται από γενική δυσκαμψία του αυχένα έως πλήρη ακινησία με αφόρητο πόνο.

  • ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    ΥΓΙΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Στη προσπάθεια για να διατηρήσετε τον εαυτό σας υγιή και προστατευμένο από τραυματισμούς, βασική προϋπόθεση είναι να διατηρήσετε την περιτονία υγιή, ώστε να είναι ελεύθερη η ροή των υγρών, η ολίσθηση και να υπάρχει ευκολία στη κίνηση. Τελικός στόχος παραμένει η διατήρηση της ομοιόστασης του σώματος, που σημαίνει σώμα σε φυσική και πνευματική ισορροπία.

  • ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Οστεοπόρωση

    Μελέτη που παρουσιάσθηκε στις 7 Σεπτεμβρίου στο American Heart Association’s Hypertension Scientific Sessions 2022, συσχετίζει την υψηλή αρτηριακή πίεση με την ταχύτερη γήρανση των οστών.

  • ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    ΠΕΡΠΑΤΗΜΑ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Άσκηση

    Σε πρόσφατη μελέτη από το Lise Meitner Group for Environmental Neuroscience at the Max Planck Institute for Human Development, διαπιστώθηκε ότι μια ώρα περπάτημα στο δάσος Grunewald στη Γερμανία, μείωσε το άγχος στους συμμετέχοντες, ενώ αντίθετα περπάτημα ίσης διάρκειας σε πολυσύχναστο δρόμο στην εμπορική περιοχή του Βερολίνου δεν είχε το ίδιο αποτέλεσμα.

  • ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    ΙΝΟΜΥΑΛΓΙΑ ... υπό διερεύνηση!

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Χρόνιος Πόνος - Ινομυαλγία

    Το σύνδρομο της Ινομυαλγίας (fibromyalgia) είναι μια συνηθισμένη και χρόνια διαταραχή, που χαρακτηρίζεται από διάχυτους μυϊκούς πόνους, κακουχία και πολλαπλά επώδυνα σημεία (tender points). Η ετοιμολογία του όρου “fibromyalgia” προέρχεται από την Λατινική λέξη fibro, που σημαίνει ιστός, και από τις Ελληνικές λέξεις myo και algia, που σημαίνουν μυς και άλγος (fibromyalgia = ινομυαλγία). Βρίσκουμε αναφορές για διάχυτο πόνο στο σώμα σε ιστορικά έγγραφά ακόμη πριν τον Μεσαίωνα, αλλά είναι καταπληκτικό ότι ακόμη και σήμερα αυτή η κατάσταση συνεχίζει να είναι υπό διερεύνηση.

  • ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ (Key Lesion)

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Η εμπεριστατωμένη αξιολόγηση αποτελεί βασική προϋπόθεση μιας αποτελεσματικής θεραπείας. Ένα απλοποιημένο σύστημα ελέγχου, μέσω του οποίου μπορούμε σε μικρό χρονικό διάστημα να αξιολογήσουμε ολόκληρο το σώμα, στην αναζήτηση της βασικής αιτίας είναι το ART. Το ακρώνυμο ART προέρχεται από τις λέξεις: Asymmetry – Restriction of motion – Tissue texture abnormalities (Ασυμμετρία – Περιορισμός της κίνησης – Ανωμαλία στην υφή του ιστού).

  • Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΤΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΗΣ ΜΕΣΗΣ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Πολλές είναι οι αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στη μέση, οι περισσότερες από αυτές εξαρτώνται από τις συνήθειες που έχουμε υιοθετήσει στην καθημερινότητα μας. Η καθιστική ζωή, πολλές ώρες μπροστά στη τηλεόραση ή τον υπολογιστή, η διατροφή και το άγχος συμβάλλουν σημαντικά στη πρόκληση του πόνου στη μέση. Το ίδιο συμβαίνει επίσης από την υπερβολική καταπόνηση του σώματος, χωρίς την απαραίτητη προσαρμογή, όταν δηλαδή θέλουμε να κάνουμε περισσότερα από όσα πραγματικά έχουμε την ικανότητα να κάνουμε. Το αποτέλεσμα και στις δυο περιπτώσεις είναι πρόκληση μικροτραυματισμών στην περιτονία με επακόλουθο αποτέλεσμα τη φλεγμονή και τον πόνο.

  • ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Περιτονία- Fascia

    Ως κοινωνία, έχουμε επικεντρωθεί εδώ και πολύ καιρό στη διαίρεση, την αποσυναρμολόγηση και τη προσεκτική μελέτη των μικρότερων δομικών στοιχείων. Αυτή η προσέγγιση έχει οδηγήσει σε μεγάλη πρόοδο σε ορισμένους τομείς και σε ενισχυμένη κατανόηση των επί μέρους στοιχείων, αλλά οδήγησε επίσης σε μια πολύ περιορισμένη ολιστική κατανόηση αυτών που συμβαίνουν γύρω μας.

  • ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Manual Therapy

    Δεν είναι λίγες οι φορές που ως θεραπευτές καλούμαστε να φροντίσουμε ασθενείς τους οποίους με δυσκολία μπορούμε να αγγίξουμε εξαιτίας του πόνου. Τις περισσότερες φορές είναι αδύνατη μια διαφωτιστική κλινική αξιολόγηση και ακόμη πιο δύσκολή η θεραπευτική προσέγγιση χωρίς τον κίνδυνο να πονέσει περισσότερο ο ασθενής μας. Σε αυτές τις περιπτώσεις μια προσέγγιση είναι να μην κάνουμε τίποτα, χωρίς όμως να έχει αποδειχθεί ότι αυτό θα είναι ευεργετικό για τον ασθενή μας, αντίθετα πολλές φορές συσσωρεύει και άλλες δυσκολίες. Μια άλλη προσέγγιση είναι να υιοθετήσουμε μια στρατηγική θεραπευτικής προσέγγισης βήμα-βήμα. Δηλαδή, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια αποτελεσματική θεραπεία.  

  • ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    ΛΕΚΑΝΗ & ΣΠΟΝΔΥΛΙΚΗ ΣΤΗΛΗ: Μια σχέση αλληλεπίδρασης

    | Χαράλαμπος Τιγγινάγκας MSc | Σκέψεις

    Όταν ένας ασθενής παρουσιάζει αλλαγή στην ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης, είναι φυσικό να υποθέσουμε ότι η αιτία βρίσκεται στη ίδια τη σπονδυλική στήλη, και, ως εκ τούτου, η θεραπευτική προσέγγιση θα πρέπει να εστιάζεται εκεί. Ωστόσο, άλλοι παράγοντες, εκτός της σπονδυλικής στήλης συχνά προκαλούν αλλαγές στη μορφολογία της. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι χρήσιμο να διευρύνουμε τον θεραπευτικό μας ορίζοντα, συμπεριλαμβάνοντας στο πλάνο μας και άλλες περιοχές του σώματος.



    • ΑΛΚΙΜΑΧΟΥ 3-5/116 34/ΑΘΗΝΑ
    • 210 7220562
    • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

    Συνδεθείτε με τα κοινωνικά μας δίκτυα "Social Media" και ανακαλύψετε τις νεότερες πληροφορίες

    Who's Online

    Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 54 guests και κανένα μέλος

    © Physio.gr All rights reserved.
    by Avatar.gr.